Sniglom
Gudomlig sporthojare
Jag håller på att bygga ett program som räknar ut huruvida en drevkombination kan ge en hoj högre toppfart. Beräkningarna tar hänsyn till luftmotstånd.
När man kör programmet spottar det ur sig ett antal kombinationer av drev.
Just nu får jag en hel del snarlika kombinationer, hade velat filtrera bort de som man vill undvika. Hade också tänkt att filtrera bort de drev som garanterat inte finns att köpa till någon hojmodell.
Så mina frågor:
1.
Finns det någon tumregel för vad som är en dålig drevkombination?
Tänker att en för stor skillnad i förhållandet mellan fram och bak kan vara negativt.
2.
Vilken storlek av fram- och bakdrev finns tillgängligt på marknaden?
Nu menar jag överlag för alla tänkbara hojar, hur stora och små drev går att köpa?
Gör inget om några kombinationer saknas för en specifik hoj, men det är meningslöst att räkna på storlekar som inte säljs till någon modell.
Så om någon har grov koll i stil med "framdrev har jag sett från 10-20 kugg" så är det fullt tillräckligt.
När man kör programmet spottar det ur sig ett antal kombinationer av drev.
Just nu får jag en hel del snarlika kombinationer, hade velat filtrera bort de som man vill undvika. Hade också tänkt att filtrera bort de drev som garanterat inte finns att köpa till någon hojmodell.
Så mina frågor:
1.
Finns det någon tumregel för vad som är en dålig drevkombination?
Tänker att en för stor skillnad i förhållandet mellan fram och bak kan vara negativt.
2.
Vilken storlek av fram- och bakdrev finns tillgängligt på marknaden?
Nu menar jag överlag för alla tänkbara hojar, hur stora och små drev går att köpa?
Gör inget om några kombinationer saknas för en specifik hoj, men det är meningslöst att räkna på storlekar som inte säljs till någon modell.
Så om någon har grov koll i stil med "framdrev har jag sett från 10-20 kugg" så är det fullt tillräckligt.
Last edited: