Runkmeister
Ny medlem
Funderar på att köpa en 701 och Akrapovic Tuning Kit men blir lite orolig att man kastar pengarna i sjön om man har "otur" och får dåligt resultat.
Nedan har ni ett filmklipp upplagt av en svensk ägare som beskriver hur besviken han är. Han köpte Akrapovic Tuning Kit och det gav nästan ingenting i effektväg så han fick köpa till en Power Commander, ny header från Tekmo Racing, K&N luftfilter samt bänka den för att få ut i princip samma effekt som en annan svensk ägare fick genom att bara köpa Akrapovic Tuning Kit, det andra filmklippet under. Hur kan det komma sig att Akrapovic Tuning Kit ger så olika resultat?
Akrapovic Tuning Kit utan db-killer + Power Commander, Tekmo Racing header, K&N luftfilter ger 74,49 hk & 74,84 nm till en kostnad av 22,000 kr.
Original gav den 71,09 hk & 66,78 nm (original = Akrapovic Tuning Kit utan db-killer, han testade den aldrig original).
Akrapovic Tuning Kit ger 73,46 hk & 72,08 nm till en kostnad av 11,000 kr.
Original gav den 70,23 hk & 68,40 nm.
Nedan har ni ett filmklipp upplagt av en svensk ägare som beskriver hur besviken han är. Han köpte Akrapovic Tuning Kit och det gav nästan ingenting i effektväg så han fick köpa till en Power Commander, ny header från Tekmo Racing, K&N luftfilter samt bänka den för att få ut i princip samma effekt som en annan svensk ägare fick genom att bara köpa Akrapovic Tuning Kit, det andra filmklippet under. Hur kan det komma sig att Akrapovic Tuning Kit ger så olika resultat?
Akrapovic Tuning Kit utan db-killer + Power Commander, Tekmo Racing header, K&N luftfilter ger 74,49 hk & 74,84 nm till en kostnad av 22,000 kr.
Original gav den 71,09 hk & 66,78 nm (original = Akrapovic Tuning Kit utan db-killer, han testade den aldrig original).
Akrapovic Tuning Kit ger 73,46 hk & 72,08 nm till en kostnad av 11,000 kr.
Original gav den 70,23 hk & 68,40 nm.