gundj
Gubbe
Det är väl lik(a) illa.Men är du en nybörjare eller?![]()
Att inte hålla sig undan för en skåpbil är nästintill självmordsbenäget!![]()
Men trevligt att du skrev skåpbil istället för det ord man är van används!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl lik(a) illa.Men är du en nybörjare eller?![]()
Att inte hålla sig undan för en skåpbil är nästintill självmordsbenäget!![]()
Men trevligt att du skrev skåpbil istället för det ord man är van används!![]()
Jag saknar en slags datorhammare eller mjukt svärd för att avreagera mig på ouppmärksamma bilister.
Jag vill ha en hjälm med inbyggt 5.1-ljud, elektroniskt tonbart visir och inbyggd blåtand, GPS och HUD-presentation av all information jag behöver, även varvtal mm. Den ska också vara extremt säker, grym aerodynamik, tyst, mindre och lättare än dagens hjälmar, och inte kosta något, elektronik är ju nästan gratis, som med elbilar typ
Ett regnställ som är helt vattentätt, med god ventilation så att man inte svettas när det är varmt vore inte dumt heller.
Och en klädlinje för oss som föredrar Armani framför bomberjacka camobyxor och pipskägg.
Och en klädlinje för oss som föredrar Armani framför bomberjacka camobyxor och pipskägg.
Ram-mount mobilhållare med vattentät trådlös qi snabbladdare 10W, huuuuur svårt ska det vara?
Frågan är om nån hade köpt en "noname" hjälm med all den lull-lull du snackar om. Det bästa hade varit ett add-on HUD system, lite som de där grejerna de har till snowboard. Jag har själv en sån hemlig önskan, men jag tänkte mer som en slags rally co-pilot som säger vad som kommer, typ "easy right", med både färgade pilar och audio feedback, som utifrån min hastighet räknar ut om den ska varna eller inte. Konfigurerbart så klart, alla pallar vi olika snabba svängar. Sen kan man välja att har varvtal, växel etc . Själva den biten skulle va hyffsat lätt att implementera, det är hårdvaran som är det svåra i mitt tycke. Man kan integrera med Google Maps eller nån open maps leverantör, sen räkna ut hur mycket vägen svänger med lite basic matte.
En sån grej hade varit skitkul att jobba med, PM-a om du behöver en utvecklare
Blinkersindikator i HUD. Glömmer alltid stänga av. Så jag antar att nån form av BT-box som kan läsa från olika kablar på hojen skulle va en startpunkt. Typ en Arduino. Då kan man slänga på GPS/GSM-chip och implementera funktionalitet för larm/tracking. Plus accelerometer för att kunna detektera krascher ?
Plus varningslampa för svagt batteri, TPMS, däcktemplampa ?
Sen skulle jag vilja ha kevlar/skyddsjeans från G-Star som pallar en skur regn, tar inte på mig de fula kevlarjeansen som finns i handeln idag, då kör jag hellre i ställ.
Vad vi hade behövt allihop är att kunna handla säk-utrustning momsfritt
Fräsig skinnjacka i sssportigt snitt som inte slutar precis under bröstvårtorna som en Boléro bara för att den ska vara förberedd att länkas ihop med sportbralla. Typ som Alpinestars jackor fast med kvalité.
MC-jacka med snyggt motiv på ryggen har jag haft lite svårt att hitta...
View attachment 452847
Typ lite så. Eller fårad indian som tittar med drömsk blick mot fjärran, gärna med en drömfångare i bild också.
U fix?
"vargar o indianer"MC-jacka med snyggt motiv på ryggen har jag haft lite svårt att hitta...
View attachment 452847
Typ lite så. Eller fårad indian som tittar med drömsk blick mot fjärran, gärna med en drömfångare i bild också.
U fix?
Jag vet. Ett bra DIY kit till att byta däck själv. Det e fan det störigaste, att behöva betala 500 spänn (minst) för ett bakdäcksbyte
|
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige
Äntligen är frågan om vem s... |
|
|
|
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”
Harley‑Davidson drar igång ... |
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|