CB 900 vintage racer

hansericson

Medlem
Gick med
19 Jun 2013
Ort
Åre
Hoj
Moto Guzzi V7 II Stone -16, Kawasaki KH125 -78, Kawasaki KS125 -75
Jag har en Honda CB900 -82 som jag tänkte modda om till lite classic endurance stil, med halvkåpa och kuts bla. Nu letar jag efter en kåpa som skulle passa, finns det någon som har tips på var jag kan hitta en som passar till min hoj?

Nånting som den här kåpan.

8a8740f0a8b871f500c405c3eaea281d.jpg

eller
31_08_2016_Honda_CB750_Bol_Dor_Deep_Creek_Cycleworks_03.jpg
31_08_2016_Honda_CB750_Bol_Dor_Deep_Creek_Cycleworks_01.jpg

Min såg ut så här när jag köpte den:
3326082736.jpg
 
Last edited:
Har en original honda cb 900 bol dor kåpa i garaget du kan få. Finns i linköping!
 
Tack, jag har originalkåpan kvar också. Är ute efter en mindre och lättare. Kanske tom snyggare...
 
Så här ser den ut nu, ska på med baklykta, blinkers och nummerplåt sen blir det besiktning. Letar vidare efter kåpa under sommaren, nu vill jag köra!

IMG_2629 kopia.JPG
 
Hm, lite konstruktiv kritik ;)

Gillar kutsens form på denna hojen men jag skulle försöka kapa eller försöka passa in underdelen av sadeln i framkanten mot tanken för att slippa eller i alla fall minska glipan mellan sadeln och tanken. Har du tänkt skippa sidokåporna i framtiden? Om inte skulle jag vinkla om sadeln om det går så den följer sidokåporna för att det att skall harmonisera tillsammans, fast som det ser ut på bilderna är det kanske svårt att få ner sadeln i framkant? Annars kan ju egentillverkade sidokåpor eller "om plastade" originalkåpor som följer tanken och den nya sadeln vara ett alternativ.

Skulle vara kul att höra vad du har för planer för hojen mer än kåpan, misstänker att du vill köra nu istället för att bygga.
 
Hej
ja jag gillar inte heller glappen mellan sadel och sidokåporna. har funderat en del på hur jag ska fixa det. En lösning kan vara att försöka gjuta på plast på sidokåporna så att de går högre och i kant med sadeln.
Jag kan inte få ner sadeln så mycket mer, kanske lite i framkant, jag har lite kvar att kapa i där.

Just nu slåss jag med att få blinkers att blinka, fästa regplåt och baklyse. Besiktning på onsdag!
Den går bra i motor och låter riktigt fint så just nu är det mest utseendet jag fokuserar på.

Det lutar åt nåt sånt här:
RICCR1SE-1.jpg
 
Ska du ha kvar grejerna bakom kåporna skulle jag göra nya sidokåpor, sidoplåtar som passar ihop med tanken och sadeln om det var min hoj.

Spännande att se fortsättningen :)
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top