Falkenberg Testkörning MC

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Den andra tråden med länkar och info verkar ha gått upp i rök. Jag kollade med kansliet och banchefen, och enligt uppgift så skall de civila cyklarna nu ha locktitade bromsok och najjad oljeplugg. Glykol går bra, båt behövs inte.

Info skall komma på hemsidan.

Edit; Friskrivning, ta inte detta för gott, officiell information gäller. Jag talar inte för något sätt för banan.
 
Last edited:
Hur skall dom kunna säkerställa att alla civilare verkligen har locktitetat bultarna till oken, du frågade inte det?
 
Nä. Men eftersom det rimligtvis kommer två hojjar eller nåt sånt som najjat sin oljeplugg så har de säkert tid att kolla locktite manuellt...
 
Jösses.....jaja fram med grejerna. Loctite sitter ju på bultarna i orginalutförande. För det va inte banjobulten det gällde?

Edit: Kan man köpa färdiganajjade bultar eller är det borrmaskin som gäller?
 
Last edited:
Jag har aldrig hört att komponenter har lossnat på moderna motorcycklar. Nu talar vi om hojar som korrekt skötta och mekade enligt instruktioner t.ex korrekt åtdragningsmoment. Är gänggången slut då hjälper inte lite ståltråd.

Till detta kommer alla trycksatta oljerör och oljefilter. Att bara göra vissa punktinsatser är mest ett spel för galleriet. Det kan t.o.m. skapa fler problem än det löser eftersom det krävs kompetens och mekkunskap att genomföra åtgärderna. Utan kompetens kan man t.om. skapa en olycka på banan eller på landsvägen till banan.

En viktig fråga är om vi kan kräva att folk skall förändra en Ce märkt ( heltypgodkänd) mc och därmed formellt bryta mot lagen.
 
Last edited:
Står inget om loctite eller najjning på falkenbergs hemsida?
De kan ju knappast vänta sig att folk ska rätta sig efter en tråd på sporthoj.com
 
Nä. Men eftersom det rimligtvis kommer två hojjar eller nåt sånt som najjat sin oljeplugg så har de säkert tid att kolla locktite manuellt...

:tummenupp till det citatet :hihi


Jag kan väl personligen säga så här : Mitt eget intresse för onsdagskörningarna har ju inte växt direkt.

Maken till svårbedömt regelverk (om nedanstående info stämmer) får man ju leta efter - Känns som det är nya påfund varenda vecka.........och ett till som tillkommer tio minuter innan körningen börjar.

Jag har ett förslag - Ni som bestämmer : Hugg era regler i sten. låt oss få reda på dessa i god tid innan............. och stå sedan fast vid dem, för vi vanliga åkare har inte en chans att hänga med i svängarna nu.

Jag menar också att de nästan får skylla sig själva om det uppstår ryktesspridning med tanke på hur dålig informationen är.
 
:tummenupp till det citatet :hihi


Jag kan väl personligen säga så här : Mitt eget intresse för onsdagskörningarna har ju inte växt direkt.

Maken till svårbedömt regelverk (om nedanstående info stämmer) får man ju leta efter - Känns som det är nya påfund varenda vecka.........och ett till som tillkommer tio minuter innan körningen börjar.

Jag har ett förslag - Ni som bestämmer : Hugg era regler i sten. låt oss få reda på dessa i god tid innan............. och stå sedan fast vid dem, för vi vanliga åkare har inte en chans att hänga med i svängarna nu.

Jag menar också att de nästan får skylla sig själva om det uppstår ryktesspridning med tanke på hur dålig informationen är.

Läs gärna på svemo's egen hemsida nyheter 2016 06 20. Där finns lite information hur svemo tycker att samarbete bandagsarr och klubb kan fungera. Där beskrivs lite om prova på licens och villkor. Naturligtvis lite oklart som vanligt. Där kräver man hoj enligt sr 3.1.
 
Har det kommit ny information? Eller är det najad bult och loctite som gäller? Det drar lixom ihop sig
 
Någon som kommer på licensträningen ikväll? Jag har släng på regnhjulen så nu får det fan ta och bli lite regn med :banana
 
Ett förtydligande...

Idag 22 juni är det enbart körning för förare med Svemo rr licens och race kittad mc. Obs Inga gathojar.
 
Skickade mail till fmk och fick detta svaret på vad som skall göras med hojen:

"Hej !
Man ska naja oljeplugg och broms ok tejpa lampor ta väck nummer plåten !
Mvh Annika kansliet Fmk"

Naja bromsoket inte loctite alltså
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top