Värdelös kedjerengöring

Jonas_Västerås

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2016
Hoj
Honda CBF1000A 2008
Var till en OK-Q8 mack idag för att tvätta hojen och göra rent kedjan. När jag sprutar på kedjerengöring på kedjan så verkar den inte ta ett d-a dugg, jag fortsätter och ösa på och svär mer och mer. Sen läser jag på flaskan där står det Chainlube :hihi Som tur var så hade jag jag två burkar till med Chaincleaner i toppboxen.

Hahaha, underbart, välsmort blev det :tummenupp

Ungefär som när jag lämnade en flaska hårbalsam i duschen.
Dagen efter svär farsan över det värdelösa schampot.....
Han tömde hela flaskan och hade väääldigt blankt hår, hehe

Påminner mig om när jag svetsade för många herrans år sedan, hade en flaska "vatten" brevid mig och det började brinna så jag tänkte "jag häller på". men hade glömt att den hade jag ju fyllt med Aceton. eldhav vart det, tyvärr så i ren panik hällde jag på mer för o släcka (innan jag kom på att de var aceton).

:crash

Lärdommar för livet, kolla alltid vad det står på flaskorna (och att du är säker på att det verkligen är det i dom) :fakta

Påminner mig om när jag svetsade för många herrans år sedan, hade en flaska "vatten" brevid mig och det började brinna så jag tänkte "jag häller på". men hade glömt att den hade jag ju fyllt med Aceton. eldhav vart det, tyvärr så i ren panik hällde jag på mer för o släcka (innan jag kom på att de var aceton).

:crash

Lärdommar för livet, kolla alltid vad det står på flaskorna (och att du är säker på att det verkligen är det i dom) :fakta
Hahaha, det där är nästan värt något slags pris :tummenupp

Tror priset att jag gick med livet där ifrån samt att inget brann ner duger gott o väl för mig ^^ såhär i efterhand kan man bara skratta åt det och minnas för framtiden som en lärdom :banana
Absolut, men nu kan man skratta åt eländet :tummenupp

Apropå jobbiga tabbar:.
13år och skulle rengöra moppen, letade efter fotogen bland dunkarna i verkstan.
Skruvade av locken och luktade, det gick bra tills jag tog en rejäl sniff ur en 10L dunk ammoniak..... God natt! :3freak

100 000 hjärnceller senare, ja eller typ veckan efter fick vi lära oss i plugget att man håller näsan en bit ifrån och viftar fram ångorna med handen lite försiktigt, det var så jäkla dags då! :brynad :D

Absolut, men nu kan man skratta åt eländet :tummenupp

Apropå jobbiga tabbar:.
13år och skulle rengöra moppen, letade efter fotogen bland dunkarna i verkstan.
Skruvade av locken och luktade, det gick bra tills jag tog en rejäl sniff ur en 10L dunk ammoniak..... God natt! :3freak

100 000 hjärnceller senare, ja eller typ veckan efter fick vi lära oss i plugget att man håller näsan en bit ifrån och viftar fram ångorna med handen lite försiktigt, det var så jäkla dags då! :brynad :D

Hur skall man veta utan att någon har lärt än? eller att man lär sig själv :tungan
mjo nu kommer jag ihåg att de är så man gör, jag brukar doppa ner hela näsan i burkarna annars om de luktar gott :fyllisar

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP