Fotpinnar och bromspedal på Kawasaki KLR 650

Tror det är original bromspedal men jag vet inte

Då jag googlade upptäckte jag att det var Facebookgrupper. Jag har inte Facebook, är det där allt händer nu för tiden?

Skapa ett konto på facebook och använd med förnuft, du behöver inte bli vän med hela världen.........
Ljug lite om platsen där du bor, stava fel på namnet, använd en ny gmailadress så slipper du det mesta som är jobbigt med fb. :tummenupp
 
Skapa ett konto på facebook och använd med förnuft, du behöver inte bli vän med hela världen.........
Ljug lite om platsen där du bor, stava fel på namnet, använd en ny gmailadress så slipper du det mesta som är jobbigt med fb. :tummenupp

Jag har varit nära flera gånger men nu har det blivit lite av en kul grej att inte ha Facebook, men visst är det säkert bra vissa gånger som då jag skulle gå tag på ett baklucka-v till Cadillacen och sambon frågade i en Cadillac-grupp och nån timme senare hade nån tips och erbjudande om flera v:n. Får väl fråga om jag får låna hennes konto och gå med i nån KLR-grupp
 
Jag har varit nära flera gånger men nu har det blivit lite av en kul grej att inte ha Facebook, men visst är det säkert bra vissa gånger som då jag skulle gå tag på ett baklucka-v till Cadillacen och sambon frågade i en Cadillac-grupp och nån timme senare hade nån tips och erbjudande om flera v:n. Får väl fråga om jag får låna hennes konto och gå med i nån KLR-grupp

Du behöver ju inte avslöja att du har skapat ett konto :brynad
 
Det blev DR650 fotpinnar och fjädrar, betalade runt 600 kr vilket kändes ok mot att köpa nåt billigt från Kina, köpte dom hos Navis som säljer Suzuki i Luleå, passade nästan direkt på hojen men jag fick slipa bort nån tiondel från känden på ena svetsen för att vikfunktionen skulle funka på vänster sidan men det var i princip ingenting, högern var bara att montera och sen var det klart.

 
Bromspedalen går ju att justera positionen på. Justeras i den gängade stången som sitter mellan pedalen och bromscylindern
 
Fotpinnarna verkar bli bra, dock har jag bara kört mellan garagen ca 80 m eller nåt sånt och just provbromsat med bakbromsen men som sagt just bara testat. Dock kapade jag av växelpedalen och förlängde den 25 mm med en bit 5 mm tjockt plattjärn vilket jag tror blir väldigt bra då man har på sig crossstövlarna, det verkar vara en vanlig modd på KLR att förlänga eller byta växelpedalen till en längre.

Har koll på bromspedalen och har justerat ner bromspedalen det som går just nu.

Tyvärr har det inte blivit nåt körande efter jag kraschade och det lär inte bli nåt åka i höst heller för att ordentligt utvärdera hur fotpinnar, bromspedal och växelpedal funkar ihop. Men höjden på fotpinnarna verkar vara samma som original pinnarna.
 
Du får köpa skruvdubb så kan du köra till vintern då knät blivit bättre =) jag ska köpa färdigdubbat framdäck och skruvdubba mitt bakdäck på min xt660r
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top