Bild Vinterförvaring i lägenheten (Bilder)

Min flickvän flyttade in för ca 1mån sen, avtalet var enkelt....pynta bäst du vill, hojen står kvar! man läre ju bidra med nåt till heminredningen, sen tycker hon nog den ä snygg å ha i ena hörnet med:tummenupp Jag menar äre nåt som ska stå i boden i vínter så är det inte hojjen, katten å ungarna vägrar så då ligger ju valet hos henne:D
haha denna tråd får mig att undra om ni har toleranta tjejer eller är kroniskt singel :hihi
 
"Once you go black, you never go back" :hihi eller hur det nu var Hur som helst, dags att prata ut med frugan :7peta :hihi

:rofl

Vi är rätt överens om vad som gäller! Ska bli intressant att ta diskussionen nästa vinter! R1an kommer bli helsvart i vinter :rock
 
Varför skulle inte avställningsförsäkring gälla?

Själv föredrar jag att gå ut i garaget och ha lite kvalitetstid med mina leksaker mörka vinterkvällar, kanske knäppa en pilsner ihop med dem och drömma mig till sköna sommarkvällar och kurviga vägar.

Jag är störd för jag pratar nästan med dem:D.

:fyllisar know what you mean...
 
släpade in min i datorrummet men den åkte ut igen efter några dagar, luktade så mycket bensin(?) där så man kunde inte vara där trots att jag hade fönstret öppet. Bör man göra nåt speciellt med den för att få bort lukten innan man tar in den ?
Den var inte startad på ~2.5 vecka innan jag tog in den. Det var en F800R -10 så den bör ju inte läcka nånting tycker jag. tips mottaget tacksamt...
 
släpade in min i datorrummet men den åkte ut igen efter några dagar, luktade så mycket bensin(?) där så man kunde inte vara där trots att jag hade fönstret öppet. Bör man göra nåt speciellt med den för att få bort lukten innan man tar in den ?
Den var inte startad på ~2.5 vecka innan jag tog in den. Det var en F800R -10 så den bör ju inte läcka nånting tycker jag. tips mottaget tacksamt...

Du får tömma tanken, tanken släpper hela tiden ifrån sig bensinångor då det inte är ett slutet system. Det är det som luktar mest. Sedan kan du alltid tömma förgasarna (förutsatt att den har förgasare), brukar inte ge ifrån sig så värst mycket ånga men kan ändå lukta lite grann.
 
Du får tömma tanken, tanken släpper hela tiden ifrån sig bensinångor då det inte är ett slutet system. Det är det som luktar mest. Sedan kan du alltid tömma förgasarna (förutsatt att den har förgasare), brukar inte ge ifrån sig så värst mycket ånga men kan ändå lukta lite grann.

Hade full tank, det förklarar saken :3freak tack.
 
En tallrik med ättika kan ta bort den värsta lukten.
Prova och se om det hjälper.
 
ÅÅHHH!! Kan andra ska jag fan också kunna!!! Om jag plockar bort staketet på balkongen kan jag nog backa till med bakgavelliften på lastbilen och rulla in hojen till vinter :D Blir fan mindre jobb än att jaga vinterförvaring!!!

Tänk va ren hojen kan bli när man får så fin möjlighet att skruva ner hojen, torka rent, och sätta ihop :tuttar:tuttar:tuttar
 
Jag tycker det är dags att väcka liv i den här gamla goingen. Nu när snön faller även i södra Sverige lär det väl vara en del hojar som tagits in. Fyll på med bilder på era vinterförvaringar hemma, alltid lika kul att se.

Efter lite kompromisser lyckades jag övertala tjejen att få ta in cafe-bygget i vår studentlya. Ville haft den i vardagsrummet egentligen men det gick inte... Men med dörren öppen in till kontoret syns den och gör mina dagar bättre. Var ett rent jävla helvette att få upp den utan hiss till andra våningen men det var det värt! :yoparty

cafeinomhus2.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top