BikeTech Suzuki Adjuster, era tankar och erafenheter?

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Hoj
GSX1250FA -14
Har någon provat BikeTech Suzuki Adjuster. Det hade varit skönt att slippa bygga på med en Piggyback och hellre kunna justera AFR direkt i ECUn. I kombination med en lambda så skulle man kunna få fram en perfekt bränsleluftblandning och priset ligger som på en PCV ca.4000:-. Det finns fler justeringsmöjligheter i en PCV men man tillför inga extra problem som en PCV kan medföra. Vad anser ni med erfarenhet och kunskap om denna apparat?

http://www.probike.co.uk/it080003.htm

Biketech.jpg

Last edited:
Healtech har ju en FI Tuner Pro till flertal Suzukis också.
Kör den på V-stromen.
Enkel att installera och gör det som den ska.
Mest krångel har det väl varit att det inte finns lika mycket mappar som till PC3/5. Men vill man så kan man ju manuellt klona valfri PC-mapp.
PC5 har tätare intervaller mellan justeringarna och lite annat.

Last edited:
Healtech har ju en FI Tuner Pro till flertal Suzukis också.
Kör den på V-stromen.
Enkel att installera och gör det som den ska.
Mest krångel har det väl varit att det inte finns lika mycket mappar som till PC3/5. Men vill man så kan man ju manuellt klona valfri PC-mapp.
PC5 har tätare intervaller mellan justeringarna och lite annat.

Dessa tuners är inga piggybacks utan här används de till att mappa eller flasha om original-ECU. Vissa fungera bra andra mindre bra, men det är just det som jag inte har någon erfarenhet av men dessa produkter har jag kommit fram till just nu:

BikeTech Suzuki Adjuster
Teka SFI 2 Suzuki Tuning System
Woolichracing tuning system

Här är en ganska bra beskrivning hur en BikeTech Suzuki Adjuster fungerar. Det är förvisso på en MX hoj men principen är densamma. Den verkar säker, stabil och driftsäker.

Dessa tuners är inga piggybacks utan här används de till att mappa eller flasha om original-ECU. Vissa fungera bra andra mindre bra, men det är just det som jag inte har någon erfarenhet av men dessa produkter har jag kommit fram till just nu:

BikeTech Suzuki Adjuster
Teka SFI 2 Suzuki Tuning System
Woolichracing tuning system
Healtechs FI Tuner Pro kopplar upp sig direkt mot ECU och justerar den mapp som finns där och inte som PC3/5 som modifierar signalen som skickats ut.

Men jag skall inte tjata om den, du ville ha erfarenheter av de flashning av ECU. :)

Healtechs FI Tuner Pro kopplar upp sig direkt mot ECU och justerar den mapp som finns där och inte som PC3/5 som modifierar signalen som skickats ut.

Men jag skall inte tjata om den, du ville ha erfarenheter av de flashning av ECU. :)

Helt klart en mycket spännande produkt med många goda omdömen, kommer helt klar att överväga Healtechs FI Tuner Pro: http://www.healtech-electronics.com/products/fit/

För mig och alla som servar sina hojar själv så kan även HealTech OBD Tool vara intressant: http://www.healtech-electronics.com/products/obd/

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...