Jag hade först för det är lättast flyttat tändspolarna, dvs bytt tändspole med ljust tändstift med tändspole med mörkt tändstift. Med 4 stift blir det två byten. Är det fortfarande efter 2 veckor samma mörka och ljusa stift som idag så har det inte följt med tändspolarna och min slutsats är att tändspolarna är OK.
Då hade jag bytt stift om det inte redan är gjort.
Är det redan nya stift
så misstänker jag insprutningen och i Power Commander III finns möjlighet justera varje cylinder för sig. Lite mer eller lite mindre till en cylinder. Jämfört med grundinställningen. Och förmodligen samma eller ännu bättre i PC V.
Hej.
Hojen ska mappas nästa vecka hos Motorsport Landskrona, där efter kommer jag köra och göra en utvärdering av stiften.
Tack för all hjälp !
/ Marko



Hade ju inte skadat att ha åtminstone halv, men ska man behöva betala av halva hojens värde i försäkringspremie varje år bara för en trafikförsäkring så känns det som att man får hitta något annat... Svedeas märkesförsäkring, ger de någon form av rabatt om man tecknar trafikförsäkring som märkesförsäkring eller menar de att man bara får teckna en vanlig trafikförsäkring på GSXR-modellerna?
Jag vet inte, men någonstans känner jag nog ändå att jag helst skulle hålla hojen reggad och försäkrad i Sverige. OM något händer så tror jag att huvudvärken blir mindre då... Men det är ju bara vad jag tror, ingen aning om det faktiskt är så. Är din lösning laglig och godkänd och vad händer ifall du behöver nyttja din försäkring?