Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men jag tänkte kapa gamla kedjan med vinkelslip så det enda jag behöver är att kunna nita kedjan.
Så läser detta verktyg det eller är det bara bortkastade pengar?
Har ett nitverktyg av lite högre kvalitet som du kan få använda om du vill. Funkar för ihåliga nitar. Är på jobbresa nu, men säg till om du vill ha hjälp fredag eller lördag så kan vi nog lösa det.
Första steget är att trycka på länken lagom djupt på hålnitarna.
Går antagligen med det här verktyget också. Genom att dra växelvis på insexskruvarna.
Med nitplattan vänd åt andra hållet.
Borde funka.
Och vad det gäller Biltemas verktyg så gick det sönder när Bikes journalister testade det.
Första steget är att trycka på länken lagom djupt på hålnitarna.
Går antagligen med det här verktyget också. Genom att dra växelvis på insexskruvarna.
Med nitplattan vänd åt andra hållet.
Borde funka.
Och vad det gäller Biltemas verktyg så gick det sönder när Bikes journalister testade det.
Feltema..
Jag lyckades faktiskt nita en 520-kedja med det, men använde nog fel drivdon när jag skulle slå isär kedjan då det sprack.. Qualität!
Tack.
Måste beställa drivpaket först.
Men när det är gjort så får vi se om jag köpt detta verktyg och testar eller om jag hör av mig och testar ditt.
Vilket verktyg är det du har?
Tack.
Måste beställa drivpaket först.
Men när det är gjort så får vi se om jag köpt detta verktyg och testar eller om jag hör av mig och testar ditt.
Vilket verktyg är det du har?
Man måste som jag ser det givetvis slipa av nitskallarna innan man ska dela kedjan med kedjeverktyget.
Annars måste det vara en riktig skitkedja för det ska gå att trycka ut niten. Med nitskalle !
Som jag ser det.
Givetvis hade jag slipat av nitskallarna.
Vet inte vad den gamla kedjan va, DID kanske?
Nya kedjan EK. Var väl när jag skulle kapa till EK:n till rätt längd. Men skitkedja? Njaaa
Feltema..
Jag lyckades faktiskt nita en 520-kedja med det, men använde nog fel drivdon när jag skulle slå isär kedjan då det sprack.. Qualität!
Gör du det från Addemoto på förmiddagen idag så har du det på måndag.
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |