Idag är jag förbannad därför att...

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Ta't lungt, ta en Toy..!
87% vil ha det som du nämner, inse att du är en minoritet.
Lastbil? Själv hamnade jag nyligen bakom en bonnj-el med traktor och två släp som vräkte sig fram i 25kmh, till slut var kön bakom så lång att jag efter en stund inte ens såg slutet. Många förhöjda blodtryck..
Detta var dessutom på E20, E-tuna- Köping....

Men det kan ju inte stämma när det fjäskas för alla andra minoriteter. :crash
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Nänä.
Sveriges största problem just nu är att det bara går halvbra i OS.

OS är viktigare än IS.

Läste på text TV att IS har förlorat flera viktiga positioner i mellanöstern och backar nu när de även fått lämna en hamnstad som detta drägg använde för att skicka folk till Europa med.Enligt källor på plats så kan det handla om bara månader om samma retirering av IS fortsätter innan man trängt in dom i en hörna som de inte kan komma ur.Sådant måste ju firas. :crash
 
Last edited:

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Idag är jag förbannad för att jag fått minnesförlust och glömt min pinkod till mitt bankkort. hur fasen kommer det sig eller? nog för jag varit stressad men de kan ju inte påverka, tankade senast i förrgår, Första steget till demens eller ? haha.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
För att åldern har kommit ikapp mig och jag numera blir bakfull när jag har varit på galej.
Baksmällan från helvetet slog till idag och jag hankar mig fram med nöd och näppe. Nästan så att jag spydde rakt ut när jag svepte ett stort glas vatten när jag vaknade och nu äntligen börjar jag känna mig pigg på mat.
Inte bra att dricka massa fina årgångsviner och Prosecco för att gå vidare till alldeles för starka drinkar på krogen.
Men jag tror att mitt största misstag var att jag drack för lite, hade jag svept lite mer innan läggdags så hade jag fortfarande varit full och då hade jag kunnat jobba bort baksmällan under dagen.
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
jobbat mycket senaste tiden, dålig sömn, man ska finnas på så många olika ställen samtidigt, känner mig utbränd ibland.

Glömde min pinkod till ett bensinkort jag hade för typ 15år sen. Stod där på macken och det var helt jävla blankt i huvudet.
Fick åka till en bemannad mack tanka och betala i kassan med mitt bankkort. Beställde sen ett nytt kort med en ny kod efter ca en månad för jag kom aldrig på koden igen, gick säkert ett halvår och sen en dag helt utan vidare så bara trillade koden fram i huvudet.
Nu 15år senare så kommer jag fortfarande ihåg att koden var 5534.

Var lite rörigt i livet där då helt nyseparerad från tjejen med två småbarn en jävla massa funderingar över hur saker skulle lösa sig och massor att göra på jobbet. Men ändå, läskigt som fan att man bara kan tappa något så där :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Idag är jag förbannad för att jag fått minnesförlust och glömt min pinkod till mitt bankkort. hur fasen kommer det sig eller? nog för jag varit stressad men de kan ju inte påverka, tankade senast i förrgår, Första steget till demens eller ? haha.

Precis samma sak hände mig för ett par månader sedan. Stod i matkön och skulle betala lunchen, men kunde för mitt liv inte komma på pinkoden. Det löste sig ändå såklart eftersom det gick att betala utan kod om man hade leg, men lite olustigt är det.

Precis som för dig så hade jag haft alldeles för mycket att göra under en alldeles för lång tid på jobbet, med tillhörande sömnbrist och annat skit. Ett par veckor senare sa jag upp mig, efter 16 år på samma företag, och om två och en halv vecka börjar jag på mitt nya kneg. Någonstans måste man säga "stopp" och se till sitt eget bästa.
 

Christian8906

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2015
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha Dragstar 650 (1998)
Allting började med att stressa på jobbet på förmiddagen i fredags, på eftermiddagen när ja skulle starta om min telefon som hade låst sig, de var då det hände. ja kom fasen inte på koden till SIM-kortet. vafan tänkte jag, vad är nu detta? jag vet ju vad min kod är, Jag stod där med massa frågetecken i huvudet.????, sen kom ja tänka på bankkortet, det va samma där, jag har en känsla av en viss kod i skallen just nu, men vet inte om de är den, kan ju inte pröva den förs imorgon, ja har iaf beställt ut en minneslapp med koden på som kommer med posten i veckan. skrämmande´är det iaf. Har nu tagit de lugnt denna helgen för landa lite, stängt av telefonen m.m. bara för slappna av. Kall pilsner och basta i bastu är fasen gött just nu:yoparty
 
Last edited:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Allting började med att stressa på jobbet på förmiddagen i fredags, på eftermiddagen när ja skulle starta om min telefon som hade låst sig, de var då det hände. ja kom fasen inte på koden till SIM-kortet. vafan tänkte jag, vad är nu detta? jag vet ju vad min kod är, Jag stod där med massa frågetecken i huvudet.????, sen kom ja tänka på bankkortet, det va samma där, jag har en känsla av en viss kod i skallen just nu, men vet inte om de är den, kan ju inte pröva den förs imorgon, ja har iaf beställt ut en minneslapp med koden på som kommer med posten i veckan. skrämmande´är det iaf. Har nu tagit de lugnt denna helgen för landa lite, stängt av telefonen m.m. bara för slappna av. Kall pilsner och basta i bastu är fasen gött just nu:yoparty

En bekant till mig råkade ut för något liknande. Han hade jobbat och stressat i flera månader. Så helt plötsligt en dag på väg hem från jobbet så visste han inte vart fan han befan sig eller hur han skulle ta sig hem. Han hade tappat bort sig fullständigt. Så han var sjukskriven i några månader.
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
En bekant till mig råkade ut för något liknande. Han hade jobbat och stressat i flera månader. Så helt plötsligt en dag på väg hem från jobbet så visste han inte vart fan han befan sig eller hur han skulle ta sig hem. Han hade tappat bort sig fullständigt. Så han var sjukskriven i några månader.

Liknande sak hände en gubbe på jobbet.
Satt i bilen på parkeringen tidigt en morgon när en kollega kom till jobbet. Han satt i bilen och grät helt förvirrad och visste inte vart han var eller hur han hade kört med bilen för att ta sig till jobbet.
Slutade med att dom hämtade honom med ambulans och sen var han borta från jobbet nästan ett år innan han kom tillbaka igen.
När han väl kom tillbaka på heltid igen så var han inte alls samma person som innan, inget stresstålig alls, ringde det i telefonen samtidigt som han hade en kund så kunde han nästan bryta ut i gråt.
Slutade med att han tog förtidspension sen.


Nog viktigare än man tror att lyssna på kroppen när den börjar varna för att något är fel eller att man ska sätta sig ett par minuter och tänka på annat och andas ut.

Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Allting började med att stressa på jobbet på förmiddagen i fredags, på eftermiddagen när ja skulle starta om min telefon som hade låst sig, de var då det hände. ja kom fasen inte på koden till SIM-kortet. vafan tänkte jag, vad är nu detta? jag vet ju vad min kod är, Jag stod där med massa frågetecken i huvudet.????, sen kom ja tänka på bankkortet, det va samma där, jag har en känsla av en viss kod i skallen just nu, men vet inte om de är den, kan ju inte pröva den förs imorgon, ja har iaf beställt ut en minneslapp med koden på som kommer med posten i veckan. skrämmande´är det iaf. Har nu tagit de lugnt denna helgen för landa lite, stängt av telefonen m.m. bara för slappna av. Kall pilsner och basta i bastu är fasen gött just nu:yoparty

En bekant till mig råkade ut för något liknande. Han hade jobbat och stressat i flera månader. Så helt plötsligt en dag på väg hem från jobbet så visste han inte vart fan han befan sig eller hur han skulle ta sig hem. Han hade tappat bort sig fullständigt. Så han var sjukskriven i några månader.

Liknande sak hände en gubbe på jobbet.
Satt i bilen på parkeringen tidigt en morgon när en kollega kom till jobbet. Han satt i bilen och grät helt förvirrad och visste inte vart han var eller hur han hade kört med bilen för att ta sig till jobbet.
Slutade med att dom hämtade honom med ambulans och sen var han borta från jobbet nästan ett år innan han kom tillbaka igen.
När han väl kom tillbaka på heltid igen så var han inte alls samma person som innan, inget stresstålig alls, ringde det i telefonen samtidigt som han hade en kund så kunde han nästan bryta ut i gråt.
Slutade med att han tog förtidspension sen.


Nog viktigare än man tror att lyssna på kroppen när den börjar varna för att något är fel eller att man ska sätta sig ett par minuter och tänka på annat och andas ut.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Jag anser att en normal arbetsdag hade vart mycket bättre om man hade tillåtelse att strypa kunder. Jävla puckon.

Kanske är i riskzonen? :va
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Tur att man själv har ett relativt stressfritt yrke. Visst nog kan det vara dagar med mycket att göra men det är sällan någon riktig panik.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top