"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Över förväntan faktiskt, klumpigt i ämnet -Javisst men inte tänkt för att kretskorta riktigt, istället mobilt, hyggligt snabb och med rätt batteri står den stadigt så med händerna fria blir vissa moment lättare för att inte säga snabbare.

Kanske även funkar som doppvärmare :glömdet

90W/400°C hotar dom med, smälte av 2mm fultenn/något gram egenvikt under 30 sekunder från start inomhus:

MIL459760A.jpg

Över förväntan faktiskt, klumpigt i ämnet -Javisst men inte tänkt för att kretskorta riktigt, istället mobilt, hyggligt snabb och med rätt batteri står den stadigt så med händerna fria blir vissa moment lättare för att inte säga snabbare.

Kanske även funkar som doppvärmare :glömdet

90W/400°C hotar dom med, smälte av 2mm fultenn/något gram egenvikt under 30 sekunder från start inomhus:

MIL459760A.jpg

12V system? :va

Stämmer bra, M12 SI-0 / naken var det jag slog till på.

Yrkesskadad sedan gammalt, brukar bara weller stationer när jag skall löda något.
Ibland kunde ju sladdlöst vara schysst nog. Framförallt eftersom hemmaprojekten ofta är <10 min jobb, och då känns det lite onödigt att rigga upp stationen.

Nu kanske Weller har skärpt sig, men jag föredrar JBC tack vare bättre kontroll av temperatur och snabbare uppvärmning.

Är du säker på att det är värt det?
Sådant kan generera kostnader man inte kommer från på ett par decennier, gör alltid en riskanalys :-)

ÅAS att bada riktigt varmt själv minskar risken för en 18 års avbetalningsplan...

Biltema men dom finns lite här o där till överpris, finns en annan variant som man själv rullar, hoppar, slår ur luften med det är jobbigt på riktigt.

Biltema men dom finns lite här o där till överpris, finns en annan variant som man själv rullar, hoppar, slår ur luften med det är jobbigt på riktigt.

Fast det är ju den metoden du får använda när du ska packa tillbaka sakerna på hotellrummet efter semestern, om du inte tar med dammsugaren i bagaget.

En bekant långtidsförvarade kuddar och täcken vacumförpackade, dom blev ungefär 75% så fluffiga som dom hade varit, kanske gick till sig mera med lite användning

Jo vi hade dessa "manuella" när vi for till Bali så jag vet vilket straff det är, tro mig det är värt att orka fråga städarhen om assistans istället för att brottas med dom. Eftersom jag valde det tåligaste bagaget jag kunde hitta tror jag det blev trippelröntgat i Doha (klistermärke per röntgen) så det var väl tur att dom inte klippte låsen o punktera helvetet =)

mgzdHR2.jpg

På Arlanda ut skratta bagageincheckaren till lite:

-Mest folk med verktyg och utrustning som har dessa.

Varav sambon som redan innan pikat lite p.g.a. vikten häver ut sig..

-Ja, eller bomber.

:4skrika

-Men käften, typ en sak du inte ska säga på en flygplats.
-Meh vadårå?

Vi kom iväg till den rykande vulkanen ändå utan att vara bredbent..are.

Jupp, har 250mm'arn sedan tidigare men de är bra trötta på att släppa dom i detta uppdaterade utförande. Nu saknas bara 150 men f-n vet när den kommer, klämde på den gamla modellen när jag Elfade denna idag men är för sladdrig så kändes inte värt att stilla begäret med i väntans tider =/ Gissar på att lagret med beta-modellen är för stort och inte lär det sälja slut snabbare med dom nya på hyllan, typ kanske.

Igår åkte jag med släp till en farbror som skulle sälja sin gamla mc.
Nu var han pensionär men när han var i 50-årsåldern hade han köpt en ny cykel för att pendla till jobbet med.
Han hade haft 1,5 mil till jobbet och han körde bara när det var ljust (dvs sommartid) och bara när det var fint väder.
Via telefon hade jag frågat honom om skicket och han berättade då om slitaget som kommit på ramen ovan ena fotpinnen, "troligen skon som skavt där"...
Jo

När jag kom fram och fick se cykeln hade jag inte mage att pruta, betalade fullt pris (DET är ovanligt för en snålänning!) och rullade upp den på släpen.
Ikväll har jag varit i garaget och kollat... och jag får nog tyvärr inse att jag måste köpa en annan gruscykel, denna är alldeles för fin för att dra ut i smutsen.
Att lägga ut en bild är onödigt, det är en gul DR650 och internet dräller av bilder på dessa
För ja, min är precis lik fin och ny som de på bilderna.

Förbannade helvete
:huvet

Igår åkte jag med släp till en farbror som skulle sälja sin gamla mc.
Nu var han pensionär men när han var i 50-årsåldern hade han köpt en ny cykel för att pendla till jobbet med.
Han hade haft 1,5 mil till jobbet och han körde bara när det var ljust (dvs sommartid) och bara när det var fint väder.
Via telefon hade jag frågat honom om skicket och han berättade då om slitaget som kommit på ramen ovan ena fotpinnen, "troligen skon som skavt där"...
Jo

När jag kom fram och fick se cykeln hade jag inte mage att pruta, betalade fullt pris (DET är ovanligt för en snålänning!) och rullade upp den på släpen.
Ikväll har jag varit i garaget och kollat... och jag får nog tyvärr inse att jag måste köpa en annan gruscykel, denna är alldeles för fin för att dra ut i smutsen.
Att lägga ut en bild är onödigt, det är en gul DR650 och internet dräller av bilder på dessa
För ja, min är precis lik fin och ny som de på bilderna.

Förbannade helvete
:huvet

Nej nej nej upp med bild NU!!! :7peta

Jag har en öppen släp... och även om det där uppe var solsken och torra vägar så avslöjade min smutsiga bil vädret söderut.
"Men pöjk, innan du är hemma kanske den blivit blöt??"

Där tyckte jag lite synd om pensionären...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back