Blinkersreglaget BMW S1000RR strejkar..

Speedy Gonzales

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
BMW S1000RR. , Honda CR500R
Slänger in en fråga, Har en 2010 BMW S1000rr där blinkersreglaget strejkar.

Knappen fungerar när jag vrider vänster-höger och blinkersen fungerar, MEN när jag vill nollställa genom att trycka till, händer ingenting..Har läst lite att detta är ett rätt såvanligt problem, men inte OM det går att åtgärda genom att plocka isär den eller måste man skaffa en ny.. kan tänka mig att den inte är speciellt billig :)

Finns på eBay, eller så ringer du bike Trollhättan/mc-demontering, dom har d säkert.

Det skadar ju inte att skruva isär och se vad som är fel. Kan mycket väl vara att det gunkat ihop i mekaniken, så en rengörning och en smörjning löser problemet.
Inte för att jag vet hur det är med S1000RR, men haft åtminstone två hojar som fått reglageproblem åtgärdade av just att plocka isär och göra rent.

Det där är ett typiskt BMW-problem och gäller i princip samtliga deras hojar sen de bytte till en ny typ av kretskortsbaserad knappsats, men skall vara åtgärdat på de senaste årsmodellerna. Hade själv problem med såväl helljusomkopplare och dödarknapp på min tidigare hoj som var en F 800 R. Problemen uppstår ofta i samband med värme.

Omkopplarna på styret har inga mekaniska brytare utan det är som ett kretskort inuti. Detta gör att man oftast inte kan laga det själv.

BMW brukar ha en generös goodwillpolicy kring detta, så mitt tips är att höra av dig till en BMW-verkstad så kan du förhoppningsvis få knappsatsen på vänster sida bytt kostnadsfritt även om garantin har gått ut.

Last edited by a moderator:
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör