Aprilia Tuono V4

Vilken slipon låter lika mycket eller mindre än orginal (måste klara 100db kravet på rudskogen vilket jag knappt gör med orginal på min -14)
 
Austin Racing GP2R eller SC Project CRT till en Tuono Factory -16, vad tycker ni?

SC-sliponet i kolfiber är klockrent till en Factory. Jag har titaniumvarianten till min RSV4 och den passar suveränt bra mot lacken som är mattsilver. Och ljudet är helt suveränt (om man har den högljudda läggningen). :banana
 
Servicelampan tändes imorse på min Tuono, en 2015 som gått 930 mil. Den röda lampan lyser samt står SERVICE i displayen. Finns det nåt sätt att se vad som det indikerar eller måste man in till verkstad?
Eller är det bara att den förvarnar att det snart är dags för en vanlig service?
 
Nja, förvarning är ett verktyg i displayen inte röda lampan. Troligen har du en felkod om du kollar diagnosen. Behöver inte vara något allvarligt.

Servicekoden på 1000 är 12412, vet inte om den är ändrad på 1100.
 
Last edited:
Kollade nu i diagnosmenyn, koden stämde 12412, ser dock inget i menyn. Inget som ser annorlunda ut, men pratade med BikePort som tyckte jag skulle komma in så dom kan kolla med diagnosverktyget...vilket ger en ett skäl att ta en tur på 10-12 mil.
Dom kanske även kan kolla historiken? Felindikeringen borta nu nämligen..
 
Kollade nu i diagnosmenyn, koden stämde 12412, ser dock inget i menyn. Inget som ser annorlunda ut, men pratade med BikePort som tyckte jag skulle komma in så dom kan kolla med diagnosverktyget...vilket ger en ett skäl att ta en tur på 10-12 mil.
Dom kanske även kan kolla historiken? Felindikeringen borta nu nämligen..
Kan vara nåt så enkelt som fukt i en kontakt. Men alltid trevligt åka till BP. :)
 
Tjena gott folk. Har en tuono 2015 och undrar om någon annan här upplever quickshiften som om den inte är injusterad vid lägre fart tex från 1an till 2an när man bara vill smyga iväg av okänd anledning.
Pressar man den lite så sker växlingarna helt sömlöst.

En annan sak som jag noterat är att det enklaste sättet att få i neutralläge är att göra det när hojen rullar fram till platsen man avser att stanna på, istället för att leta efter N när man väl står still.
 
QS fungerar väl inte under ett visst varvtal? Kommer dock inte ihåg vilket men helt klart är att den fungerar bäst under vid lite hårdare körning och bestämdhet..
 
Då var man på vägen igen. 6C vid 10 tiden här men vem bryr sig om det när man får höra Tuonon sjunga igen :yoparty

 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top