Min SV650S frikopplade inte. Efter gått igenom alla punkterna i Haynes som inte innebar "börja riva" utan att det hjälpte återstod sista punkten, muttern som håller inre kopplingskorgen har lossnat.
Tippar från jag började med att tappa ur oljan, fortsatte med lossa kopplingskåpan, rivit ut kopplingen, böjt ut låsbrickan som höll muttern som håller inre kopplingskorgen, skruvat loss muttern med fingrarna (muttern hade lossnat), tagit loss låsbrickan, hamrat låsbrickan platt, satt tillbaka låsbrickan, lagt växellådan i 6an, kört en planka genom bakhjulet och stött plankan mot svingen (mothåll för nästa steg), dra muttern som håller inre kopplingskorgen med momentnyckel till moment enligt Haynes, mäta upp kopplingsfjädrarna (11år gamla), de hade kortats men var fortfarande ca 1mm "längre" innan dags för byte, satt ihop kopplingen och på med Kopplingskåpan tog det mig ca 4 timmar inklusive byta oljefilter och fylla på ny olja.
MEN
Jag hade turen med mig, O-ringen som tätade kopplingskåpan på SV650S satt utan problem kvar i sitt spår i kopplingskåpan så jag bara skruvade på kopplingskåpan och allt var tätt.
PÅ Sprint RS tätas kopplingskåpan med en fiber/(papp?)packning och packningen ska bytas.
För packningen går lätt sönder när man river av kopplingskåpan på Sprint RS.
Så då ingår ju att beställa och få hem kopplingskåpepackningen innan själva jobbet.