Styrkrona övre från Daytona 675 till Street triple 675?

Hoj-rookie

Ny medlem
Gick med
13 May 2019
Ort
Lidingö
Hoj
Street triple 2009
Hej
Någon av er som råkar veta om en övre styrkrona från Triumph Daytona 675 passar på Street triple 675 från samma år?
Är inne på att sätta clip-ons på min Street triple och vill gärna ha en snygg övre krona utan före detta styre-spår ;-)

Tack på förhand.
Hälsningar
Fredrik
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Nej, det passar inte. Då får du byta hela kittet med övre och undre, och då ändrar du också geometrin. Minns inte om det är kortare hjulbas eller skarpare gaffelvinkel på street triple mot daytona.

Men om jag minns rätt kan du plocka av övre kronan och skruva av hela styrklammerna underifrån, och på så sätt bara ha kvar två hål. På just street triple fungerar det bra att sätta clip on utan att kronan ser för jävlig ut :tummenupp
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Ser din krona ut såhär utan "risers"? 000000536486-1-big.jpg


Kan ju höra med någon verkstad om de kan göra några snygga pluggar till dig isf.
Eller om det finns något snyggt där ute man kan täcka hålen med.
 

Hoj-rookie

Ny medlem
Gick med
13 May 2019
Ort
Lidingö
Hoj
Street triple 2009
Tack för svar alla

Geten: så om jag tar Daytonans hela kompletta framgaffel får jag då ”ut” framhjulet längre bort från kylaren sett?
Låter som ett intressant alternativ isf.

Så ser nog min styrkrona ut från undersidan ja. Vill du bli av med den/sälja så hojta till
 
Last edited:

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Geten: så om jag tar Daytonans hela kompletta framgaffel får jag då ”ut” framhjulet längre bort från kylaren sett?
Låter som ett intressant alternativ isf.

Kan inte svära på att det var så, men är helt hundra på att där är något som skiljer mellan kronorna.
Du behöver inte byta gaffeln. Gaffeln på street triple r är exakt samma som daytona, så även om du inte har r-modellen passar din gaffel i bägge kronor.
Men du måste alltså byta både övre och undre. Vet inte om du även måste byta den genomgående bulten.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Men gör gärna en dubbelkoll så det verkligen är samma diameter på gaffeln på en street triple och street triple r.
Bara skruvat med r-modellen.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top