Harley Davidson Street Rod

Vilket härligt nytänkande ....:crash
 
Lite mindre skooter över designen. Det känns som att dom fluktat lite på sin egen xr1200
 
Perfekt för en med nyblivet körkort, förmodligen överkomlig försäkring då den går som touring.
 
Jag tycker de ser ut som en postorder HD....

Ska man ha en HD så börjar man köpa en ram å en motor, sen bygger man ihop en...

Alla gör som man vill då... :D
 
Perfekt för en med nyblivet körkort, förmodligen överkomlig försäkring då den går som touring.

Min tanke också. Börja sitt hojägande med en HD är ju coolt och sådär.
Fast alltså, den är ju rätt snygg. Och sen är det ju HD så det går säkert att köpa massvis med delar för att göra sin egen hoj unik, som alla andras..
 
Vad kostar den? Den gamla var 72 000 tror jag.
För de pengarna så finns inte mycket konkurrens på marknaden faktiskt.
Visst Kawasaki har sin Vulcan S som förvisso är snyggare och bättre, men den har inte V-twin och heter inte Harley Davidson.
 
Vad kostar den? Den gamla var 72 000 tror jag.
För de pengarna så finns inte mycket konkurrens på marknaden faktiskt.
Visst Kawasaki har sin Vulcan S som förvisso är snyggare och bättre, men den har inte V-twin och heter inte Harley Davidson.

1000 dollar dyrare i USA än vad vanliga Street 750, hittar inget svenskt pris. Skulle gissa på 85-90ish till en början? Lite för dyrt vill jag påstå. De flesta köper nog hellre en stor, begagnad hoj istället.
 
Kawasaki har sin Vulcan S som förvisso är snyggare och bättre.
:confused::confused::confused:
Smaken är som baken :D .

XG750R är i princip samma hoj som ovan, som ersätter XR750 i AMA flattrack.
Vilket gör Street rod 750 en väldigt prisvärd i ett sånt ändamål.
Indian scouts flattrackhoj kostar 50,000$ till kund.

 
Antagligen går en tjeckisk Jawa bättre om man bara skall köra runt runt.
 
Antagligen inte.

Flattrack och Speedway är underhållande, kan vara mycket mer actionpackat än många GP race.

Det där är väl iofs en fråga om smak. Själv tycker jag speedway är fantastiskt tråkigt att titta på några sträckor av tid. Efter ett varv eller två har jag sett mig mer än mätt på det. Flattrack har jag aldrig riktigt tittat på så där vet jag inte.
 
I samma anda som att en WSBK R1 är exakt samma hoj som en vanlig R1 du köper i butik då :D
View attachment 436142

Det vet jag inget om.

Men SR750 > XG750R är inte långt ifrån XR1200 > XR1200R där man köpte ett V&H kit för ca 30,000kr och sen var man klar för att ställa upp i serien.
Det var tänkt som en billig racehoj där vanligt folk skulle ha råd att delta.


beforeafter.jpg
146-1108-03-z+harley-davidson-XR1200+vance-and-hines-kit.jpg
 
Last edited:
Men XG750R > SR750 är inte långt ifrån XR1200 > XR1200R där man köpte ett V&H kit för ca 30,000kr och sen var man klar för att ställa upp i serien.
Då är det ju knappast samma hoj längre :tungan

Alltså, jag har inget emot HD. Tycker flertal modeller är coola.
Ibland lyckas de bra med designen, men med denna Indien-byggda är de inte riktigt framme vid vad jag vill kalla HD.
Den är snyggare än första varianten men de skulle kunna ha gått längre. Nu kan man ju argumentera att man kan modifiera den, men det kan man ju med alla hojar.
Men hade de gjort en ren XG750R replika för gatan, damn :yoparty

Hoppas även att de tagit tag i de smått tveksamma/billiga lösningar som fanns på den gamla och gjort den snäppet gedignare.

Fast aggressivt prissatt och med ett starkt varumärke så skall den nog gå att sälja bra.
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top