Kawasaki ZX-12R tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Nope, då heter dom B3..

Och det är samma spec på bägge gafflarna enligt boken, oavsett ok-fäste..

Dock inte inställningarna för dämpningen för den skiljer på dom..

Därav min undran, vad som är vad..?
//Tanken


Har ett svagt luddigt minne (som vanligt nuförtiden :crash) av att jag läst att det kom i mjukare fjädrar. Isf kanske mindre material så man ska ha i mer olja?
 
Nope, då heter dom B3..

Och det är samma spec på bägge gafflarna enligt boken, oavsett ok-fäste..

Dock inte inställningarna för dämpningen för den skiljer på dom..

Därav min undran, vad som är vad..?
//Tanken

2002- styvare fjädring fram och mjukare bak tydligen. Undras om det är styvare fjädrar eller det räckte med lite högre oljenivå.
 
Färdigt snabbgaskit går på en bit över 1000 pengar. Köper man gasrulle till zx10r så flyger man på 70:- istället. Kan eventuellt behöva klippa höljet på vajrarna en 10-15mm men jag hade härligt slappa vajrar så det passade kalas. Pengar över till bensin istället :tummenupp

CajKQYl.jpg
[/IMG]

Hade du nåt org-nr på denna,? var in på firman hemma, men det går lite slött där så kammade noll..:(

Och någon speciell årsmodell??
//Tanken
 
Last edited:
Experimenterat lite med LED:ar.
Beställt röda som jag ska testa med, de gröna hamnade till slut i blinkers- och neutralindikatorerna.

Original:


Gröna LED:


Under huven:
 
Funderar på om det finns någon "bolt-on"-framskärm som är lite snyggare än den som sitter på original?
 
Något som passar direkt vetifan. Jag har från en zx10r men fick knyppla ihop fästen på egen hand.
 
hej

köpte en 12:a 2001 för 2 veckor sen.

skulle behöva en power commander till den. ingen som vet en beg

den har ett slipon m4 som ja fick med.

vet nån vilket annat slipon märke ligger närmast en m4,då ja ev tänkte ladda ner ett program till power commander till en annan slipon,då m4 finns inte.

samMessaging1507657331813.jpg
 
Lite smånytt.

Tanken sålde sitt GPR-slipon, så den är monterad, dock känns det att den behöver en PC och en mappning.
Gjorde även denna modden: http://www.zx12r.co.uk/Website - Gr...tion Timing/Advancing The Ignition Timing.htm

Kör ju alltid 98-oktanigt, så det borde vara helt safe. Svårt att märka skillnad på åkturen jag tog, men den blev ju definitivt inte slöare. Startar upp lite annorlunda nu också :banana




den här tändnings förskjutningen du gjorde, gjorde det verkligen inget? ser att du inte har föskjutit den max då skruvhatten inte ligger emot givare. då skulle det bli 6 grader. nån annan som har koll på denna mod?

sam
 
den här tändnings förskjutningen du gjorde, gjorde det verkligen inget? ser att du inte har föskjutit den max då skruvhatten inte ligger emot givare. då skulle det bli 6 grader. nån annan som har koll på denna mod?

sam

Jag har gjort det på min. Märkte ingen skillnad på effekten. Autotune ville tunna ut mappningen med några snäpp så liiiite mindre bränsleförbrukning.
 
Jag hade isär det och gjorde om så att skruven tog emot.
Testade utan kåpor att ändra till std.
Visst var det skillnad, den drar lite rivigare genom registret och "hoppar" igång på ett annat sätt än utan tändningsmodden.

Jag behöver också en PC3/5.

Grattis till hojen, nu kanske vi är två (tre med Sukkaha) aktiva i tråden :D
 
sitter katalysatorn i själva röret och inte dämparen?

nån som tagit bort den och luftledningarna till den? skillnad?
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top