Suzuki Bandit 1250 går dåligt när den blir varm!

Blixt1980

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Hoj
Suzuki Bandit 1250 abs 2007
Hej min Suzuki Bandit 1250 2007 har börjat gå dåligt när den blir varm, den tidigare ägaren har knappt kört hojen på 2 år(om det kan vara något med det?), den går klockrent när den kall sen så blir det som den inte varvar ur ordentligt när man ska göra gaspådrag detta efter den blivit varm! Det känns som det bör vara något med att den får för lite bensin eller så är stiften kassa vad tror ni? Tacksam för alla svar!

Har en Honda CB 250n som inte riktigt svarade på gasen i hög hastighet och det visade sig att den hade lite för stort munstycke så det blev att byta bara. ;)

:hjälm

Gör service enl instruktionsboken samt kolla ventilspelet. Nya filter och stift.
Om felet kvarstår sen så är det nåt dyrare...........

Gör service enl instruktionsboken samt kolla ventilspelet. Nya filter och stift.
Om felet kvarstår sen så är det nåt dyrare...........
Prövade att köra med tanklocket öppet idag och då gick den som den skulle igen. Har blåst ur hålen i tanklocket men så fort jag satte igen locket vart det samma igen?????

Tack för alla svar.

Nu har den börjat gå konstigt igen med nya problem. När jag nu kör på låga varv går den sämre och sämre varvar jag upp den på tomgång kan jag varva ur den igen men så fort jag släpper gasen börjar den vilja dö utan att den dör om ni förstår :) (går fortfarande som den ska på tomgång). Om jag även startar om motorcykeln samtidigt som jag kör så funkar den igen när jag ska gasa på men blir samma sak efter jag släppt gasen. Har bytt stift olja och luftfilter samt kollat lutningen i tanken lock och slangar. Nån som vet vad detta kan bero på?

Tacksam för svar

Suzuki Bandit gsf 1250 SA

Vill även tilläga att bensinpumpen tjuter ganska högt innefrån tanken låter som ett surrande och blir högre efter jag varvat upp hojen startar jag om hojen blir den tyst igen !

Nu har den börjat gå konstigt igen med nya problem. När jag nu kör på låga varv går den sämre och sämre varvar jag upp den på tomgång kan jag varva ur den igen men så fort jag släpper gasen börjar den vilja dö utan att den dör om ni förstår :) (går fortfarande som den ska på tomgång). Om jag även startar om motorcykeln samtidigt som jag kör så funkar den igen när jag ska gasa på men blir samma sak efter jag släppt gasen. Har bytt stift olja och luftfilter samt kollat lutningen i tanken lock och slangar. Nån som vet vad detta kan bero på?

Tacksam för svar

Suzuki Bandit gsf 1250 SA

Vill även tilläga att bensinpumpen tjuter ganska högt innefrån tanken låter som ett surrande och blir högre efter jag varvat upp hojen startar jag om hojen blir den tyst igen !

Fick du verkligen tillbaka alla slangar på luftburken efter filterbytet?

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Var bränslefiltret och pumpen som var problemet lyckades göra rent med tryckluft och w40 spray, gjorde även rent tanken som såg för jävlig ut såg ut som ett sandtag samt att bensinen var alldeles mörk, skönt för hjärtat att den mår bra nu över vintern får väl gå och starta den nån gång i månaden så det inte kläggar igen igen :)

Tack!

Var bränslefiltret och pumpen som var problemet lyckades göra rent med tryckluft och w40 spray, gjorde även rent tanken som såg för jävlig ut såg ut som ett sandtag samt att bensinen var alldeles mörk, skönt för hjärtat att den mår bra nu över vintern får väl gå och starta den nån gång i månaden så det inte kläggar igen igen :)

Tack!

Bra at det löste sig, men du ska absolut inte starta den upp den med jämna mellanrum under vintern, om du inte samtidigt kör en runda så att motorn hinner bli ordentligt varm. Annars slutar det bara med igensotade stift, fukt i motoroljan och urladdat batteri.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP