Dagens Blocket! (mc-relaterat)

https://www.blocket.se/ostergotland/Yamaha_sr_400_83881102.htm?ca=11&w=3
69c5e3a6e1e7d685188a6722de6309ef.jpg
13e516cd8829a2abdbf04093257be35a.jpg


En hel och fin SR 400. Köp nu!


Skickat från min iPad med Tapatalk

Absolut. Den har vi budat på nu! Bara att hoppas på det bästa, brukar vara många rika gamla gubbar som slåss om dessa.
 
Yes, den åkte ut på annons det här året.
Lika bra att själv lägga in den i tråden, då den ändå kommer att hamna här liksom :tungan

Jag gillar den, men jag kör ju den inte. Känns synd att bara ha den och ståendes. Det eviga problemet när man har andra hojar man gillar lika mycket och inte har så mycket tid till hojkörning som tidigare.
Dyrt...tja, alla vårpriserna på hojar är dyra och är man inte desperat på att bli av med den så kan man ju börja på den nivån.

SH_1.jpg
 
Yes, den åkte ut på annons det här året.
Lika bra att själv lägga in den i tråden, då den ändå kommer att hamna här liksom :tungan

Jag gillar den, men jag kör ju den inte. Känns synd att bara ha den och ståendes. Det eviga problemet när man har andra hojar man gillar lika mycket och inte har så mycket tid till hojkörning som tidigare.
Dyrt...tja, alla vårpriserna på hojar är dyra och är man inte desperat på att bli av med den så kan man ju börja på den nivån.

View attachment 447884

Typiskt fulsnygg , det lilla runda lyset gör att den påminner lite om min XT550


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Yes, den åkte ut på annons det här året.
Lika bra att själv lägga in den i tråden, då den ändå kommer att hamna här liksom :tungan

Jag gillar den, men jag kör ju den inte. Känns synd att bara ha den och ståendes. Det eviga problemet när man har andra hojar man gillar lika mycket och inte har så mycket tid till hojkörning som tidigare.
Dyrt...tja, alla vårpriserna på hojar är dyra och är man inte desperat på att bli av med den så kan man ju börja på den nivån.

View attachment 447884

Ja, bättre att förekomma än att förekommas.

Blir så dålig stämning när någon stormar in och idiotförklarar en annonsör - som är moderator här inne... :glömdet
 
https://www.blocket.se/vi/83900704.htm

Man kan riktigt höra hur vinkelkaparna varvar upp i gård och stuga, Viiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhh haha


Precis!



Dat ryggstöd, alltså. Som en recliner i hemmabion, komplett med massage om man bara varvar lite.
Den passagerare som verkligen får för sig att sitta så, att luta sig bakåt för att nyttja detta tillbehör lär kunna välta hela hojen.

”Deluxe” såldes aldrig i Sverige, väl?
Import från... ?
 
Precis!



Dat ryggstöd, alltså. Som en recliner i hemmabion, komplett med massage om man bara varvar lite.
Den passagerare som verkligen får för sig att sitta så, att luta sig bakåt för att nyttja detta tillbehör lär kunna välta hela hojen.

”Deluxe” såldes aldrig i Sverige, väl?
Import från... ?
Den där modellen gick väl under benämningen stålsvinet:hej
 
Fick du köpa den ? Eller vad är budet uppe på ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har inte hört nåt mer om detta. Jag har inga större förhoppningar heller, det verkar vara som med gamla Zündappmoppar man bjudit på: gamla snorrika gubbar som bjuder över alla andra och köper hem objekten direkt. SR400 brukar handlas för sådär 30-40.000, och det är inget jag har råd med.
 
Nej, vanliga CX var ”plastgrisen” medans nästa modell: CX 500 Custom fick smeknamnet ”vildsvinet”.

”Deluxe” var inte en modell på den svenska marknaden, men den påminner mycket om Custom.

"Plastgrisen" känner jag väl igen, ska vi skylla vildsvinet för bulan i tanken ?
Annan annonsör kallar sin CX 500 för "vattenbuffel"
 
Last edited:
"Plastgrisen" känner jag väl igen, ska vi skylla vildsvinet för bulan i tanken ?
Annan annonsör kallar sin CX 500 för "vattenbuffel"

Ja, vattenbuffel är ju helt uppefterväggarna.
Det var ju namnet på Suzukis GT 750 - faktisk även på andra språk också:
Water Buffalo(us) och Wasserbüffel på tyska.

CX 500 kallades fö ”The Plastic Maggot” i UK.
Får ”Plastgrisen” att låta rätt okay, faktiskt.

Jag har snokat reda på en skillnad mellan Deluxe och Custom i vart fall.
Deluxe behöll standardtanken, medans Custom fick en mindre teardrophistoria.

Det finns säkert fler skillnader, men det är i vart fall olika modeller.

Rätt okay pris på hojen. Den kan rulla det 10-dubbla utan stora problem.
CX var mäktigt populära bland Londons MC-bud och pallar massa stryk.
 
Precis!



Dat ryggstöd, alltså. Som en recliner i hemmabion, komplett med massage om man bara varvar lite.
Den passagerare som verkligen får för sig att sitta så, att luta sig bakåt för att nyttja detta tillbehör lär kunna välta hela hojen.

”Deluxe” såldes aldrig i Sverige, väl?
Import från... ?

Klockren slangarhoj med skjuts!!!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top