Monster Energy Grand Prix de France 2016

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Då var det dags igen för Le Mans och känns som att de 3 i toppen har etablerat sig för att kriga om pallplatserna.

Däcken verkar vara det stora samtalsämnet och Rossi såg väldigt stark ut. Frågan är om han kan hitta rytmen från Jerez.
Lite överraskande verkar Pedrosa ev vara aktuell för Yamaha 2017.

Thursday 05
Press Conference
17:00
Friday 06
Moto3 - FP1
09:00
MotoGP - FP1
09:55
Moto2 - FP1
10:55
Moto3 - FP2
13:10
MotoGP - FP2
14:05
Moto2 - FP2
15:05
Saturday 07
Moto3 - FP3
09:00
MotoGP - FP3
09:55
Moto2 - FP3
10:55
Moto3 - QP
12:35
MotoGP - FP4
13:30
MotoGP - Q1
14:10
MotoGP - Q2
14:35
Moto2 - QP
15:05
Press Conference
17:00
Sunday 08
Moto3 - WUP
08:40
Moto2 - WUP
09:10
MotoGP - WUP
09:40
Moto3 - RAC
11:00
Moto2 - RAC
12:20
MotoGP - RAC
14:00
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2016-05-05 kl. 11.02.10.jpg
    Skärmavbild 2016-05-05 kl. 11.02.10.jpg
    51.2 KB · Visningar: 110

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Intressant, både Rossi och Pedrosa är väl kända för sin förmåga till feedback som utvecklar hojarna?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Äntligen slapp jag återigen att starta en gp-tråd:tummenupp

Pedrosa på yamaha, det kan bli verklighet om telefonica movistar har grävt ner yxan, var det inte ngt bråk mellan dem och pedrosa när pedrosa körde 250!? Det som talar mot fimpen skulle vara hans ålder samt att han inte rosat marknaden de senaste säsongerna!

Är vinales verkligen avförd från yamaha? Har inte sett ett offentligt uttalande från suzuki eller vinales ännu som bekräftar detta, endast MCN som spekulerat att vinales accepterat suzukis lönebud på 5 miljoner €, en miljon mer ön vad yamaha erbjöd honom. Jag hoppas och tror att vinales sitter på yamaha nästa säsong om inte känns t ex rins som en kandidat, ung, lovande, spanjor (sponsorn vill väl se en spanjor på yamaha). Aja vi får se, silly season fortsätter mitt under brinnande säsong:va
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Det står att det är en stor sits att ersätta Pedrosas Honda, och de nämner Crutchlow i samma artikel. Snacka om betalt säte, snarare än förtjänt säte.

Är väl i stort sett bara utfyllnad för 2017 och aktuell enbart för att han inte är ett hot mot MM. Även om han gärna tar den chansen måste det kännas surt att inte ses som en konkurrent.

Ska bli väldigt intressant och se hur helgen artar sig för om VR hittat hem på däcken så kan det bli jobbigt för de andra annars känns det öppet mellan VR och JL.

1. VR
2. JL
3. MM
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Pedrosa på yamaha, det kan bli verklighet om telefonica movistar har grävt ner yxan, var det inte ngt bråk mellan dem och pedrosa när pedrosa körde 250!? Det som talar mot fimpen skulle vara hans ålder samt att han inte rosat marknaden de senaste säsongerna!

Bråket var mellan Movistar och Honda. Movistar hade sponsrat Pedrosa i stort sett hela hans karriär och ville ha honom till deras team, medans Honda parkerade honom i Repsol-teamet. Det gjorde att Movistar avslutade sitt sponsorskap i MotoGP helt och hållet, tills de började igen med Yamaha.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Bråket var mellan Movistar och Honda. Movistar hade sponsrat Pedrosa i stort sett hela hans karriär och ville ha honom till deras team, medans Honda parkerade honom i Repsol-teamet. Det gjorde att Movistar avslutade sitt sponsorskap i MotoGP helt och hållet, tills de började igen med Yamaha.


Aha där ser man:tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kul att det rör på sig i MGP.. Vore riktigt kul med Dani hos ett annat märke. Han har sannerligen nött den där Repsol Honda.n i evigheter nu!!
tipset!

1. VR
2. Marquez
3. Jlo
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Tycker faktiskt inte att Pedrosa förtjänar en styrning på fabriksyamman efter 11 år på en hoj som allt som oftast varit fältets bästa. Och Crutchlow förtjänar definitivt inte en Repsolstyrning. Hade varit roligare att se någon helt annan, helst inte en spanjor.
Iannone skulle jag vilja se på en annan hoj en Duccen, tyvärr har han ju inte varit lika snabb i år som förra året. Lowes skulle vara kul att se på en bra MotoGP hoj. Jonathan Rea hade jag allra helst sett, tror han skulle göra mycket bra ifrån sig i MotoGP.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Strax dags för FP1! Pedrosa direkt in på en fabriksyamaha? Ja, mycket ska man höra... ;)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Va! Är det klart����
Nej nej, nu missförstår Du mig grande - det är inte alls klart och jag har bara så svårt att se logiken i det. Visst, man har talat om ett ettårigt avtal men ändå är det inte särskilt vanligt att fabriksstallen rekryterar av varandra in till en andreförarroll.

Yamaha behöver väl egentligen en ny ung talang som jobbar upp sin förmåga vid sidan av Valentino de kommande åren eller hur? Jag har därför svårt att se att de skulle offra ett av de bägge åren på Pedrosa, oaktat hans talanger och förmåga att bidra till utveckling av team och maskin... :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Nej nej, nu missförstår Du mig grande - det är inte alls klart och jag har bara så svårt att se logiken i det. Visst, man har talat om ett ettårigt avtal men ändå är det inte särskilt vanligt att fabriksstallen rekryterar av varandra in till en andreförarroll.

Yamaha behöver väl egentligen en ny ung talang som jobbar upp sin förmåga vid sidan av Valentino de kommande åren eller hur? Jag har därför svårt att se att de skulle offra ett av de bägge åren på Pedrosa, oaktat hans talanger och förmåga att bidra till utveckling av team och maskin... :)

He he, gammal avdankad förare har de ju redan så en till är väl onödigt! :D :D :D
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Intressant, både Rossi och Pedrosa är väl kända för sin förmåga till feedback som utvecklar hojarna?
Och Lorenzo och Marquez som ganska odugliga på området. Kan funka för Yamaha genom att det skiter sig för de andra.
Men Yamaha bör nog också köra ett 'juniorlag' på hel-fabrikare med tillgång till allt och Vale och Dani som mentorer och coacher...
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Nej nej, nu missförstår Du mig grande - det är inte alls klart och jag har bara så svårt att se logiken i det. Visst, man har talat om ett ettårigt avtal men ändå är det inte särskilt vanligt att fabriksstallen rekryterar av varandra in till en andreförarroll.

Yamaha behöver väl egentligen en ny ung talang som jobbar upp sin förmåga vid sidan av Valentino de kommande åren eller hur? Jag har därför svårt att se att de skulle offra ett av de bägge åren på Pedrosa, oaktat hans talanger och förmåga att bidra till utveckling av team och maskin... :)

Frågan är ju bara vem som är alternativet? Iannone, om han får kicken från Ducati? Känns tveksamt. Viñales velar rätt mycket om var han vill hamna, långt ifrån självklart att han lämnar Suzuki, plus att hans CV i störstaklassen i ärlighetens namn inte är helt lysande (ännu...).

Någon Moto2-förmåga? Rins har varit på tapeten men vill enligt uppgift direkt till fabriksstall och det är han kanske inte helt redo för.

Håller förvisso med om att Pedrosa är i äldsta laget, men vissa gör gällande att han egentligen är helt fel person på den fysiskt krävande Honda, och att hans prestationer egentligen är bättre än vad som borde vara möjligt för en så liten/lätt förare (Viñales lyfte fram Pedrosa som den förare vars körning imponerat mest på honom). Därför är teorin att han skulle kunna prestera mycket bättre på Yamahan, som är den utan tvivel mest lättmanövrerade hojen på griddet.

-edit- och det har ju helt klart hänt att förare gått från fabriksteam till fabriksteam tidigare, med Rossi som det tydligaste exemplet, men även exempelvis Casey Stoner (Ducati -> Honda), och nu senaste Jorge Lorenzo.
 
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top