Nakenhoj för max 80k

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
örebro
Hoj
-02 SR500 -81 rsv mille fighter
Åker idag en gammal streetfightad mille,men vill ha nått lite nyare och gärna lite mer power...
Gärna italiensk lr engelskt.
Helst v-twin men även 3-pip.
Har inget emot lite udda hojar.
Några förslag...?
 
Med tanke på att Triumph är 1a Europeiska märke på Motorrads 5000mila testlista efter HD, Yamaha , Honda och Suzuki samt att botten består av KTM, Buell och Ducati, de ligger sist på listan, "är mest strul och höga kostnader". #
så blir mitt förslag
https://www.blocket.se/hela_sverige...Triple&cg=1140&st=s&xc=1143&l=0&ca=9&sp=1&w=3
Inte mer effekt och tyngre men det går att hitta nyare för 80000kr än din Mille.

# (om man väljer medianen för testade hojars placering, just nu Mars 2017 är 44 hojar testade)
 
Last edited:
Med tanke på att Triumph är 1a Europeiska märke på Motorrads 5000mila testlista efter HD, Yamaha , Honda och Suzuki samt att botten består av KTM, Buell och Ducati, de ligger sist på listan, "är mest strul och höga kostnader". #
så blir mitt förslag
https://www.blocket.se/hela_sverige...Triple&cg=1140&st=s&xc=1143&l=0&ca=9&sp=1&w=3
Inte mer effekt och tyngre men det går att hitta nyare för 80000kr än din Mille.

# (om man väljer medianen för testade hojars placering, just nu Mars 2017 är 44 hojar testade)

Lustigt det där med myten att Ducati går sönder, fråga vem som helst på forumet med en nyare ducati och du kommer se att det är ingen som rasar mer än andra. har haft min i flera flera år utan att nått hänt mer än att ett stenskott punkterade vattenkylaren och två kåpskruvar har trillat loss. Brorsans 848 med runt 800 mil ca är helt utan bekymmer.

Samtidigt som en kompis triumph thruxton är ett enda stort mörker för han.. Helt enkelt är det slumpen som avgör.
 
Last edited:
800 mil det är en säsong. Är det vittnesbörd om hög kvalitet att hojen inte rasar första säsongen?

Det jag TROR att folk tänker på är nog mer att de åtminstone förr var servicekrävande som prinsessan på ärten. Ventiljusteringar vid varje tankning, rembyten, speciell olja, kopplingsjusteringar osv osv.

Japanska fordon har alltid varit tanka, köra, byt efter fem år. Det var något nytt när de slog sig in på marknaden.
 
Mv Agusta Brutale 800.

Nya MT09 (gamla = kass fjädring).

Monster 1100.

Tuono V4? (ingen twin jag vet).

Streetfighter 1098.
 
Lustigt det där med myten att Ducati går sönder, fråga vem som helst på forumet med en nyare ducati och du kommer se att det är ingen som rasar mer än andra. har haft min i flera flera år utan att nått hänt mer än att ett stenskott punkterade vattenkylaren och två kåpskruvar har trillat loss. Brorsans 848 med runt 800 mil ca är helt utan bekymmer.

Samtidigt som en kompis triumph thruxton är ett enda stort mörker för han.. Helt enkelt är det slumpen som avgör.

Motorrads 5000 mila test placerade 3 testade Ducati på platserna 20, 42, 43. Av 44 testade hojar.
Median 42. Bäst var Ducati Multistrada 1200S, plats 20, testet klart i MR 2/13. På plats 42 Ducati 1199 Panigale, testet i MR 1/17. Plats 43 Ducati 1098 testet i Sph/10. Har du bättre erfarenhet, grattis, tyder på dålig kvalitetskontroll hos Ducati. Det rullar ut riktigt bra hojar och mindre bra från tillverkningen hos Ducati. Alternativt att hojarna är bra. Men det kostar att hålla igång dom.
Vad jag själv sett i samband med bankörning är en 1 år gammal Panigale 1199 med ett läckande Öhlins framgaffelben och en Panigale 899(?) där ägaren försökte hitta en skruv som vibrerat loss från sadeln/tanken(?).
(Jag vet att läckande Öhlins är vanligt. Bara lämna in / skicka iväg för service varje vinter. Så är problemet löst. Men det kostar. Och Motorrads 5000mila test är mycket vad det kostar äga hojen 5 år, service och reparationer.)
 
Last edited:
Mv Agusta Brutale 800.

Nya MT09 (gamla = kass fjädring).

Monster 1100.

Tuono V4? (ingen twin jag vet).

Streetfighter 1098.

Alla utom mt09 är helt klart intressanta.
Monster 1100 är jag rädd kommer kännas slö...
Tuono och sd1290 är svårt att hitta för 80k
Ducati SF 1098 är väl drömmen men också över budget.

Någon som har kört Brutale 800 och har nått att säga om den?

Morini corsaro 1200?

Benelli tnt 1130?
 
Alla utom mt09 är helt klart intressanta.
Monster 1100 är jag rädd kommer kännas slö...
Tuono och sd1290 är svårt att hitta för 80k
Ducati SF 1098 är väl drömmen men också över budget.

Någon som har kört Brutale 800 och har nått att säga om den?

Morini corsaro 1200?

Benelli tnt 1130?

Om du har tålamod att vänta tills säsongen drar igång, och kan leva utan Öhlinare, så kan du säkert hitta både SF1098 och Tuono V4 inom budget.

Har själv lösa planer på att eventuellt byta min SMR mot någon av ovan nämnda modeller. Mest intressant just nu känns Duccen, men det växlar från dag till dag.
 
Alla utom mt09 är helt klart intressanta.
Monster 1100 är jag rädd kommer kännas slö...
Tuono och sd1290 är svårt att hitta för 80k
Ducati SF 1098 är väl drömmen men också över budget.

Någon som har kört Brutale 800 och har nått att säga om den?

Morini corsaro 1200?

Benelli tnt 1130?

Jag har kört en 800RR lite, och det är den livligaste nakenhojen jag kört tror jag. Då har jag inte kört en Ducati streetfighter, men både en tuono 1100 och en sd1290.
(Samma dag till och med.)
Hur modellen utan rr är vet jag inte, men en brutale 675 jag testade ett halvår tidigare tyckte jag var slö.
 
Jag har kört en 800RR lite, och det är den livligaste nakenhojen jag kört tror jag. Då har jag inte kört en Ducati streetfighter, men både en tuono 1100 och en sd1290.
(Samma dag till och med.)
Hur modellen utan rr är vet jag inte, men en brutale 675 jag testade ett halvår tidigare tyckte jag var slö.

Skulle du påstå att den är roligare än en SD1290?
 
Superduke utan tc är den knäppaste standardhoj jag kört, helt annan cykel än med den påslagen.
 
Livligare? Vad menar du?
Superduke utan mtc är vild så innihelsikke.

Den lyfte framhjulet hela jävla tiden varesig man ville eller inte. :hihi
Den kändes lättare.
Den kändes mer snabbsvängd.
Den kändes mindre.
Jag hade ingen möjlighet att dra ur alla växlarna när jag provkörde så hur de upplevs över 180 nånstans har jag ingen aning om.

SD är ju inte en speciellt sävlig hoj i sig, men vid en direkt jämförelse när jag hoppade från MVn till Duken så kändes den inte alls lika yster.
Däremot kändes duken livligare än tuonon, som i sin tur snarare var jävligt knivskarp och exakt, men mycket mer sansad, om man nu kan kalla någon av de tre hojarna sansad. :hihi
 
Den lyfte framhjulet hela jävla tiden varesig man ville eller inte. :hihi
Den kändes lättare.
Den kändes mer snabbsvängd.
Den kändes mindre.
Jag hade ingen möjlighet att dra ur alla växlarna när jag provkörde så hur de upplevs över 180 nånstans har jag ingen aning om.

SD är ju inte en speciellt sävlig hoj i sig, men vid en direkt jämförelse när jag hoppade från MVn till Duken så kändes den inte alls lika yster.
Däremot kändes duken livligare än tuonon, som i sin tur snarare var jävligt knivskarp och exakt, men mycket mer sansad, om man nu kan kalla någon av de tre hojarna sansad. :hihi

Nu har jag inte kört MV men superduken har mest effekt och mest vrid väldigt tidigt i sitt register och den powerwheelar från ettan till fyran och femman med ett litet ryck.
Nu blev jag väldigt sugen på att prova en mv.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top