Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur var det nu?.........hade inte Kallio typ bott på den här banan och lagt x-antal miljoner varv.
Har för mig att någon sa att man inte skulle dra allt för stora växlar av hans prestation
Kanske inte, men han Är före sina teamkompisar så några växlar kan man nog dra.
Om det beror på hans prestation eller deras uteblivna kan man ju fundera på men oavsett så är han förste KTM och snabbast av alla i sista sektorn på kvalet.
Men, frågan är ju inte om han klarar en fast styrning minst lika bra som Pol och Smith, frågan är ju om han är någon som kommer kunna ta KTM till pallplatser som förare eller om hans kunskaper kanske är värda mer som testförare för att senare, när hojen är klar, plocka in en ny talang...
BT Sport snackade om att Kalio hade helt nytt chassi på hojen. Vet inte om det ligger nån sanning i det dock, verkade även oklart om BT egentligen visste nåt.

Det finns verkligen ingen som Marquez just nu. Han låg delad etta i mästerskapet. Dovi låg långt bakom och han hade fått en säker ledning och ett säkert race om han hade nöjt sig med en tredjeplats. Ändå så ligger han på gränsen och nästan kraschar med jämna mellanrum. Ta exempelvis den ogenomtänkta inbromsningen när han låg trea och bromsade om VR och JL och sedan bromsade på sig för att tappa till fjärde plats. Alltså ingenstans safear han, och ingen bjuder ens i närheten på en sådan show för oss som tittar på. Jag var övertygad om att han skulle krascha innan racet tog slut. Men som jag skrev i början. Det finns ingen som honom i MotoGP![]()
![]()
Det finns ingen som Marquez i MotoGP![]()
![]()
Det är sant, men det är ju också förbenat tråkigt. Han skulle behöva (minst) en konkurrent på samma nivå.

Finns en, synd att han brutit benet bara.![]()
Det är sant, men det är ju också förbenat tråkigt. Han skulle behöva (minst) en konkurrent på samma nivå.

Alltså, jag är närmast ett Rossi-fucko och hoppas fortfarande innerligt på en tionde titel (och att Dovi tar det i år) men ärligt talat, Marquez ÄR bättre. Det är inte kul att han är det, men han är snabbare i alla typer av förhållanden, vad det verkar.
Då kan vi väl be Dovi & Vinales köra utan att fega med stora risker...![]()
Den här gången hade det mest troligt att göra med benet han bröt för 3 veckor senJag undrar varför Rossi ofta leder i början av racen mot Vinales men man vet i princip att Rossi inte kan hålla temot hela vägen och blir omkörd. Varför håller inte däcken? Kör han för hårt i början och inte Vinales?

Jag undrar varför Rossi ofta leder i början av racen mot Vinales men man vet i princip att Rossi inte kan hålla temot hela vägen och blir omkörd. Varför håller inte däcken? Kör han för hårt i början och inte Vinales?
Alltså, jag är närmast ett Rossi-fucko och hoppas fortfarande innerligt på en tionde titel (och att Dovi tar det i år) men ärligt talat, Marquez ÄR bättre. Det är inte kul att han är det, men han är snabbare i alla typer av förhållanden, vad det verkar.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |