Idag är jag förbannad därför att...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Så nu när den är återkallad har vi inga problem med pedofilinvasion längre? Gött!

Ungefär så. Dom skriver att det är brottsligt att ha sex med ett barn under 15, men man undrar ju hur fan dom ens kan låta pedofiler bo ihop med barn under 15. Skulle jag som är svensk vara singel och låta en 14-åring flytta hem till mig skulle hela helvetet braka lös.
Socialtjänsten och migrationsverket kommer arbeta för att barnet ska få uttrycka sin egen åsikt.
Vilket barn som nu vågar göra det gentemot tjänstemän i ett vilt främmande land.

Dom glömde skriva att man inte får hedersmörda sin 14-åriga fru ifall hon är otrogen.
 
Last edited:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
...jag besiktigade bilen på Carspect för några veckor sedan och fick påbackning på parkeringsbromsen som hade dålig bromsverkan. Fick det fixat och med nya bromsbelägg då.

Igår åkte jag för ombesiktning till Opus - och fick "2:a" på bromsskivorna istället : (
Skivorna var alltså godkända hos ena besiktningsinstansen och underkända hos nästa.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
...jag besiktigade bilen på Carspect för några veckor sedan och fick påbackning på parkeringsbromsen som hade dålig bromsverkan. Fick det fixat och med nya bromsbelägg då.

Igår åkte jag för ombesiktning till Opus - och fick "2:a" på bromsskivorna istället : (
Skivorna var alltså godkända hos ena besiktningsinstansen och underkända hos nästa.

Tradigt. Skulle aldrig göra ombesiktning på annan firma än den första, finns dom som sätter en ära i att vid ombesiktning jaga verkliga och påhittade fel som konkurrenten enligt dessa ska ha missat men som dom knappast skulle jagat om första besiktningen var på samma firma.

Visst, om det verkligen VAR trasiga skivor så är det ju en annan sak, men var det en ren bedömningsfråga av slitage så vet jag vad jag tror...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
...jag besiktigade bilen på Carspect för några veckor sedan och fick påbackning på parkeringsbromsen som hade dålig bromsverkan. Fick det fixat och med nya bromsbelägg då.

Igår åkte jag för ombesiktning till Opus - och fick "2:a" på bromsskivorna istället : (
Skivorna var alltså godkända hos ena besiktningsinstansen och underkända hos nästa.

Får de verkligen göra så? Har för mig att jag läst att de bara får kolla och anmärka på 2:an som ska åtgärdas enligt föregående besiktningsprotokoll när man åker in för efterkontroll...
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Tradigt. Skulle aldrig göra ombesiktning på annan firma än den första, finns dom som sätter en ära i att vid ombesiktning jaga verkliga och påhittade fel som konkurrenten enligt dessa ska ha missat men som dom knappast skulle jagat om första besiktningen var på samma firma.

Visst, om det verkligen VAR trasiga skivor så är det ju en annan sak, men var det en ren bedömningsfråga av slitage så vet jag vad jag tror...

- Ja jo, jag skulle tagit ombesiktningen på samma firma. Man lär sig..

- - - Updated - - -

Får de verkligen göra så? Har för mig att jag läst att de bara får kolla och anmärka på 2:an som ska åtgärdas enligt föregående besiktningsprotokoll när man åker in för efterkontroll...

- Det var vad jag också tänkte när han meddelade mig, och sa det också till honom.
Svaret var: "Jag rapporterar bara till Trafikverket".
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
De får givetvis göra anmärkningar på annat som kan ha uppkommit sen första besiktningen. En del fortsätter att köra som vanligt och väntar med att åtgärda fel vilket skulle kunna skada andra saker. Man kan också ha närkontakt med omgivningen och på så sätt förändra fordonet från gång till annan.

Rena slitagedetaljer kan hinna passera en gräns.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
De får givetvis göra anmärkningar på annat som kan ha uppkommit sen första besiktningen. En del fortsätter att köra som vanligt och väntar med att åtgärda fel vilket skulle kunna skada andra saker. Man kan också ha närkontakt med omgivningen och på så sätt förändra fordonet från gång till annan.

Rena slitagedetaljer kan hinna passera en gräns.

- Jag tycker i alla fall det är lite godtyckligt att en bromsskiva som godkänns på ena stället ena veckan, blir underkänt på nästa ställe veckan därpå. I synnerhet som jag kör bilen max en mil om dagen i lugnt tempo.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
- Jag tycker i alla fall det är lite godtyckligt att en bromsskiva som godkänns på ena stället ena veckan, blir underkänt på nästa ställe veckan därpå. I synnerhet som jag kör bilen max en mil om dagen i lugnt tempo.
Antar att slitaget inte mättes på något sätt..
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
- Jag tycker i alla fall det är lite godtyckligt att en bromsskiva som godkänns på ena stället ena veckan, blir underkänt på nästa ställe veckan därpå. I synnerhet som jag kör bilen max en mil om dagen i lugnt tempo.

Jag håller fullständigt med dig i det. Det jag ville belysa var att de har möjlighet att slå ner på nya saker.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Malena "Det finns inga jihadister i flyktingströmmarna" Ernman ska sjunga på minnesdagen för terrordådet på Drottninggatan, och statsminister Stefan "tar inget ansvar" Löfven ska hålla tal...

Steffe, han som med sin dysfunktionella politik och tama hantering av de som nekas asyl lät dådet utföras (och som skyller på att sossarna ärvde en dysfunktionell migrationspolitik av alliansen), och Malena... Jag hoppas verkligen inte att hon får betalt för det här, för isåfall innebär det att hon gör personlig ekonomisk vinst på att folk dött till följd av det som hon själv avfärdade som en myt (och de som varnade för det stämplade hon som rasistanazistfascister):
malena.jpg

Tror jag ska ta och kommentera hennes inlägg:
"Hej! Hörde att du ska sjunga på minnesdagen för det terrordåd som skedde till följd av det som du själv avfärdade som en myt. Hur känns det?"

Skämmes tamefan! :mad:
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Malena "Det finns inga jihadister i flyktingströmmarna" Ernman ska sjunga på minnesdagen för terrordådet på Drottninggatan, och statsminister Stefan "tar inget ansvar" Löfven ska hålla tal...

Steffe, han som med sin dysfunktionella politik och tama hantering av de som nekas asyl lät dådet utföras (och som skyller på att sossarna ärvde en dysfunktionell migrationspolitik av alliansen), och Malena... Jag hoppas verkligen inte att hon får betalt för det här, för isåfall innebär det att hon gör personlig ekonomisk vinst på att folk dött till följd av det som hon själv avfärdade som en myt (och de som varnade för det stämplade hon som rasistanazistfascister):
View attachment 442826

Tror jag ska ta och kommentera hennes inlägg:
"Hej! Hörde att du ska sjunga på minnesdagen för det terrordåd som skedde till följd av det som du själv avfärdade som en myt. Hur känns det?"

Skämmes tamefan! :mad:

Sjunger Ernman för att hylla Akilov?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sjunger Ernman för att hylla Akilov?

Spelar det någon roll vad hon sjunger om tycker du?

Jag tycker att det är osmakligt att en artist som gjorde sitt bästa för att ignorera och tysta de som varnade för jihadisthotet som döljer sig i flyktingströmmarna ombeds att sjunga på en minnesstund för de som omkommit just till följd av en terrorattack utförd av en jihadistisk flykting.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Spelar det någon roll vad hon sjunger om tycker du?

Jag tycker att det är osmakligt att en artist som gjorde sitt bästa för att ignorera och tysta de som varnade för jihadisthotet som döljer sig i flyktingströmmarna ombeds att sjunga på en minnesstund för de som omkommit just till följd av en terrorattack utförd av en jihadistisk flykting.

Jag tycker det spelar ganska roll om hon sjunger för offren eller för Akilov.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tycker det spelar ganska roll om hon sjunger för offren eller för Akilov.

Bara på så sätt att det såklart vore ännu värre om hon sjöng hyllningssånger till Akilov. Det vore ju bara sjukt. Min poäng är att hennes deltagande är osmakligt oavsett, eftersom människor faktiskt dog just till följd av det som hon avfärdade som en myt. Hade inte hon och övriga PK-kändiseliten jobbat så hårt som de gjorde för att tysta ner varningarna och stämpla de som varnade som högerpopulistiska alarmister så kanske fler hade tagit hotet på allvar, och då kanske folk inte hade behövt dö. Och nu ska hon, som bär det partiella ansvaret, sjunga på offrens minnesdag...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag var sarkastisk just pga av hennes tidigare historik på området.

Keyrå, Jag missförstod din ton :) Det är nog bara jag som har lite svårt att snappa upp sarkasm och ironi i en emotionellt grå text som inte ens är färgsatt med några smileys ;)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top