Hjullager enduro

Brio

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2006
Hoj
15, Yamaha MT-09 Tracer
Jag har plockat av bakhjulet på min enduro och plockat bort distanserna (bushing). Grejen är att det inte går och snurra på lagret med fingrarna. Lagret glappar inte. Behöver det bytas eller är det normalt och släpper när man drar åt hjulbulten och distanserna trycker på innerringen?

Om hjulet snurrar och inte glappar eller låter konstigt så ska det nog vara lugnt. De kan gå rätt tungt när de sitter på plats och man försöker skruva på dem med bara fingrarna.

Ba byt. Dom e inte dyra eller svåra o byta. Dom ska snurra med ett finger. Så sitter det fast ät risken att det bränner fast o du blir stående o får betala mer för resten.

Jag har plockat av bakhjulet på min enduro och plockat bort distanserna (bushing). Grejen är att det inte går och snurra på lagret med fingrarna. Lagret glappar inte. Behöver det bytas eller är det normalt och släpper när man drar åt hjulbulten och distanserna trycker på innerringen?

Hur sex axeln ut? Ser det ut som att lagret har slitit på den?

Nya lager ska va lite tröga, men kan man inte snurra de med hjälp av fingrarna så hade jag nog bytt.

Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...