ZX7R låst passagerarsits

myrn

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2007
Ort
Bro
Hoj
MT-01 -06, TT600R -01, ZX7R -98
Hittar inte nycklarna till mcn. Misstänker att dom ligger under dynan som är låst. Har någon nåt tips om hur man tar sig in utan att borra upp låset? ZX7R -98.
 
Är det som på min Suzuki så ligger nycklarna under passagerarsadeln.
Då hade jag
Alt 1 kollat efter reservlås på webben och borrat upp låset.
Akt 2 tagit bort bakhjulet och borrat med borr, sedan sågat upp ett lock i bakskärmen / botten på facket under passagerarsadeln.
Fäster sedan jag plockat ut nycklarna locket med buntband i borrade hål och täcker skarven med Tesatejp
 
Youtuba lite hur man dyrkar lås. Alltså det är inte så komplicerat och ett cutslås är inte hightech med en massa falska stift och annat dyl som finns på ASSA-lås.
 
Du har alltså lagt båda nycklarna under kutsen...?
 
Vajern mellan lås och mekanism släppte på min gixxer, det gick att lirka och svära och skruva isär stommen till cutsen utifrån, och med den borta kom jag ju åt mekanism mm. Men det bygger ju också lite på att man vet hur grejerna ser ut och sitter ihop.
 
Kolla på tuben hur man dyrkar lås.
Det är förvånansvärt enkelt om det är ett standardlås.
 
Kolla på tuben hur man dyrkar lås.
Det är förvånansvärt enkelt om det är ett standardlås.

Kan bara hålla med.

Lyckades i en enkel GM bil låsa dörren (alla dörrarna) med motorn igång.
Nycklarna satt alltså i tändningslåset och jag stod utanför med matkassarna.
Gick in med matkassarna, tog fram nyckelknippan och gick ut till bilen igen, nyckeln till postboxen i husets entre var lik bilnyckeln.
Provade nyckeln till postboxen i närmaste bildörr, passagerardörren. Den öppnade passagerardörren.
"Dyrkat".

En brutalare variant sedd i en konstigt parkerad SAAB för sådär 30 år sedan.
Man slår in en skruvmejsel i tändningslåset och vrider om.
 

Mycket Bra !

Oavsett hur TS Kawa är byggd så eller inte
om TS inte redan fått upp sadeln

Så är "attacken" mot wiren från Nyckellåset till Sadellåset en bra ide.
De hojar jag haft sedan 2009 har alla haft samma konstruktion med Wire.
Och kommer man åt wiren på något sätt, någonstans, och kan dra i wiren så går sadellåset upp.
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top