Sketsnack/Allmänt tjöt

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja de är just de, man har åkt den vägen många ggr och de är raka, men vad ja fått veta av en kollega som är fotbollstränare för IK Vista och var på plats när de hände så kan de vara så att personen blev distraherad av att de var 300+ personer och kollade på spektaklet och på så sätt gled av vägen sen oturligt nog hamnade på de betong parti av diket utmed vägen.

De var en sköterska på plats som var på fotbollsklubben och konstaterade att de inte alls såg bra ut med tanke på de skador han ådragit sig i kraschen.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Händer det något här?

Jag tog fightern till Anderstorp igår (söndag) för att titta på SEC, svenska endurance cupen. Två sprintrace och ett sextimmarslopp, men blev snabbt huggen av en jag mött som hastigast på SM'et i maj sen sett lite på FB, och instoppad i deras team som pitboardansvarig, transponderflyttare (mellan hojarna vid depåstopp) och däckkrängare.

Så det blev ett väldigt engagerat åskådande av racet kan man säga. Team FotoZ racing hade ingen crew alls så att hålla ordning på körtid, depåstopp, tankning mm blev ett heltidsjobb. Var rätt trött och snurrig vid målgång, blodsockret låg nog i källaren nånstans, men det gick bra och 'vi' kom femma med 191 varv, av 29 startande team.

:)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hahaha de va som fan, jaja kul grej antar ja annars hade du inte gjort det ? :tummenupp
 

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Nu har det skett, och jag måste erkänna att jag är en aning irriterad. Natten till igår har någon/några tagit sig in i mitt garage, stulit min TTR600, och sargat tändlåset och delar av framlyktan på min SD990. Utöver det saknas även en hjälm. :mad:

Allting är redan polisanmält och under utredning hos försäkringsbolaget, men om ni ser en rödvit TTR600 med reg# GSP813 så är den stulen.

4-8 veckor säger verkstaden att det kommer ta innan jag kan hämta min SD, så det kommer bli en hojfattig sommar i år. :död
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Fy fan va surt, alltid tråkigt att folk inte kan skilja på sitt och andras saker. Får hålla span om man ser en TT i farten med de regnr.

Just de där med att få saker fixade efter haveri vet ja att de drar ut på de som fasen speciellt under sommartider.
 

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Jo, jag ska se om jag kan lura FB att förse mig med en lånehoj under tiden då jag inte äger en bil.

Jag hade precis fått tillbaka SDn från verkstaden efter att vattenpumpen skjutit en packning, och dragit in en massa kylarvätska i motorn.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Aa det kanske jag gör :D Bokade söndagen den 21/8 på sviesta iallafall så ska försöka ta mig runt :va:D

Vad behöver man ha med sig? :brinnerup
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Leta upp kalles Packa inför bandag inlägg :)

Hoj i gott skick, bromsar och däck framförallt.
Däcktrycksmätare
Dina skydd naturligtvis
Mat i form av snabb energi möjligen. Fixa pastasallad och kyckling ex. dagen innan samt vattenflaska och frukt.
Demontera dina speglar om du anser de är i vägen innan för att slippa allt krångel på plats. Jag har täckbrickor till din hoj liggandes om du vill ha!
våtservetter till visiret.
lite verktyg att ställa fjädring med.
hörselproppar

//Danne
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja dessvärre verkar alla flyttat till Ninjapollarnas hangout på FB, i alla fall vad ja antar ?!
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Svängde förbi Borås för ett par veckor sen och bytte motorcykel. Så nu är man inte ett dugg sugen på att det ska bli lite varmare.
2017-02-17 12.32.15.jpg
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top