Frågor kring montera toppen ZX6-R 98

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Hoj
Yamaha R6- 09
Hallå hallå.

Håller på monterar ihop toppen nu, min första 4-t så är riktigt osäker på allt där i.

Har nya ventiler och nyfrästa säten.

Min fråga är:

Används alltid shims, eller går det köra utan shims med om spelet är rätt ?

La tillbaka shimsen när jag montera men fick känslan av att ventilen inte stänger helt när kolven är i toppen..och det är vell då för att shimset kan vara för stort så ?

för det blev ganska mycket motstånd vid ett tillfälle.

Simon

Mätt ventil spelen kanske?:) , ska alltid vara shims, men det finns olika tjocklekar på dem.

Mätt ventil spelen kanske?:) , ska alltid vara shims, men det finns olika tjocklekar på dem.

haha skrev jag inte det.. vafan.. ja jag började mäta men blev sedan osäker på om det tog i när jag rotera motorn... så jag stanna upp och sitter här nu.

Pratat med en bekant och fått svar på endel frågor så vi kan nog bortse från denna tråd..

tex så måste man använda shims ! om inte så måste man kapa ventilen. Men sånt hålls inte på med.

iom mina frästa säten så sitter ventilen längre in, och det tar inte i bara för att någon shims är någon tiondel större..det är ingen fara att dra runt motorn och fortsätta mäta spelet

(ifall någon tittar på tråden om 30 år och undrar hur dom monterar ihop sin race topp)

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck