Mad Doctors LED-sektion ger upp efter en bromsning efter start

brimpe

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2018
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -07
Jag har en Mad Doctors-ramp sitter på min traja med bakljus, blinkers och bromsljus.
När jag startar hojen fungerar allt som det ska. Bromsar jag en gång så slocknar en sektion med LED-lampor om 4.
Någon som har erfarenhet av Mad Doctors sedan tidigare?
Modulen är ju inte direkt gjort för att ta isär och tänker att jag eventuellt bara behöver byta ut en trasig LED-diod som strular och det ska funka igen. Elektronik är inte min starka sida, vad kan annars vara fel om det inte är en av dioderna?
Är det bara att byta mot en random 5mm röd diod?
 
jag vet inte vad som kan vara fel men har du garanti kvar på den? kanske är produkten det är fel på?
 
Nej köpte hojen begagnat för ca 1 år sedan och den har suttit på i ca 2,5 år så det finns ingen garanti kvar tyvärr.
 
Nej, du kan inte sätta dit en random 5mm-diod, det är som att köpa ett random däck och sätta på hojen.

Börja med att kolla så att alla anslutningar är hela och är kopplade som dom ska. Låna eller köp en billig multimeter och kolla så att det kommer fram rätt spänning, med rätt polaritet, till grejerna.
 
Verkar som MAD Doctor har kvalitetsproblem, tyvärr :gnissla
http://www.ducati.ms/forums/56-superbikes/81608-mad-doctor-led-kit.html

My bike did come with the tail lights so I needed to come up with something. The Mad kit is a easy to install but has broke twice now. I emailed the company the first time asking for an RMA and they didn't know what one was. Then I explained it to them and they laughed.

They were nice enough to tell me to take it apart and resolder a part claiming that at one time they used bad solder that would crack. I fixed the crack that I found and it worked right for a few months. Now the right side 3-5 LEDs stay dim so I will need to dive back in and see what is wrong now.
 
Nej, du kan inte sätta dit en random 5mm-diod, det är som att köpa ett random däck och sätta på hojen.

Börja med att kolla så att alla anslutningar är hela och är kopplade som dom ska. Låna eller köp en billig multimeter och kolla så att det kommer fram rätt spänning, med rätt polaritet, till grejerna.

Check! Ska mäta och kolla så att allt ser bra ut. Beroende på hur mätningen ser ut, vet jag då vilken diod jag ska ha? Aldrig jobbat med dioder förut så har ingen aning om hur de funkar med olika styrka, motstånd, osv.
 
Check! Ska mäta och kolla så att allt ser bra ut. Beroende på hur mätningen ser ut, vet jag då vilken diod jag ska ha? Aldrig jobbat med dioder förut så har ingen aning om hur de funkar med olika styrka, motstånd, osv.
Nej, men du kan åtminstone ringa in felet, om det är i bakljuset eller i hojen. Det vore ju trist att köpa ett nytt bakljus bara för att inse att du har glapp i en bromsljuskontakt ;)
 
Nej, men du kan åtminstone ringa in felet, om det är i bakljuset eller i hojen. Det vore ju trist att köpa ett nytt bakljus bara för att inse att du har glapp i en bromsljuskontakt ;)

haha, köper det! Gött att andra har hjärnan med sig när det gäller dessa grejer ;)
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top