Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
För de pengarna väntar man sig ett närmast oanvänt exemplar, den här har ju gått 8000 mil. Fina 70-talare brukar betinga 30-40.000kr, men det här är för mycket. Nån excentrisk mångmiljonär som ska ställa undan den i sitt museum kanske, ska man ha den att åka med är det för mycket pengar. Den genomsnittliga mc-åkaren hittar nåt roligare för betydligt mindre pengar.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
För de pengarna väntar man sig ett närmast oanvänt exemplar, den här har ju gått 8000 mil. Fina 70-talare brukar betinga 30-40.000kr, men det här är för mycket. Nån excentrisk mångmiljonär som ska ställa undan den i sitt museum kanske, ska man ha den att åka med är det för mycket pengar. Den genomsnittliga mc-åkaren hittar nåt roligare för betydligt mindre pengar.

En thunderace för ca 20K + är ett bra mycket bättre köp
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Sorry men nu har jag två blocket-annonser på samma hoj, den ena säljer jag och den andra är via en mäklare som inte sa att som skulle lägga på ett påslag om ca 20% :huvet Får lov att be om ursäkt innan någon postar det här. :rodnar
 

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Sålde min ZRX 1200R 2003 i maj förra året 6500mil, fixad till 140hk.
Den gick till Norge för 44000kr.
Hyfsat pris ändå fast det var mycket fixat på den.
Men man får ju aldrig kompensation för det man lagt ut.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Sorry men nu har jag två blocket-annonser på samma hoj, den ena säljer jag och den andra är via en mäklare som inte sa att som skulle lägga på ett påslag om ca 20% :huvet Får lov att be om ursäkt innan någon postar det här. :rodnar


Aj aj aj - denna trådens piska viner hårt över ryggen på den som gjort något fel, så mycket är klart.:whip:whip:whip

Självklart går man ut med en disclaimer innan någon annan upptäcker tabben och arrangerar en korsfästelse.

...men, du skall inte sluta köra, eller hur?
Det är väl bara säljknep?
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Sorry men nu har jag två blocket-annonser på samma hoj, den ena säljer jag och den andra är via en mäklare som inte sa att som skulle lägga på ett påslag om ca 20% :huvet Får lov att be om ursäkt innan någon postar det här. :rodnar

Om min matte stämmer blir det väl närmare 15% och jag tycker inte det känns helt orimligt, även om det såklart ser lite knepigt ut.

Jag kan dessutom tänka mig att vissa tycker att det är värt att betala lite extra för enkelheten att handla hos firma med möjligheten till finansiering etc.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Om min matte stämmer blir det väl närmare 15% och jag tycker inte det känns helt orimligt, även om det såklart ser lite knepigt ut.

Jag kan dessutom tänka mig att vissa tycker att det är värt att betala lite extra för enkelheten att handla hos firma med möjligheten till finansiering etc.
Det är mer eftersom jag till dom angav vad jag ville ha för hojen och inte vad jag la ut den för...
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det är mer eftersom jag till dom angav vad jag ville ha för hojen och inte vad jag la ut den för...

Aha, så ditt pris är prutbart alltså. Jag är så van att säljare är såpass ovilliga att förhandla att de hellre behåller varorna en extra säsong än sänker priset med några få kronor.

Är det dags att byta till nyare modell eller är det helt annan kategori av hoj som fångat intresset?
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Aha, så ditt pris är prutbart alltså. Jag är så van att säljare är såpass ovilliga att förhandla att de hellre behåller varorna en extra säsong än sänker priset med några få kronor.

Är det dags att byta till nyare modell eller är det helt annan kategori av hoj som fångat intresset?
Jag vill köra elhoj men eftersom det ännu är rätt dyrt vill jag investera pengar från hojen och låta dem växa. Jag är också ofarligt trött på att meka, vill ha något jag bara kan köra utan att göra service på, därav elhoj. Vill testa livet utan hoj, har inte testat det sen jag var 14 och fyller 30 nästa år så det känns lägligt.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag vill köra elhoj men eftersom det ännu är rätt dyrt vill jag investera pengar från hojen och låta dem växa. Jag är också ofarligt trött på att meka, vill ha något jag bara kan köra utan att göra service på, därav elhoj. Vill testa livet utan hoj, har inte testat det sen jag var 14 och fyller 30 nästa år så det känns lägligt.

Meka? Så man köper problem om man handlar din hoj? :7peta
Jag fastnade på din annons innan du skrev inlägget här...
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Meka? Så man köper problem om man handlar din hoj? :7peta
Jag fastnade på din annons innan du skrev inlägget här...
Det gör man väl inte mer än på någon annan, snarare mindre eftersom serviceintervallen är så långt men det ska ändå bytas olja, oljefilter och göra rent luftfilter var 1500e mil och det lilla har jag fått nog av... Man kan ju lämna bort det också men då vet jag inte vad jag ska med resterande 16L olja till...

Du får gärna säga till när du hittar en hoj som inte kräver underhåll ;)
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det gör man väl inte mer än på någon annan, snarare mindre eftersom serviceintervallen är så långt men det ska ändå bytas olja, oljefilter och göra rent luftfilter var 1500e mil och det lilla har jag fått nog av... Man kan ju lämna bort det också men då vet jag inte vad jag ska med resterande 16L olja till...

Du får gärna säga till när du hittar en hoj som inte kräver underhåll ;)

Den finns en här på SportHoj med en Yamaha som inte bara är underhållsfri, den går aldrig sönder heller! :D
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
En!!!, det är väl många som kör Yamaha.:D

F,låt men många av underhåller sin Yamaha också... :7peta

För min del är jag nöjd med att mina SportHojar kräver kärlek och omvårdnad. :)

Steffe har berättat att de går sönder också men jag har bara kört lite över 20 000 mil så det har inte kommit dit än... :rodnar

Det kan inte bero på bra underhåll eftersom det är jag som gör jobbet! :D
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
F,låt men många av underhåller sin Yamaha också... :7peta

För min del är jag nöjd med att mina SportHojar kräver kärlek och omvårdnad. :)

Steffe har berättat att de går sönder också men jag har bara kört lite över 20 000 mil så det har inte kommit dit än... :rodnar

Det kan inte bero på bra underhåll eftersom det är jag som gör jobbet! :D

Det är inte av användning som hojar går sönder, det är av vanvård och missbruk...
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
eafd621f3c6e13161c28e3cc51e16eb7.jpg


Jag hade en kompis som hade en sådan när jag körde Zundapp. Han bytte upp sig till en Suzuki T500 sen. Coolt.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top