Blev man polisanmäld nu?

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Så det är alltså inte bara jag trots en ålder på 40 år som har en mor som verkar känna sig tvungen att ringa varje dag, helst ringer hon när man sitter i garaget med oljiga händer och håller på med något pilligt så att telefonen blir helt kladdig!

Nä du är inte ensam:)
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Det framgick inte riktigt, men noterade bilisten vad du gjorde och sa eller var hon helt uppe i sitt?


Oklart, jag var helt uppe i mitt för att notera om hon tog in nåt. Men hon fick bra fart att leta upp ciggen som flög så inte sätet skulle brinna upp och när telefonen flög så hade hon nog inget mer att göra än att lyssna.

Såg bilen igår igen med sidorutan upptejpad på vänstersidan, funderar på om jag är skyldig till det med.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Oklart, jag var helt uppe i mitt för att notera om hon tog in nåt. Men hon fick bra fart att leta upp ciggen som flög så inte sätet skulle brinna upp och när telefonen flög så hade hon nog inget mer att göra än att lyssna.

Såg bilen igår igen med sidorutan upptejpad på vänstersidan, funderar på om jag är skyldig till det med.

Hittade den här gamla tråden och nu undrar jag såklart:
Vad har hänt sen då?
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Hatten av för att du gjorde någonting åt saken och inte bara glodde på som dom flesta människor skulle ha gjort !
 

Arnim

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2016
Ort
Ramlösa
Hoj
MT-09
Det som skulle behövas är en kurs och en lagändring. Ser alltför ofta personer i nya moderna bilar med telefonen i handen, använd handsfreen i biljäveln. Gå en kurs och lär er använda tekniken i era svindyra bilar!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det som skulle behövas är en kurs och en lagändring. Ser alltför ofta personer i nya moderna bilar med telefonen i handen, använd handsfreen i biljäveln. Gå en kurs och lär er använda tekniken i era svindyra bilar!

Löser inte problemet, problemet är att hjärnan inte kan koncentrera sig på två viktiga saker samtidigt och därmed nedprioriterar körningen.
Det känns inte farligt för dig själv men för oss andra märks det! :fakta :(:(

Om det farliga vore en hand på ratten vore det farligt med manuell växellåda!
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Undra hur många som onanerat när dom kört hoj?
Svårt o göra andra säker när man kör hoj, tror de kan vara en anledning till att vi har bättre koll på omgivningen o trafiken kanske?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
I grunden kan man väl säga att köra mc är det perfekta solonöjet:
Det är tease, förspel, platåfas och blixtrande orgasmer - multipla, torra och bekväma så mycket man själv vågar och behagar använda sin höger hand.

För somliga räcker inte det dock...


Men det klart; han körde med vänstern - det gick inte så bra.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top