Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.



View attachment 453856
Jag har nu hunnit med ett stort antal långturer i varierande tempo med skönare temperaturer, känner mig mer nöjd med hojen än vad jag hade hoppats på!!
När hojen pressas på kurviga vägar så är den helt underbar!!
Testar olika inställningar på fjädring vid högre tempo, en hjälm & packning på Dynamic läget upplever jag stabilast när farten höjs. Sen är det skönt att slå över till Road läget på fjädring när tempot sänks och vägen är ojämn.
Är det någon som drevat om än?
Jag känner mig riktigt nöjd med original drevning och har ännu inte irriterat mig på högre varvtal vid pendling till jobbet!
En av BMWs snyggaste hojar utan tvekan. Färgsättningen är spot on. Synd bara att jag inte klarade av vibrationerna i styret annars hade det nog blivit en sådan blåvit framför min GS.
Hur upplever du eventuella vibrationer nu när du haft den ett tag och kört en del med den?

Det beror helt på vad man ska använda hojen till. XRn är en riktigt kompetent hoj som spelar lite i sin egen liga jämfört med sina konkurrenter. En hoj man kan piska på bana likväl som toura på kontinenten. Den gör allt. En GS är mer anpassad för långtouring men även den går att piska på rätt bra på våra vägar. Blev positivt överraskad när jag provade den nya 1250 motorn. Den rör på sig med ett jäkla drag och sen är det kardan så jag slipper kedjesmörj. Win 





Jag har 41 på min för långturer. Med facit i hand hade jag valt 42. Fördelen är att man utnyttjar hela växellådan istället för sexan från 40-250. Man ligger inte heller på max vibrationsvarv 5500rpm i motorvägsfart.Någon som bytt bakdrev? Har blivit sugen på att byta till 43 eller kanske rent av 42 bak. Verkar kunna dra längre på varje växel och ca 500 rpm lägre i motorvägsfart. Detta utan att tappa nämnvärt i acceleration. Låter lockande! Vad säger ni?
Någon som provkört nya (2020) S1000XR?
Är den/upplevs den lika "högvarvig" som tidigare version?


Jag beställde ett handtag från KFM men har nu sett på eBay att det finns ännu smidigare utan själva handtagen!Jag gjorde mig av med SMT:n och skaffade mig en ocean blue XR i helgen. Verkar förbannat lovande även om jag inte kunnat provköra den än pga väder..
Fokus nu ligger på att plocka bort väskor + rack för de lär inte användas ändå mer än 1 gång per år ändå. Någon som har små original handtag bak de vill bli av med? Det är lite väl öppet där under rockringen![]()
Ofasen, du råkar inte ha kvar en länk i historiken nånstans till de utan handtag?Jag beställde ett handtag från KFM men har nu sett på eBay att det finns ännu smidigare utan själva handtagen!
46547717014 BMW Handle rear new - KFM-Motorraeder
Buy now BMW 46 54 7 717 014 / 46547717014 online at KFM OEM Genuine BMW spare part Handle rear new.www.kfm-motorraeder.de
Ska bli kul att höra hur du upplever hojen när säsongen börjar!!![]()

|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |