Vem byter fälgbana i stockhom?

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Skulle behöva ha tips på någon firma som byter fälgbana på min krokiga endurofälg.
Fick tips om någon wheeler Dealer men han är omöjlig att få tag på...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hej Kjelle, här har du mina hjul, kan du byta gummin?

-Ja?

Ok, fint.......så.....närdå?

-Hmm, ganska omgående?

Kanon, så....ska jag ställa mina hjul här tillsammans med tvåtusen andra hjul? Här vid dörren bara?

-Hmm, javisst?



Sen efter man lätt osäker väntat en minut, så backar man försiktigt ut och återkommer några dagar senare, fast hjulen kanske var klara 30 min senare, men det vet man aldrig i förväg:3freak
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Hej Kjelle, här har du mina hjul, kan du byta gummin?

-Ja?

Ok, fint.......så.....närdå?

-Hmm, ganska omgående?

Kanon, så....ska jag ställa mina hjul här tillsammans med tvåtusen andra hjul? Här vid dörren bara?

-Hmm, javisst?



Sen efter man lätt osäker väntat en minut, så backar man försiktigt ut och återkommer några dagar senare, fast hjulen kanske var klara 30 min senare, men det vet man aldrig i förväg:3freak

Jag förstår det du säger Chronic och ska inte bli sur för ditt svar... Men när han låg på Koksgatan i STH var det detta som gällde och folk åkte och drog av hjulen på gatan tog en java och väntade på sin tur. Var 80 0ch 90-tal iofs, men gissar han inte förändrats något sen dess då han är en riktigt kuf och lite av en myt för oss som kört hoj länge. Kunnig som tusan och väl värt vänta på.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag förstår det du säger Chronic och ska inte bli sur för ditt svar... Men när han låg på Koksgatan i STH var det detta som gällde och folk åkte och drog av hjulen på gatan tog en java och väntade på sin tur. Var 80 0ch 90-tal iofs, men gissar han inte förändrats något sen dess då han är en riktigt kuf och lite av en myt för oss som kört hoj länge. Kunnig som tusan och väl värt vänta på.


Jajo han är ju minst sagt speciell, varför skulle du bli sur? Det var för att ge ett igenkännande skratt för de som träffat honom. Jag har använt honom i 17 år, och i början så bytte jag & mina vänner skjortan mot jobbarställ innan vi åkte dit, för att ryktena sa att han "hatade" kontorsnissar bland annat:3freak

Minns du hans uppfostrande telefonsvarare han hade i många år?

Han lättade upp en smula när han låg i Hammarbyhamnen, nu vet jag inte hur han beter sig för jag har en granne med däckmaskin sen några år:D

Men när man harvade med begagnade bandäck och bytte flera gånger per säsong så var det perfekt med 300,- för att byta en uppsättning däck.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Chronic... Ha-ha Jag har talat med hans telesvarare också som vi alltid åkte dit på då det var som att det fanns "någon" i andra änden... Han visste ju vad alla ringde om om la i svararen det. Minnen...... :tummenupp
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top