Alpinestars faster sko ???

Electra

under utbildning
Gick med
15 Jun 2015
Hoj
Yamaha MT 07
Hej alla hur är alpinestars skorna i stl ? Jag tänkte beställa från utlandet just för i svergie säljer inga just dessa alpinestars faster i svart rosa nån som har och har koll om dom är små eller stora i stl ??Image1464667469.882496.jpg

Skickat från min Bitch

Aha i see... storlek 42 har jag och de sitter otroligt bra på mina fötter...

Har inte alpinestars ngn strlguide på sin sida? Brukar gå att mäta foten i cm och utgå från deras måttlista som ref.

Snygga skor! Efter lite letande på Revzilla läste jag att dom flesta tycker modellen är 'true to size' och att dom valt sin vanliga skostorlek.

http://www.revzilla.com/motorcycle/alpinestars-stella-faster-shoes#ask_and_answer_tab

På Alpinestars hemsida hittade jag en storleksguide med japanska storlekar. Vad jag har förstått är japansk skostorlek = innerlängden på skon. Mät din ena fot mot en vägg (med strumpor på), lägg till ~1cm och du har den japanska storleken som borde passa bra. Så gör alltid jag. :tummenupp

http://www.alpinestars.com/size-guide/

Har två par skit snygga och sköna same same storlek som jag har på mina andra skor (dom är ju rätt hård/mjuka HM :va men jag skulle Aldrig köra hoj med dom! på gatan har man riktig pjuck. :hojsmilie Jag har dom när jag Budiblidigar på gymmet :) och där är dom kanon. haft mina par i ca-3år..

Kör med fastback varianten istället och dom är normala i storleken:tummenupp

Lyfter en tok-gammal tråd istället för att skapa en ny.
Lurar på att införskaffa antingen ett par Alpinestars Faster-3 alt Alpinestars Fastback.
Har ingen möjlighet att testa o vill bara höra om någon här kör med någon av dessa och om de kan passa på en bred fot…?

Spank u hojbröder!

Lyfter en tok-gammal tråd istället för att skapa en ny.
Lurar på att införskaffa antingen ett par Alpinestars Faster-3 alt Alpinestars Fastback.
Har ingen möjlighet att testa o vill bara höra om någon här kör med någon av dessa och om de kan passa på en bred fot…?

Spank u hojbröder!
Jag sålde precis ett par Alpinestars Faster 3 i storlek 45 , jag har ganska breda fötter och oftast storlek 45 , men Alpinestars var för trånga på bredden för mig

Den naturliga följdfrågan blir om det finns någon motsvarande mc-sko med liknande design som funkar för oss med breda fötter...?
@checkster - vad köpte du istället?

Den naturliga följdfrågan blir om det finns någon motsvarande mc-sko med liknande design som funkar för oss med breda fötter...?
@checkster - vad köpte du istället?
Jag har inte köpt några andra än , använder mina gamla skor i storlek 45 som passar bra
Det är ju dock inte en liknande modell , utan det är en känga som på bild

Bifogat

• IMG_8401.jpeg
    IMG_8401.jpeg
    194.9 KB · Visningar: 0
Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back