"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
View attachment 451978

Snart har jag automatiserad hela hemmet!
:yoparty

(var köper man filter/borstar etc till dessa tingestar bäst (läs billigast)...?)

Välkommen i Xiaomi-träsket.Vi har en S5 och en S6 och är mycket nöjda.
Jag tror att ebay.de är ett bra ställe att leta tillbehören på, netonnet.se har borstar men inte filter.
Filter går bra att tvätta om de inte blivit för skitiga annars verkar kjell.com ha dessa.

Top tip af das dag:

• Bra låda med trovärdig kvalitet, lätt att fippla bits
  • Vettigt sortiment, föredra själv långa bits till bitspistoler
  • Bitsen i sig är förmodligen hyper duper flex specs men har även sådana som gått i tre delar så..
  • Bitshållaren är väl det enda som känns sådär med lös hylsa runtom så man tror den är trasig vid första attack men är väl tänkt för tvåhandsskyttar
  • 139 pengar hos byggmaxen är ett bra pris vill jag påstå

Har haft lådan några veckor utan fail och köpte således en till damen som tisdagspresent, hon blir säkert lika nöjd som jag :glömdet

20191222-142802.jpg

20191222-142816.jpg

Idag så tyckte jag att min gammla Jonsered rs52E hade gjort sitt svensk kvalitets proffs röj såg den e ju endast 40år gammal nu o går som en klocka käkar träd och buskar till frukost o dricker soppa som en halv galen häst.

Det blev en ny sthil fs490c med elektronisk förgasare 11,500:- blev nedprutat till 9,500:- skit billigt..

4 Första timmarna gjorda o den funkar bra.:tummenupp

Ok köpte inte idag men väl på Black Friday. Men första turen idag med JBL-högtalarna till Packtalk. Förväntade mig inte stora skillnader, men det är det! Klarare ljud, mer bas (om man vill), högre ljud. Toppen måste jag säga. :)

2 frågor:

Var köpte du dom och vad fick du ge? :7peta

Last edited:
Vaknade i dag sorgsen med tanken att på måndag börjar jobbet igen.. bläddrade lite i kalendern o ljuset tände sig igen.. det är ju 15 dagar kvar av mina 5 veckors ledighet:Bugar:Bugar

Äh, kom nära undan mellantjafs men dessa har jag fluktat på en tid numera.

Ca 15-40% billigare än billigt-dyrt ordinarie pris, slog till på ett par.. 1st, en fast två skyddslurar, en kåpa för varje öra o inte två.. stereo! Har en enklare modell med bara reducering men dessa sägs vara koola när man kan stå motorsåga och föra ett normalt samtal utan att motparten hör vrålapan, nu är iofs min senaste elektrisk men det är bra ändå!

Mest nyfiken på ljudkvalitén med musak trådlöst från lur.

3-M-PELTOR-WS-ALERT-XPI-App-Banner-Landing-Page-1200x565.jpg

:rofl
Close but no cigarr...

Det bär av en vecka till Fuerteventura den 2 jan för att hälsa på en polare o få lite sol.
Går allt som planerat så kan det kanske bli lite moppe-körning ibland bergen!
:tummenupp
Off-topic: har själv en resa bokad, fast till Dominikanska Republiken. Jag tänkte att vi kunde ju köra lite tvåhjuligt där, så kollade lite. Läste att värdens näst farligaste land att köra tvåhjuligt i är Thailand. Bara Dominikanska Republiken är farligare. Tjoho.

Notera! Jag har bara läst en artikel och den kanske inte stämmer överens helt med andra.

On-topic: jag har precis installerat en LG OLED55C9 och den är dunder!!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Off-topic: har själv en resa bokad, fast till Dominikanska Republiken. Jag tänkte att vi kunde ju köra lite tvåhjuligt där, så kollade lite. Läste att värdens näst farligaste land att köra tvåhjuligt i är Thailand. Bara Dominikanska Republiken är farligare. Tjoho.

Notera! Jag har bara läst en artikel och den kanske inte stämmer överens helt med andra.

Va där (Punta Cana) NyÅr 2017-18, hyrde en 150cc scooter då MC är fukking omöjligt att hitta så vitt du inte vill hyra en H-D Fatboy o köra på led efter en guide :4skrika
Gick ok i övrigt...akta dig för potthål och det faktum att man har ngn form av plattor/klinker på bensinmackarna som är SNORHALA när det är bara lite fuktigt ute!
Turisterna är lätta att känna igen då alla får en "pot-hjälm modell kass"
Såg under hela min vistelse där endast en GSX1000R.. så NÄ dom vet inte vad riktiga hojar är där... :glömdet

+Vilken del av Ön ska du/ni va på? (du vet väl att är du på "Caribbean side" o laddar ner en olaglig film så har du rätt till titeln "Pirate of the Caribbean" :fakta )

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back