Stora jakttråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Pressmeddelande
2015-01-13


”EU-dom öppnar för vargjakt”

EU-domstolen har idag konstaterat att Århuskonventionens regler om tillgång till rättslig prövning i miljöfrågor inte har direkt effekt inom EU-rätten. Det innebär att Kommissionen inte har rätt att lägga sig i EU-länders regler för överklaganden, exempelvis vid licensjakt på varg. Förvaltningsrätten i Karlstad gjorde därmed fel när den stoppade årets vargjakt.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Precis hemkommen efter en heldag i skogen, tyvärr kom vi inte åt någon ulv idag.
Vi tar nya tag imorgon.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så kallade vargjaktsmotståndare (AFA) hade tydligen stört och fotograferat jägare och deras bilar i Värmland idag. Bra att de tar till deras rätta metoder, så folk förstår vilka sorters människor som är "för" varg.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
"Problemet" har minskat lite lokalt, vi får se om det håller i sig.
Vinterns jakt gjorde nytta.
Vi jagar ju förövrigt granne med skjutfältet, de håller efter delar av problemet med 15,5or och luftbrisad :yoparty
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
"Problemet" har minskat lite lokalt, vi får se om det håller i sig.
Vinterns jakt gjorde nytta.
Vi jagar ju förövrigt granne med skjutfältet, de håller efter delar av problemet med 15,5or och luftbrisad :yoparty
Var det där jag var med? Minns inget skjutfält men minns mycket snö och ett lik de hittade veckan innan typ. Var någon hemsk historia med någon lärare? :va
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Fick en Swedteam Backbone hölsterryggsäck av tjejen i födelsedagspresent. Verkar faktiskt vara en bra ryggsäck. Men internet är förvånansvärt tyst om den. Nu undrar jag då om det är värt mellanskillnaden för att lämna tillbaka denna och köpa en Eberlestock gunrunner. Blir typ 800 kr till för mig. Tror egentligen inte det är värt det men man är ju lite prylsnobbig och vill inte ändra mig lagom till jakten i höst. Är egentligen inte så mobil under jakt. Sitter mest i torn, men vill ha en ryggsäck helt för jakt där radio och så kan bo. Då kan ju den ryggsäcken lika gärna ha ett hölster.

Någon med expertkompetens på ryggsäckar?

00-576_1.jpg
11815748-origpic-47840f.jpg
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Fick en Swedteam Backbone hölsterryggsäck av tjejen i födelsedagspresent. Verkar faktiskt vara en bra ryggsäck. Men internet är förvånansvärt tyst om den. Nu undrar jag då om det är värt mellanskillnaden för att lämna tillbaka denna och köpa en Eberlestock gunrunner. Blir typ 800 kr till för mig. Tror egentligen inte det är värt det men man är ju lite prylsnobbig och vill inte ändra mig lagom till jakten i höst. Är egentligen inte så mobil under jakt. Sitter mest i torn, men vill ha en ryggsäck helt för jakt där radio och så kan bo. Då kan ju den ryggsäcken lika gärna ha ett hölster.

Någon med expertkompetens på ryggsäckar?

Gav efter för snobben och köpte Eberlestock. Den är ju i alla fall lättsåld om man inte skulle gilla den.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Har smällt ihop en norsk kråkfälla jag tänkte prova. Någon här med erfarenhet av såna?
kråga.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Skott genom lätt vegetation, typ sly/gräs?

1. Nej
2. Ja, brukar fungera, akademiskt påhitt att kan störa kulbanan
3. Tveksamt

Jag valde '1', kunde knappt sova för att jag var så besviken på ett annars perfekt läge.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top