Yamaha FZ-tråden

Ja, det är verkligen en underbar hoj. Har blivit 2 st 2h pass denna helgen på den. Den kräver lite varvande, men satan vad det trycker på när man gör det. Dock tycker jag att man bara mer och mer stör sig på den ryckiga gasen. Nästan så jag skulle säga att den rentav är farlig hur den ibland liksom bara rycker till när man går ur kurvor. Man får inget riktigt förtroende
 
Ja, det är verkligen en underbar hoj. Har blivit 2 st 2h pass denna helgen på den. Den kräver lite varvande, men satan vad det trycker på när man gör det. Dock tycker jag att man bara mer och mer stör sig på den ryckiga gasen. Nästan så jag skulle säga att den rentav är farlig hur den ibland liksom bara rycker till när man går ur kurvor. Man får inget riktigt förtroende

Min 09 är lite ryckig men inte alls såsom du beskriver. Känns som du får göra en ECU flash illa kvickt, annars kommer du nog sälja hojen.
 
Min 09 är lite ryckig men inte alls såsom du beskriver. Känns som du får göra en ECU flash illa kvickt, annars kommer du nog sälja hojen.
Kanske jag som är lite känslig med, men visst ska göra ecu-flash snart. Inte bestämt mig än om jag ska chansa på att skicka den till vcyclenut i Amerikat, eller köra på yamahacenter. Var ju någon här i tråden som väntade på sin från vcyclenut. Vill se hur hans blev först..
Kommer nog förövrigt inte sälja denna hojen på lång tid framöver, trots gasen. Så många andra bra kvaliteter :)
 
VBK här på forumet har flashat i Helsingborg, han tycker att det är bra

Sent from my waste-time-device
 
Apropå mjukvara, min ska in på service nu på onsdag, finns det nåt enkelt sätt att kolla vilken mjukvara man har? ( Jag vet att man kan googla men men...)
 
Tack för alla snabba svar.
Är drevning som gäller alltså.
Har testat den alla varvtal 0-250km/h mätarfart och visst är den
snabb om man ger gärnet men var mest lite mer bottendrag jag var ute efter.
Är inte intresserad av varken Wheelie eller bankörning vill ha en
lagom kraftig hoj att åka med på fritiden och utseendet på
Fz1n tilltalar mig riktigt mycket.
Känns som ett helt rätt köp :tummenupp
 
Har hittat ett litet problem.
Har tagit några lite längre turer på ett par mil, och då har det hänt att abs lampan börjat lysa. Stänger man då av hojjen och startar igen så lyser den inte.
Någon som vet vad detta kan bero på och hur man fixar det?

Har sett någon tråd om att det kan vara dåligt batteri, så skall testa att sätta det på lite laddning, men om inte det skulle hjälpa, vad kan det vara då ?
 
Tack för alla snabba svar.
Är drevning som gäller alltså.
Har testat den alla varvtal 0-250km/h mätarfart och visst är den
snabb om man ger gärnet men var mest lite mer bottendrag jag var ute efter.
Är inte intresserad av varken Wheelie eller bankörning vill ha en
lagom kraftig hoj att åka med på fritiden och utseendet på
Fz1n tilltalar mig riktigt mycket.
Känns som ett helt rätt köp :tummenupp
Ja, drevning gör stor skillnad, men finns andra mods du kan göra på den också som väldigt många gör som drastiskt förbättrar botten- och mellanregistret. Luftboxmod, decat, mappning/flash. Då får du ett monster
 
Kanske jag som är lite känslig med, men visst ska göra ecu-flash snart. Inte bestämt mig än om jag ska chansa på att skicka den till vcyclenut i Amerikat, eller köra på yamahacenter. Var ju någon här i tråden som väntade på sin från vcyclenut. Vill se hur hans blev först..
Kommer nog förövrigt inte sälja denna hojen på lång tid framöver, trots gasen. Så många andra bra kvaliteter :)

ECU:erna kom fram till honom förra veckan. Fick besked idag att det han använt ska vara rätt. Sen om han gjort fel, antingen utan att märka det eller utan att erkänna det, vet jag inte.
Han skulle flasha dem på nytt nu idag i alla fall och skicka tillbaka dem. Förhoppningsvis har vi dem nästa vecka då.
 
ECU:erna kom fram till honom förra veckan. Fick besked idag att det han använt ska vara rätt. Sen om han gjort fel, antingen utan att märka det eller utan att erkänna det, vet jag inte.
Han skulle flasha dem på nytt nu idag i alla fall och skicka tillbaka dem. Förhoppningsvis har vi dem nästa vecka då.
Det var väl ett jävla strul då... Förhoppningsvis så gör era problem att man själv kanske får en bättre och mer utvecklad potentiell flash då, eller motiverar en till att välja annat ?
 
Har hittat ett litet problem.
Har tagit några lite längre turer på ett par mil, och då har det hänt att abs lampan börjat lysa. Stänger man då av hojjen och startar igen så lyser den inte.
Någon som vet vad detta kan bero på och hur man fixar det?

Har sett någon tråd om att det kan vara dåligt batteri, så skall testa att sätta det på lite laddning, men om inte det skulle hjälpa, vad kan det vara då ?

Har du LED-bromsljus?
http://www.998cc.org/forum/gen-ii-garage-tech-help/11194-abs-help.html#post74107
 
Det var väl ett jävla strul då... Förhoppningsvis så gör era problem att man själv kanske får en bättre och mer utvecklad potentiell flash då, eller motiverar en till att välja annat ��

Fick hem våra ECU:er i veckan och nu verkar det fungera. Var ute och provade en liten sväng igår (för övrigt första turen för i år :)) och skillnad är det. Ska dock inte påstå att jag upplever någon extrem skillnad, men jag tyckte absolut att gasen var jämnare av/på när jag körde i stan och ute på de mindre vägarna. Tror att jag kommer att märka det mer ju mer jag kör.
Den ylar även gött när varvräknaren fortsätter över 12000 :)

Nu har det ju strulat lite för oss men jag kan oavsett rekommendera Vcyclenut. Hade vi inte behövt skicka dem ett varv till så hade det fungerat utmärkt och inte tagit särskilt lång tid.
 
Fick hem våra ECU:er i veckan och nu verkar det fungera. Var ute och provade en liten sväng igår (för övrigt första turen för i år :)) och skillnad är det. Ska dock inte påstå att jag upplever någon extrem skillnad, men jag tyckte absolut att gasen var jämnare av/på när jag körde i stan och ute på de mindre vägarna. Tror att jag kommer att märka det mer ju mer jag kör.
Den ylar även gött när varvräknaren fortsätter över 12000 :)

Nu har det ju strulat lite för oss men jag kan oavsett rekommendera Vcyclenut. Hade vi inte behövt skicka dem ett varv till så hade det fungerat utmärkt och inte tagit särskilt lång tid.
Okej, kul det funkar nu då till slut :) . Sa han vad det var som hade gått fel?
Hur var det, gjorde du andra mods i samband med flashningen? De flesta som gjort det märker ju stor skillnad. Kanske svårt att värdera om det nu var din första runda för året..
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top