CROSSPLANE-tråd - Allt om Yamaha R1 med Crossplanemotor

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Mycket R1:eek:r igår. Och även ett gäng MT-10 Underbart att lyssna till crossplaneljudet! :Bugar
 

rob

Member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
RSV4R
Ni som kör R1M, vad har ni valt för däck, RS10 bakdäcket höll endast i 200mil så dags o byta
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Ni som kör R1M, vad har ni valt för däck, RS10 bakdäcket höll endast i 200mil så dags o byta

Ja, fy fasen! Har gjort av med 5 bakdäck på 987 mil.....:gnissla
Nu har jag gått övre till S21 bak. Första däcket höll ca: 400 mil gata + 4 bandagar! Helt fantastiskt!
Och för mig som inte är så vrålsnabb runt en bana så räcker S21 gott. Visst, man känner skillnad. Men inte så mycket att det egentligen har någon stor betydelse. S21 är ju ett däck med kraftigare / hårdare stomme och så är väl gummiblandningen aningens hårdare än RS10. Borde hålla för 600 mil gata, gissar jag.

Men jag har behållit RS10 fram. Det håller lätt 600 mil inkl. 4-5 bandagar för mig. Helt fantastiskt framgrepp med massor av grepp och jag har fått ett högt förtroende för greppet i det och hur det beter sig.

Grabben och jag delade på hojen ( 15+ 15 min i sträck ) och körde passen efter varandra. Vädret var soligt och ca:24 grader. Då var första gången jag kände att framdäcket sa ifrån lite när jag pressade på in i en kurva. Men det var nog lite för varmt kanske. Även S21:an i bak släppte lite lätt.
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja, fy fasen! Har gjort av med 5 bakdäck på 987 mil.....:gnissla
Nu har jag gått övre till S21 bak. Första däcket höll ca: 400 mil gata + 4 bandagar! Helt fantastiskt!
Och för mig som inte är så vrålsnabb runt en bana så räcker S21 gott. Visst, man känner skillnad. Men inte så mycket att det egentligen har någon stor betydelse. S21 är ju ett däck med kraftigare / hårdare stomme och så är väl gummiblandningen aningens hårdare än RS10. Borde hålla för 600 mil gata, gissar jag.

Men jag har behållit RS10 fram. Det håller lätt 600 mil inkl. 4-5 bandagar för mig. Helt fantastiskt framgrepp med massor av grepp och jag har fått ett högt förtroende för greppet i det och hur det beter sig.

Grabben och jag delade på hojen ( 15+ 15 min i sträck ) och körde passen efter varandra. Vädret var soligt och ca:24 grader. Då var första gången jag kände att framdäcket sa ifrån lite när jag pressade på in i en kurva. Men det var nog lite för varmt kanske. Även S21:an i bak släppte lite lätt.

Haha mitt rs10 bak höll 70mil sen brann det upp =) Fast iofs supercorsat höll väl 15mil i onsdags =)
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top