Silly Season 2018

Gillar inte Lorenzo men hade varit kul att se vad han kan göra på en Sukka. Iannone på en Repsol Honda hade varit en dröm att se, tyvärr tror jag inte att han står tillräckligt högt i kurs. Känns tyvärr mer troligt att Peddo får fortsätta till dess att lill Marqués eller Mir är redo
 
Gillar inte Lorenzo men hade varit kul att se vad han kan göra på en Sukka. Iannone på en Repsol Honda hade varit en dröm att se, tyvärr tror jag inte att han står tillräckligt högt i kurs. Känns tyvärr mer troligt att Peddo får fortsätta till dess att lill Marqués eller Mir är redo

Håller med om att det hade varit kul att se Lorenzo på en Suzuki, inte för att jag gillar hans personlighet, men hans körstil och talang på rätt material är inget annat än världsklass.

Zarco på en Repsol Honda, kan funka men jag är tveksam på att det skulle bli en fullträff direkt. Killen har ju uttryckligen sagt att han mer eller mindre har kopierat Lorenzos körstil för Yamahan. Kanske kan han ställa om till en Honda, men det är långt ifrån självklart.

Personligen skulle jag hellre se Mir inom snar framtid på den andra Repsol Hondan, lill-Marquez har inte gjort det tillräckligt för att förtjäna den i mitt tycke. Det finns betydligt fler andra som jag ser som ännu mer talangfulla förare som är på väg upp genom Moto2, Xavi Vierge t ex. Att lill-Marquez ens är påtänkt som en kandidat beror enkom på hans storebror.

Zarco på en Suzuki skulle jag också kunna tänka mig. Frågan är bara om Suzuki anser att han skulle kunna vara ett bättre alternativ än Lorenzo?
 
Pol Espargaro (Red Bull KTM Factory Racing) has put pen to paper to sign a new two-year deal with KTM, keeping him on the factory bike for the 2019 and 2020 MotoGP™ seasons.

The 2013 Moto2™ World Champion joined the Austrian factory when they started racing in the premier class at the start of 2017, and earned four top ten finishes in their debut season together, with a best finish of ninth coming at Phillip Island.

In Austin, Espargaro managed to secure KTM’s first Q2 spot of the 2018 season, as he and the team make positive steps forward ahead of the European stage of the season.

http://www.motogp.com/en/news/2018/05/02/pol-espargaro-signs-new-two-year-contract-with-ktm/256889

Zarco till HRC och Pedrosa till KTM kanske?
 
Rykten säger Zarco till KTM så jag tror nog att Lorenzo går till Suzuki om han inte är kvar ett år till hos Ducati.

Smith får flytta på sig.
Zarco och P Espargaro kan nog bli ett bra team.
 
Rykten säger Zarco till KTM så jag tror nog att Lorenzo går till Suzuki om han inte är kvar ett år till hos Ducati.

Smith får flytta på sig.
Zarco och P Espargaro kan nog bli ett bra team.

Känns så synd att sätta Zarco på KTMen bara, lär ju inte vara snack om någon mästerskapsfight på ett tag för hans del då...
 
https://www.gpone.com/en/2018/05/14/motogp/deadlock-between-dovizioso-and-ducati.html

It seemed like a classic negotiation between the parties, with Dovi understandably wanted a higher salary after his achievements last season and Ducati, on the other side, keeping one hand firmly on their purse strings. You've read the figures, Dovi is looking for 7 million but the latest offer is 5. Rather than question of money though, it has become a matter of principle, with all that that entails.
Vad tror ni, saboterar Ducati för sig själva? Kan ju inte vara så bra för moralen tänker jag.
 
https://www.gpone.com/en/2018/05/14/motogp/deadlock-between-dovizioso-and-ducati.html


Vad tror ni, saboterar Ducati för sig själva? Kan ju inte vara så bra för moralen tänker jag.

Ducati sköt sig själva i foten med sin förhandlingsposition när de betalade en kungs lösensumma för Lorenzo, som sedan inte leverat alls i enlighet med lönen, medan Dovi har leverat kontinuerligt.
De visade vad de är villiga att betala, och nu vill Dovi få betalt.

Ducati har bara förluster att välja på. Dovi är den skarpaste föraren som sitter på en Ducati, så betalar de inte för honom så kan de bli av med sin bästa förare, och det kommer ta tid att få en ny lika duktig förare. Betalar de för honom har de nyu två dyra förare,varav bara en levererar.

De verkar hoppas på att Lorenzo ska få ordning på torpet fortfarande, med tanke på att de snålar mot Dovi.
 
Ducati sköt sig själva i foten med sin förhandlingsposition när de betalade en kungs lösensumma för Lorenzo, som sedan inte leverat alls i enlighet med lönen, medan Dovi har leverat kontinuerligt.
De visade vad de är villiga att betala, och nu vill Dovi få betalt.

Ducati har bara förluster att välja på. Dovi är den skarpaste föraren som sitter på en Ducati, så betalar de inte för honom så kan de bli av med sin bästa förare, och det kommer ta tid att få en ny lika duktig förare. Betalar de för honom har de nyu två dyra förare,varav bara en levererar.

De verkar hoppas på att Lorenzo ska få ordning på torpet fortfarande, med tanke på att de snålar mot Dovi.

Problemet för Dovi är väl att det finns ingen annan fabrikshoj annat än Pedrosas som skulle vara värd det, så Ducati känner väl att de kan vänta ut honom gissar jag. Riktigt korkat hela grejen.
 
Jag kan förstå båda.
Klart Dovi vill ha mer efter en fantastisk säsong.
Ducati vill förstås ha kvar honom men till "bästa pris".
2 miljoner, dollar antar jag, är ju inte kattskit.
Jag ser ingen annan styrning som kan ge Dovi mer?
Pedrosa är nog fortfarande optimal teamkompis för MM.
Tror på alla sätt att Dovi är proffsig nog att göra sitt bästa och lite till så fort kontraktet är signerat. :)
 
Kanske bara är min känsla men är inte IMU något mer maskin-beroende än ECU? :va
Ska alla ha samma sensorer på liknande (går exakt lika?) plats på cyklarna?
 
Till slut blir det identiska enhetshojar med generella tekniker som nyttjas av alla och utvecklingen stannar av :crash

Ska inte prototypracing vara just prototypracing? Kan man inte bara hypa upp World Superbike istället så det får samma status som MotoGP om man nu ska hålla på att strypa utvecklingen?
 
Till slut blir det identiska enhetshojar med generella tekniker som nyttjas av alla och utvecklingen stannar av :crash

Ska inte prototypracing vara just prototypracing? Kan man inte bara hypa upp World Superbike istället så det får samma status som MotoGP om man nu ska hålla på att strypa utvecklingen?

I praktiken blir det ju ändå den som satsar mest pengar på elektronikingenjörer som kommer lyckas bäst.

Sen är jag inte säker på att Yamahas kräftgång för närvarande beror på avsaknad av vana av enhetselektroniken. Yamaha hade ju tillgång till Forward-teamets data, som hade kört enhetselektronik i två år innan alla team tvingades över till enhets-ECU. Första året med enhetselektronik gick ju också mycket bra för Yamaha.
 
Till slut blir det identiska enhetshojar med generella tekniker som nyttjas av alla och utvecklingen stannar av :crash

Ska inte prototypracing vara just prototypracing? Kan man inte bara hypa upp World Superbike istället så det får samma status som MotoGP om man nu ska hålla på att strypa utvecklingen?

Typ moto2... ;)

Tja, man kan ju utveckla chassit istället med de slantarna som nu går till elektroniken så att utvecklingen skulle stanna av är ju inte riktigt sant.
Fritt? Var då? Har ju till och med minimivikt! Där är något att reta sig på istället för att tycka en "kantigare" elektronik är att förstöra racingen, fri elektronik förstör ju racingen!


I praktiken blir det ju ändå den som satsar mest pengar på elektronikingenjörer som kommer lyckas bäst.

Sen är jag inte säker på att Yamahas kräftgång för närvarande beror på avsaknad av vana av enhetselektroniken. Yamaha hade ju tillgång till Forward-teamets data, som hade kört enhetselektronik i två år innan alla team tvingades över till enhets-ECU. Första året med enhetselektronik gick ju också mycket bra för Yamaha.

Jo, visst kommer den med mest slantar lyckas bäst men, med en trubbigare elektronik kommer skillnaden mellan de som lyckas bäst och de som inte har resurserna bli mindre, kanske så liten att förarmaterialet faktiskt kan överbrygga det avståndet, det är iaf. min förhoppning.
 
Någon som vet/läst vad planen för Jonas Folger 2019 är?
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top