Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Äää
Det är ju ett relativt nytt påfund att gjutjärnspråmarna ska ha V2, de fanns ju i alla möjliga suspekta motorkonfigurationer förr.
Ja chopperscenen är jag uppväxt i.. själv tycker jag P2 är den vinnande kombinationen. Gärna nån hopplös sörjig engelsk motor!
 
Det är ju ett relativt nytt påfund att gjutjärnspråmarna ska ha V2, de fanns ju i alla möjliga suspekta motorkonfigurationer förr.

Fick provköra Sveriges så vitt jag vet första gatlagliga chopper. Det var i alla fall den första i Stockholm.
Byggd på en Sportster.
 
Det märks så väl när den som säljer inte har en en aning om vad han snackar om.
Akrapovic som egentligen är ett yoshi som även varit i backen och "racing frambroms" som är en isr-bromspump.
Sen stör det mig att han har två akrapovic klistermärken men ändå inte kan stava till det OCH att han skriver krasch på engelska men sen puck på svenska :brinnerup
Annars är hojen ett klipp som jag är sugen på.

Namnlös6.png
 
Last edited:
Jag gillar den här. Och det är märkligt för det är en hd.
Tror det är tanken som gör det. Får lite Norton Manx vibes, som ju egentligen är det jag gillar.
hd.png
 
Jag gillar den här. Och det är märkligt för det är en hd.
Tror det är tanken som gör det. Får lite Norton Manx vibes, som ju egentligen är det jag gillar.
View attachment 447918

Delar dina åsikter gällande Manx och även att denna HD har ett trevligt stuk (för att vara en HD:tungan). Lite tveksam dock över körställningen med tanke på fotpinnarnas placering. Känns inte som att byggaren orkat fullfölja riktigt hela vägen där...
/BG
 
https://www.blocket.se/skaraborg/Yamaha_GTS_1000_83986993.htm?aw=1

Satan vilken cool hoj, som relativt ny i mc-världen hade jag aldrig tidigare hörtalas om denna. ABS, insprutning och katalysator redan 1993! Och vilken hjulupphängning fram! Svinsnygg också.

Man blir ju jättesugen men antar att de också är svindyra i drift, speciellt om man får problem med framdämpningen.
Hur mycket klassas dessa som rariteter? Tycker 21.000 verkar billigt med tanke på hur ovanliga dem verkar vara.
 
https://www.blocket.se/skaraborg/Yamaha_GTS_1000_83986993.htm?aw=1

Satan vilken cool hoj, som relativt ny i mc-världen hade jag aldrig tidigare hörtalas om denna. ABS, insprutning och katalysator redan 1993! Och vilken hjulupphängning fram! Svinsnygg också.

Man blir ju jättesugen men antar att de också är svindyra i drift, speciellt om man får problem med framdämpningen.
Hur mycket klassas dessa som rariteter? Tycker 21.000 verkar billigt med tanke på hur ovanliga dem verkar vara.

Ny i mc-världen men reggad sen 2013?

Du behöver nog inte oroa dig för driftkostnader om du inte tänkt pressa den. Det är en gammal fyrtakt från japan som är tänkt som sporttourer och kommer hålla säkert lika många mil. Sen ska du nog inte stirra dig blind på abs då det fortfarande är en 280kilos hoj med 100hk och singelskiva...
Reservdelar till just framfjädring och liknande kan kanske vara ett problem men det är lätt kollat innan.

Sen snygg vete tusan men smaken är ju som baken.

Skulle jag vara lika tänd på en hoj som du verkar på denna och den bara kostade 21kkr skulle den stå i mitt garage efter helgen.
 
Ny i mc-världen men reggad sen 2013?

Du behöver nog inte oroa dig för driftkostnader om du inte tänkt pressa den. Det är en gammal fyrtakt från japan som är tänkt som sporttourer och kommer hålla säkert lika många mil. Sen ska du nog inte stirra dig blind på abs då det fortfarande är en 280kilos hoj med 100hk och singelskiva...
Reservdelar till just framfjädring och liknande kan kanske vara ett problem men det är lätt kollat innan.

Sen snygg vete tusan men smaken är ju som baken.

Skulle jag vara lika tänd på en hoj som du verkar på denna och den bara kostade 21kkr skulle den stå i mitt garage efter helgen.

Hehe jag har en förkärlek för 90-talet :)
Må vara reggad 2013 men jag var bara 18 år då och skulle börja övningköra för A2. Lade projektet på hyllan och tog A-körkort först nu i oktober :)
 
Hehe jag har en förkärlek för 90-talet :)
Må vara reggad 2013 men jag var bara 18 år då och skulle börja övningköra för A2. Lade projektet på hyllan och tog A-körkort först nu i oktober :)


Man får såklart gilla vad man vill och jag tror att det är större chans att man ser 90-talarna som snygga retrohojar om man inte var med i svängen och fick en överdos av plastkåpor när det begav sig.

Personligen har jag varit lite småsugen på en GTS, men i så fall med planerna att strippa och bygga om den. Målbilden hade varit något som bilden nedan:

yamaha-gts-custom-1-625x417.jpg


Det är något med den här typen av Mad Max-byggen som tilltalar mig, och enkelgafflen och fjädringen fram gör att den ser helt sjuk ut.
 
ang GTS'en- hårt bantad och rejält övertittad var den ett rejält vasst vapen på bana, fanns nån engelsk snubbe/firma som tittade seriöst på den och fick fram en racer under all plast o bröte o annan skit- potential finnes mao:yoparty.

//jj
 
https://www.blocket.se/skaraborg/Yamaha_GTS_1000_83986993.htm?aw=1

Satan vilken cool hoj, som relativt ny i mc-världen hade jag aldrig tidigare hörtalas om denna. ABS, insprutning och katalysator redan 1993! Och vilken hjulupphängning fram! Svinsnygg också.

Man blir ju jättesugen men antar att de också är svindyra i drift, speciellt om man får problem med framdämpningen.
Hur mycket klassas dessa som rariteter? Tycker 21.000 verkar billigt med tanke på hur ovanliga dem verkar vara.

Det är en uddafågel ja, men brukar dyka upp i listor över udda hojar. HAr för mig att det där var den första serieproducerade hojen med navstyrning, och att den började som en ren sportmaskin, men under projektets gång blev alldeles för tjock så den blev en sporttourer som ingen köpte.
 
Hade GTS:en varit en sporthoj så hade den varit en hett eftertraktad samlarhoj och kostat mer än tio gånger upp.
Konstigt att Yamaha inte tog chansen och fullföljde, hade ju blivit deras NR 750! :)
 
OMG!!!:)
Vilken hoj! Vilket pris!

Finns väl inte så många kvar av denna skönhet?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top