Svartpilen 401

Mycket mos för en så liten motor. Känns väldigt liten och kompakt

Skickat från min iPad med Tapatalk

Äger en, kört 160 mil på 6 veckor.... En väldigt rolig och lätt maskin. Inget toppfartsmonster. Å grar dock inte att jag köpte den.

Äger en, kört 160 mil på 6 veckor.... En väldigt rolig och lätt maskin. Inget toppfartsmonster. Å grar dock inte att jag köpte den.

Hur använder du den? Det sitter väl rätt grova däck, är den trevlig på grusväg?

Det är ju en av grejerna som jag tror kan göra att den är kul, återuppleva moppekänslan(på sätt och vis). :)

jag provkörde och blev förvånad över hur de lyckts få den så pigg. Utväxling och vidkurva gör mycket!
Fick med nöd och näppe plats (över 190cm) men kul!!

toppfart på mätaren är ca 170ish, däcken är inga problem varken på asfalt eller grus. Det är lite som att köra en Grom med större möjligheter. Man utforskar lite mer vägar (och ickevägar) än man normalt gjort. Angående utseendet så kan du glömma att vara blyg. Har varit på en träff i år och min hoj fick konstant uppmärksamhet, bredvid motorcyklar som antagligen mer förtjänade det.

Mycket mos för en så liten motor. Känns väldigt liten och kompakt

Skickat från min iPad med Tapatalk

Nu har jag bara kört Duke 390 men jag är så fundersam varför den motorn inte hamnade i en supermoto. Den skulle vara perfekt till det jag och så många andra vill ha, en ny drz400 så att säga. Istället gör man en underlig scrambler.. ish..

Superfin motor och Duke 390 är riktigt kul på krokiga små sydeuropeiska vägar.

Yamaha gör en 250R/X som är grym men aningen för trött.
Honda gör en satsning på 450L som har 100 mils serviceintervall (som dessutom är tyngre och dyrare än KTM freeride)
Huskvarna tar en 390 och slänger motorn i ett scramblerchassi.
Jag fattar det bara inte

Nu har jag bara kört Duke 390 men jag är så fundersam varför den motorn inte hamnade i en supermoto. Den skulle vara perfekt till det jag och så många andra vill ha, en ny drz400 så att säga. Istället gör man en underlig scrambler.. ish..

Superfin motor och Duke 390 är riktigt kul på krokiga små sydeuropeiska vägar.

Yamaha gör en 250R/X som är grym men aningen för trött.
Honda gör en satsning på 450L som har 100 mils serviceintervall (som dessutom är tyngre och dyrare än KTM freeride)
Huskvarna tar en 390 och slänger motorn i ett scramblerchassi.
Jag fattar det bara inte

Fast finns det marknad för det? 690/701 sm har ungefär samma vikt som en DRZ med nästan dubbla effekten. Dessa finns även som strypt A2 version. 390/401 hamnar ju också på ungefär samma vikt.

401 känns mest hipsterbike i för den som vill pendla lite kul i stan. :D

Fast finns det marknad för det? 690/701 sm har ungefär samma vikt som en DRZ med nästan dubbla effekten. Dessa finns även som strypt A2 version. 390/401 hamnar ju också på ungefär samma vikt.

401 känns mest hipsterbike i för den som vill pendla lite kul i stan. :D
Ganska mycket billigare att försäkra en lillhoj på 400cc, för oss som är lite yngre :tummenupp

Ganska mycket billigare att försäkra en lillhoj på 400cc, för oss som är lite yngre :tummenupp

Eller för oss som är lite äldre och bor i en storstad..

För övrigt gillar jag dessa lite mindre hojarna med moppekänslan i behåll.
Inga touringlok, men perfekta vardags och lekmaskiner.

Någon som vet om stötdämparna blivit uppdaterade på 2020 modellen?

Ser ut som de fått justerbar framgaffel, kanske bakdämpare också?

Det är så blandat när man läser specs, verkar inte nämnas..

//K

Är de någon som vet när MY2020 kommer ut på marknaden? När jag fick se den blev jag rätt såld!

Kollade med Sulas i Strängnäs men enligt dom har den inte satts i produktion ännu :( vore surt då de är första hojen jag skall köpa efter mycket velande med modeller hit och dit - Z400, Ninja 400, MT 07 osv haha.

Hoppas de inte dröjer allt för länge isåntfall, kanske man får nöja sig med en 2018-2019.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back