Smagatusk
Guest
Ääh, jo. Såhär skrev jag ju i första inlägget:
”en sporthoj som sopar banan med konkurrenterna”
Ok. Jag trodde du menade wsbk-banan.
Så dumt av mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ääh, jo. Såhär skrev jag ju i första inlägget:
”en sporthoj som sopar banan med konkurrenterna”
Jo, en del tror att BMW träffar tidningarnas personal på ljusskygga ställen och överlämnar feta sedelbuntar i bruna kuvert.Är det ingen annan som funderat på om BMW köper testerna ?
Meh BMW har ju byggt en sporthoj som körde ifrån konkurrenterna direkt när den lanserades ju. Och den vinner fortfarande över Yamahas helt nya R1. Utan att de har en GP-hoj!
Hej...
Jag undrar om vad ni betalar för att se Motogp på tv lr dator?![]()
Men Aprilia har ju inte heller varit med i MotoGP under tiden de utvecklade RSV4.Jag tror inte att folk är särskilt negativa till hojen, dock till påståendet att Motogp är oviktigt baserat på en dålig förlorares uttalande.
Hade själv valt Aprilia Rsv4 om jag skulle köpa en hoj i det segmentet.
Men Aprilia har ju inte heller varit med i MotoGP under tiden de utvecklade RSV4.
Kawasaki har inte varit med i MotoGP och för dem går det lysande i WSBK.
![]()
Aprilia har ju funnits i GP sammanhang i evigheter men ffa i 250gp och 125. Kawwa har varit där med men det hör även till att deras budget och satsning i wsbk är större än alla andras.Men Aprilia har ju inte heller varit med i MotoGP under tiden de utvecklade RSV4.
![]()
Men Aprilia har ju inte heller varit med i MotoGP under tiden de utvecklade RSV4.
![]()
Mäh! Tråden handlar inte om att vinna mästerskap, utan om att bygga den bästa sporthojen. Honda lyckas inte lika bra som BMW i det avseendet, trots att det är Honda som investerar massor i MotoGP och som väl borde ha den överlägset bästa sporthojen? Den ”nya” CBR 1000 RR har just testats mot alla de andra och den övertygar ju inte precis, utan står i skuggan av hojar som tillverkas av märken med en bråkdel av Hondas MotoGP- och utvecklingsbudget (till exempel BMW). Så varför är MotoGP viktigt för att kunna bygga den bästa och mest populära sporthojen? Hmm...Fast nu är det BMW som har gjort uttalandena och faktumet att dom inte har lyckats i något världsmästerskap.
Mäh! Tråden handlar inte om att vinna mästerskap, utan om att bygga den bästa sporthojen. Honda lyckas inte lika bra som BMW i det avseendet, trots att det är Honda som investerar massor i MotoGP och som väl borde ha den överlägset bästa sporthojen? Den ”nya” CBR 1000 RR har just testats mot alla de andra och den övertygar ju inte precis, utan står i skuggan av hojar som tillverkas av märken med en bråkdel av Hondas MotoGP- och utvecklingsbudget (till exempel BMW). Så varför är MotoGP viktigt för att kunna bygga den bästa och mest populära sporthojen? Hmm...
![]()
Men Hondan vinner ju varken WSBK eller tidningstester juh.Det beror väl lite på hur man definierar "bästa sporthojen". Att tycka att de ska vinna mästerskap är inte en helt malplacerad definition av "bästa sporthojen"....
Men Hondan vinner ju varken WSBK eller tidningstester juh.
Om det var så enkelt att topprestationer i MotoGP var centralt för att tillverka en vinnande sporthoj, då hade juh Hondas CBR 1000 RR varit så överlägsen att det hade räckt med stöd från fabriken för att prenumerera på WSBK-titeln. Istället är Honda ljusår från täten med sin helt uppdaterade SP2. Och Ducati har inte precis varit det dominerande fabrikatet i MotoGP, men lyckas mycket bättre än Honda i WSBK. Det finns juh ingen grund för påståendet att MotoGP-deltagande och WSBK-framgång hör ihop. Faktiskt inteh! Sen kan man såklart tycka att det är väldigt häftigt och seriöst med MotoGP, men de är ju en helt annan sak.Nej, Hondan har väl åas inte en fabrik bakom sig i WSBK?
Det du vägrar förstå är att OM mgp-fabrikerna ville ha framgång i wsbk så skulle de skaffa det...Om det var så enkelt att topprestationer i MotoGP var centralt för att tillverka en vinnande sporthoj, då hade juh Hondas CBR 1000 RR varit så överlägsen att det hade räckt med stöd från fabriken för att prenumerera på WSBK-titeln. Istället är Honda ljusår från täten med sin helt uppdaterade SP2. Och Ducati har inte precis varit det dominerande fabrikatet i MotoGP, men lyckas mycket bättre än Honda i WSBK. Det finns juh ingen grund för påståendet att MotoGP-deltagande och WSBK-framgång hör ihop. Faktiskt inteh! Sen kan man såklart tycka att det är väldigt häftigt och seriöst med MotoGP, men de är ju en helt annan sak.
![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten