Uppdatering - Problemet LÖST!
Skriver här i hopp om att få lite tips på mitt problem då jag inte lyckats lösa det än.
Hojen startar lätt när jag rullar igång den men inte med hjälp av startmotorn.
När jag försöker starta går motorn runt men startar inte. När den väl är startad går den klockrent. Tidigare ägare bytte motor i den, innan motorbytet hade den inte ett startproblem.
Batteriet är bra, testat med multimeter. 12.7 volt, ger 11.7 när jag försöker starta hojen.
Generatorn funkar, batteriet mäter 14.5 volt med motorn igång.
Bränslepumpen startar.
Nya tändstift.
Startrelät funkar och startmotorn får 11.7 volt.
Stödsensorn är bortkopplad (banhoj).
Den har bra gnista, dock så tänder med en aning långsamt intervall?
Komptest OK
Testat med startgas och det gör ingen skillnad. Den drar heller ingen tjuvluft.
Den får bränsle.
Testade koppla ur quickshiftern, ingen skillnad.
Minuskabeln från batteriet sitter fast ordentligt.
Någon som har tips på vad det kan vara för fel?
Blir fan inte klok på det här.
Vad är det som skiljer startmomentet från att rulla igång hojen som kan påverka tändningen?
Skriver här i hopp om att få lite tips på mitt problem då jag inte lyckats lösa det än.
Hojen startar lätt när jag rullar igång den men inte med hjälp av startmotorn.
När jag försöker starta går motorn runt men startar inte. När den väl är startad går den klockrent. Tidigare ägare bytte motor i den, innan motorbytet hade den inte ett startproblem.
Batteriet är bra, testat med multimeter. 12.7 volt, ger 11.7 när jag försöker starta hojen.
Generatorn funkar, batteriet mäter 14.5 volt med motorn igång.
Bränslepumpen startar.
Nya tändstift.
Startrelät funkar och startmotorn får 11.7 volt.
Stödsensorn är bortkopplad (banhoj).
Den har bra gnista, dock så tänder med en aning långsamt intervall?
Komptest OK
Testat med startgas och det gör ingen skillnad. Den drar heller ingen tjuvluft.
Den får bränsle.
Testade koppla ur quickshiftern, ingen skillnad.
Minuskabeln från batteriet sitter fast ordentligt.
Någon som har tips på vad det kan vara för fel?
Blir fan inte klok på det här.
Vad är det som skiljer startmomentet från att rulla igång hojen som kan påverka tändningen?
Last edited: