"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Lite av varje, bland annat kedjedrev från GB. Förhoppningsvis kommer dom innan Brexit.

Ja så damp den ner minsann, Björne i butiken visste väl inte något om specifik modell men förutsatte att han fick hem det senaste. Sålde en bil idag så nu hade jag råd att köpa batterier sådär på en torsdag, Lidl låg längs vägen så det fick duga. Något förvånad hitta jag noll och ingenting i ordinarie sortiment = ingen batterihylla. Tror banne mig det var sista prylkorgen i butiken som jag fann några paket med färglada batterier, 8st laddbara 2400mAh för 69 pengar är billigare än Ikea för att inte säga snudd på halva priset (Ikea 2450mAh).

Bilden visar den gamla modellen..

20200123-165735.jpg

H.e.l.v. . . ... den nya är alltså inte slät på plusblecket

20200123-173125.jpg

Hajentheme
20200123-165803.jpg

20200123-165815.jpg

20200123-165854.jpg

20200123-165947.jpg

Puh! Knölar på bläcket ovan och efter "lite" överexponering syns dom två runda i plasten = dubbla fläktar som det ska va :tummenupp

20200123-170016.jpg

Färgglatt var det här
20200123-171038.jpg

480mA följer kanske ingen logik men det ger sig
20200123-171110.jpg

Är ganska bångstyrig att programmera med knapparna men..
20200123-172633.jpg

..appen har dom lyckats riktigt bra med, installera, den hitta laddaren utan att jag ens klickat på sök eller motsvarande och sen var det bara välja slot och programmera = plättlätt :nicka

Screenshot-20200123-172601-Skyrc-MC3000.jpg

Återkommer när jag har något kul att visa.

Nu har jag snart skrotat alla mina sladdverktyg. Nån som vill köpa en Bosch (grön) sticksåg i bra skick?

BST_18BLX_LI-402C--Hero_1.jpg

Jag var tvungen att ställa in min tripp till mässan idag pga jobb, men fick tid över ändå att putsa på hojen.

Köpte ett Triumph/Muc-off rengörningskit - bra pris jämfört med lös-kem (runt 850 kr för allt i påsen) och med en dry-bag som allt kan förvaras i, alternativt användas som packväska. Preis? 639 kr (misstänker dock att jag fick 10% rabatt som jag brukar få). Finns att beställa från närmsta Triumphhandlare.

Provtvättade idag (jag brukar bara köra vanliga bilkem till hojen) och det var väl ingen större skillnad. Avfettningen var dock riktigt bra, och jag gillade att Muc-offs variant av ACF-50 går att spraya på blöt hoj. Sen bara eftertorkning med mikrofibertrasa. Blev rasande blankt, och förhoppningsvis ger det lite skydd åt hojen nu i blöt-säsongen.

All in all - nöjd med köpet!

mucoff1.jpg

mucoff2.jpg

En varmvattenberedare för att klara av det nyinköpta badkaret som min badglada tjejkvinna hintat om ett tag.
"NIBE Compact CU 200" (det är det värt när det renderar en doftande, nybadad kvinna)

En varmvattenberedare för att klara av det nyinköpta badkaret som min badglada tjejkvinna hintat om ett tag.
"NIBE Compact CU 200" (det är det värt när det renderar en doftande, nybadad kvinna)
Är du säker på att det är värt det?
Sådant kan generera kostnader man inte kommer från på ett par decennier, gör alltid en riskanalys :-)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back