MotoGP oviktigt

Var var jag nu igen...just det Varumärke:) t.ex åker man till Rwanda och frågar 10 personer om vad är Ducati lr Mv agusta, hur många tror ni att känner till det är en cykel....Jag tror de flesta kommer att klia i huvudet:va:hihi
Det handlar nog mer om att en på miljonen i Rwanda har råd med en sån hoj eller vilken sporthoj som helst. Tittar du på ett land med hygglig BNP så vet nog en betydligt större andel vad det handlar om.

Du har däremot helt rätt i att alla tillverkare i mgp skulle kunna hosta ut en monsterhoj om de vill men den skulle bli svindyr osv. så det är inte rätt väg att gå. Sen verkar många inte förstå att en hoj i wsbk bara blir så bra som hur mkt fabriksstöd den får.

Nja...BMW hade väl stöd från fabriken så det räckte och blev över så.... ;)
Absolut men poängen var väl att när en fabrik med kunskap från motogp eller genuin racebakgrund ger sig in i leken så blir det ordentlig skillnad.

Bmw har väl i jämförelse med de andra tillverkarna ingen som helst erfarenhet/framgång inom mc-racing.

Absolut men poängen var väl att när en fabrik med kunskap från motogp eller genuin racebakgrund ger sig in i leken så blir det ordentlig skillnad.

Bmw har väl i jämförelse med de andra tillverkarna ingen som helst erfarenhet/framgång inom mc-racing.

Retas bara lite..:hihi

Jag tror inte att folk är särskilt negativa till hojen, dock till påståendet att Motogp är oviktigt baserat på en dålig förlorares uttalande.

Hade själv valt Aprilia Rsv4 om jag skulle köpa en hoj i det segmentet.

De säljer fenomenalt. Och ljusår bättre än Hondas bästa sporthoj i segmentet. Inte det minsta konstigt.

Förstår inte riktigt varför många i den här tråden är så negativt inställda. Hojen är ju fullständigt suverän som sport-bandags-hoj.

Nu var det ju inte riktigt det du skrev att tråden handlade om.

Jag tror inte att folk är särskilt negativa till hojen, dock till påståendet att Motogp är oviktigt...
Meh BMW har ju byggt en sporthoj som körde ifrån konkurrenterna direkt när den lanserades ju. Och den vinner fortfarande över Yamahas helt nya R1. Utan att de har en GP-hoj!

Ääh, jo. Såhär skrev jag ju i första inlägget:

”en sporthoj som sopar banan med konkurrenterna”

:rofl
Du missade halva meningen, den där biten som fick meningen att handla om WSBK och GP-racing.
På gatan eller på trackdays kan man köra i princip vilken sporthoj som helst, de är allihopa väldigt kapabla hojar. BMWn är inte sämre på det än nån annan. På gatan är den med fulla utrustningen antagligen bättre med den automagiska fjädringen, handtagsvärmare och allt annat spexigt än övriga sporthojar.
I wsbk fick de pisk av övriga tillverkare.
Och MotoGP? :rofl

Back