TL-tråden - v2 !

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Täby
Hoj
Utan stödhjul
Nu är ju inte jag helt säker men är inte raptor motorn samma ? Lite slöare kanske men så länge kanske det duger
Då är det här ett billigt alternativ
https://www.blocket.se/alvsborg/Ett_urval_billiga_mc_motorer_75955898.htm?sa=1
/Håkan

Jag har haft lite otur med min TLS, det är två ventiler i främre toppen som har tagit i kolven:mad:

Så jag undrar om det är någon här som har en TLS motor att sälja?

Den rasade motorn skall renoveras, och modifieras, men jag behöver en motor att köra med så länge.
 

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Vad jag har lyckats läsa mig till så skall Cagiva Raptor motorn vara en TLS motor och inga inre komponenter skall skilja motorerna åt så Raptor motorn SKALL passa direkt i TLS'en.

Då motorerna är identiska så skall det inte skilja något i effekt, men Suzuki och Cagiva mäter effekten på olika sätt (utgående axel vs. bakhjul), därav skillnaden i effekt om man kollar TLS vs. Raptor specifikationer.
 

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Är det någon som vet hur mycket det går att borra TL original cylindrar/foder utan att godset blir alltför tunt?

Det finns ju några olika big bore och stroke kit, men dom kostar ju en del...
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
jag letar efter en bakdämpare till TLR.
Var kan man hitta det till anständigt pris och kvalité
? ( ej original )
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Är det någon som vet hur mycket det går att borra TL original cylindrar/foder utan att godset blir alltför tunt?

Det finns ju några olika big bore och stroke kit, men dom kostar ju en del...

Enklast är väl att borra hårt och stoppa dit nya stålfoder samt hitta vettiga kolvar :banana
 

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Enklast är väl att borra hårt och stoppa dit nya stålfoder samt hitta vettiga kolvar :banana

Är det någon som vet var man hittar lämpliga stålfoder?

Efter mycket googlande så hittar jag ändå bara kompletta big bore/stroke kit eller +2mm kolvar...
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Hej!

Jag har skickat ett PM till Julius för jag har tyvärr min fullpreppade TLS stående och samlar damm och jag skulle gärna se att den kommer till en entusiast så jag väljer att även skriva det här om inte Julius är intresserad.

Jag har en ganska låg smärtgräns prismässigt till rätt person och orkar man bara finns det ordentligt med fina delar på den som går att sälja och garaget är fullt med saker som går att få med allt från depåstöd till däckkrängare om man är snäll och trevlig! :)

Så är man TL fantast och har en slant över på kontot så kan det vara värt att höra av sig
för en bra och rolig TL affär!

Mvh

Robert
 

tompaj

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2004
Ort
avesta
Hoj
tlr00
Tjena.
Är det någon som har en cuts liggande till en blå/vit TLR -2000. Alternativt vet vart man kan köpa en. Alltså den som ska dit när man tar bort passagerar sitsen.
Mvh thomas
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

:yoparty

Förra året så la sig min TL på höger sida (stillastående) och i våras tå tyckte den att då måste den ju även lägga sig på vänster sidan, i en nerförsbacke, även det stillastående.. så tekniskt sett lever min TL också, men visuellt är det skräp. :(
Få se om jag kan få inspiration i vinter och fixa till den på något sätt.

(Första inloggningen på två år... :rodnar )
:hej

Oh, ja.. glömde ju säga att ajg lämnat Twin träsket... numera kör jag Brittiskt Trippel... :D :hihi:hihi
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Tjena.
Är det någon som har en cuts liggande till en blå/vit TLR -2000. Alternativt vet vart man kan köpa en. Alltså den som ska dit när man tar bort passagerar sitsen.
Mvh thomas

Hej!
Har en fin hängande på garage väggen från en 1998 , verkar vara samma lackering som -00an!
Kolla PM!

Slowfinn
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Slowfinn; du hade väl köpt Wilbert bak dämpare ?
Var köpte du den ?
Vilken modell rekommenderas ?
Är den bra ?

( har letat efter begagnad men inte hittat något, bitubo verkar vara snik och Öhlin tillverkas inte längre ...)
 

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Täby
Hoj
Utan stödhjul

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Slowfinn; du hade väl köpt Wilbert bak dämpare ?
Var köpte du den ?
Vilken modell rekommenderas ?
Är den bra ?

( har letat efter begagnad men inte hittat något, bitubo verkar vara snik och Öhlin tillverkas inte längre ...)


Hej Randonörd!
Nej jag har en öhlinare på den vita och original på originalhojen ! Har två bitubo varav den ena behöver renoveras,
bitubo känns "lite"billiga. Den är för övrigt billig!
 

Ryzzen

Newbee
Gick med
28 Apr 2010
Ort
Skokloster
Hoj
Suzuki TL1000R -00
Tja boys
Jag har problem, när jag skulle serva främre dämparna så upptäcktes att märken, hack samt att kromet nöts bort
från nedre tuben, mätning av rören visar att dom inte är raka längre.

Är det någon som har erfarenhet av att byta nedre rören? det som jag undrar över är om "tassarna" fästena för ok och hjul går att ta bort enkelt? är dom pressade? gängade? :confused:

Eller så finns det en vänlig själ här som har ett par kompletta ben att sälja till mig.:banana
 

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
Har ett högt gnisslade missljud vid motorbroms? Inte från bromsarna. Kopplar jag ur försvinner det. Kommer direkt jag möter upp med kopplingen igen. Bara vid motorbroms som sagt. Tyst så länge jag har acc.
Tycker det låter framifrån men svårt att säga säkert.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top