Superduke-tråden

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Tjenare! Var har ni SD990 ägare era hojar försäkrade? Jag hade inbrott i mitt garage 21 Juni, och fick en TTR 600 stulen och min SD -08 något demolerad. :mad:

Jag har själv Svedea nu men funderar på att byta då självrisken är 10kkr för stöld på SDn där tydligen försök till stöld är inräknat. Reparationen hos verkstaden kommer kosta 12kkr, varav jag då får betala 10kkr. Är det normalt med så hög självrisk för stöld på en 8 år gammal SD?

Är helt matt, överväger att sälja SDn och skaffa nån äldre hoj från 80 talet... :död
 

BOMBO

Fullt ös
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Kalmar
Hoj
ktm 990 superduke 2011
Har en 990 2011 som är underbar men jag har eller litet problem. Vid låga hastigheter och med kopplingen indragen som tex när jag rullar mot rödljus eller liknande så dör den.
Det händer inte alltid men nån gång varje tur någon som har nån aning om vad det kan vara.
 

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Jag hade liknande problem med min, visade sig vara batteriet som börjat ge upp i mitt fall.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
 

BOMBO

Fullt ös
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Kalmar
Hoj
ktm 990 superduke 2011
Det är helt nytt så borde inte vara de. Det känns precis som att tomgången blir väldigt låg sen stannar den
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Är den original eller vad sitter på?
Mappad?
Mil?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

BOMBO

Fullt ös
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Kalmar
Hoj
ktm 990 superduke 2011
Yoshimura slip on, sas är borta, det ligger en ktm map i den och den är körd i bänk lambda värdet låg bra genom hela registret. Den har gått 1100 mil
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tjenare! Var har ni SD990 ägare era hojar försäkrade? Jag hade inbrott i mitt garage 21 Juni, och fick en TTR 600 stulen och min SD -08 något demolerad. :mad:

Jag har själv Svedea nu men funderar på att byta då självrisken är 10kkr för stöld på SDn där tydligen försök till stöld är inräknat. Reparationen hos verkstaden kommer kosta 12kkr, varav jag då får betala 10kkr. Är det normalt med så hög självrisk för stöld på en 8 år gammal SD?

Är helt matt, överväger att sälja SDn och skaffa nån äldre hoj från 80 talet... :död

Kör också med Svedea, men som du säger, självrisken är helt sinnessjuk. Detta har jag väl på något sätt försökt balansera med "hoppas att det inte händer något". Men när det väl smäller till kommer man väl gräma sig som satan över detta.

Bilsport/MC är väl ganska bra i pris också vill jag minnas.

Jävligt surt BTW med påhälsning. Hat. :(
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Yoshimura slip on, sas är borta, det ligger en ktm map i den och den är körd i bänk lambda värdet låg bra genom hela registret. Den har gått 1100 mil

Har samma bekymmer med min. Händer inte alltid, men emellanåt. I synnerhet låga hastigheter/motorbroms och gärna i kösurfning när man såklart inte vill att skiten ska dö.

I mitt fall är jag dock helt övertygad att det beror på röten kombo mellan mapp/akra/luftburk. Sitter ju originalburk på (fortfarande inte fått tummen ur röven, se tidigare i tråden) att byta till MotoHooliganburken som säkerligen är rätt för mappen/akrasystemet.
 

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Kör också med Svedea, men som du säger, självrisken är helt sinnessjuk. Detta har jag väl på något sätt försökt balansera med "hoppas att det inte händer något". Men när det väl smäller till kommer man väl gräma sig som satan över detta.

Bilsport/MC är väl ganska bra i pris också vill jag minnas.

Jävligt surt BTW med påhälsning. Hat. :(
Jo, jag ska byta till bilsport/mc, de har 2500kr självrisk på stöld. Aningen högre premie men det kan jag leva med.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
 

BOMBO

Fullt ös
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Kalmar
Hoj
ktm 990 superduke 2011
Har samma bekymmer med min. Händer inte alltid, men emellanåt. I synnerhet låga hastigheter/motorbroms och gärna i kösurfning när man såklart inte vill att skiten ska dö.

I mitt fall är jag dock helt övertygad att det beror på röten kombo mellan mapp/akra/luftburk. Sitter ju originalburk på (fortfarande inte fått tummen ur röven, se tidigare i tråden) att byta till MotoHooliganburken som säkerligen är rätt för mappen/akrasystemet.[/Q
Trodde jag skulle hitta felet när jag bytte mapp och bänkade den. Men den verkar gå som den ska. Är lite irriterande när den helt plötsligt får för sig att stanna :huvet
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har googlat och letat som fan kring hur långt man kommer på "reserven", men idag blev jag varse, 4,37 mil kom jag, innan det blev stopp.

Nu vet vi det.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Själv så är jag utan den på min hoj. Tror sensorn pajat. Var osäker om den funka eller inte.
Men kommer ganska precis 18,6mil på en tank. Då blev jag 100% på att den inte funkar. :)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Det där med tjuvstopp har jag också haft "problem" med, dock har jag lärt mig att blippa lite med gasen och på så vis motverka detta.

Drar mig till minnes att det oftast hända om hojen bara var "ljummen" och inte riktigt varm ännu, eller t om kall.
Har läst någon förklaring att 990'n har ett såpass lätt svänghjul att om man får en dipp i tomgången så är det extremt lätt att det resulterar i ett tjuvstopp.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nu har jag bytt luftburk. Inte satt ihop skiten igen, men jävlar vad hård den ser ut utan originalburken. Ska bli jävligt spännande att höra och se hur den beter sig när allt är på plats.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Bli inte orolig om det viner lite. Det ska va så!
Haha, loggade precis in för att kolla angående just detta... Viner lite grann och gnisslar/sjunger till lite på retur/gassläpp. Inget som låter fel, mer än att det inte lät så innan. Men, det var väl den brutalt feta originallådan som stängde in allt gött ljud där inne.

Vad är det btw för filter som sitter i Motohooliganburken? Ska nog beställa hem ett i god tid innan höst-/vintermecket.
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
2 gånger har min dött nu när jag har haft kopplingen indragen och skulle ha varvat upp. Idioter på vägen som inte ville flytta sig, så jag tänkte att jag fångar deras uppmärksamhet med hjälp av lite motorvarv.

Så dör hojen. Så min fråga är vad kan det vara för fel?
Kan tillägga att det har aldrig hänt förut.

Tacksam för tips och idéer
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top