Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ska jag säg att det är ok att det mörkas? Givetvis inte.
Ska jag bli förvånad att sånt händer och säg att det importerats? Givetvis inte.

För en sådär 27 år sedan när jag var 15 år gammal var den en kille som la en sats på min rygg i ett härligt publikhav. Jag skulle uppskatta om det togs på större allvar när tjejer/kvinnor blir utsatta för detta, oavsett männens ursprung.

Vidrigt, men att vissa någon gång har drabbats av dessa individer gör inte saken till ett mindre problem nu. Utgår ifrån att en anmälan gjordes, eller ännu hellre ett kok stryk.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det där med okunskap... Är våldtäkt och sexuellt ofredande verkligen tillåtet i de länder dessa människor kommer ifrån?

Jag tror att det blir en annan syn på mänskliga rättigheter i krigshärjade länder.
Att begå våldtäkt har i många konflikter använts som vapen.
I vissa delar av Afrika så till den grad att det nog inte ens ses som ett brott av den dignitet/tyngd som vi vet att det är.

Jag tror dessutom att de som kommer inte är vana vid våra typer av festivaler.
Att släppa iväg sina tonårsdöttrar till en sådan tillställning finns nog inte i dessa fäders sinnen.

Så att kvinnor är oantastbara borde definitivt vara med i lektion 1A.

Precis som ANNA vill jag säga att detta definitivt inte är ett försvar bara ett försök till förklaring.
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Där har du antagligen en av anledningarna till att färre tjejer reagerar lika starkt på den här typen av händelser som många män gör nu. De flesta tjejer känner antagligen igen sig, man har upplevt liknande händelser i folksamlingar tidigare, antagligen mer än en gång. Det är ingen sensationell nyhet, för det är inget nytt. Tyvärr.

Medan många, lite som du själv gör ovan, ifrågasätter en händelse av liknande slag som inte innefattar unga, invandrade män, för att det kan ju faktiskt vara något tjejen gjort som ledde till det. Jag har själv blivit ifrågasatt på liknande sätt när jag berättat om såna situationer, det ses helt enkelt inte som så extremt illa.

Men när det handlar om en grupp invandrare så är det helt plötsligt jättehemska handlingar och jättesynd om tjejer som tvingas utstå det. Det är väl därför det blir svårt att ta på allvar, det verkar inte handla om övergreppen egentligen utan invandrarna. Det är väl också därför reaktionerna skiljer sig, det är helt enkelt inget nytt för många av oss.

Skillnaden ligger i frekvensen och hur merparten i gruppen väljer att förhålla sig till det.

Eller menar du att svenska män inte skulle frysa ut eller slå halvt ihjäl en som roar sig med liknande saker?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag tror att det blir en annan syn på mänskliga rättigheter i krigshärjade länder.
Att begå våldtäkt har i många konflikter använts som vapen.
I vissa delar av Afrika så till den grad att det nog inte ens ses som ett brott av den dignitet/tyngd som vi vet att det är.

Jag tror dessutom att de som kommer inte är vana vid våra typer av festivaler.
Att släppa iväg sina tonårsdöttrar till en sådan tillställning finns nog inte i dessa fäders sinnen.

Så att kvinnor är oantastbara borde definitivt vara med i lektion 1A.

Var står det om dessa övergrepp under våra två stora världskrig?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Där har du antagligen en av anledningarna till att färre tjejer reagerar lika starkt på den här typen av händelser som många män gör nu. De flesta tjejer känner antagligen igen sig, man har upplevt liknande händelser i folksamlingar tidigare, antagligen mer än en gång. Det är ingen sensationell nyhet, för det är inget nytt. Tyvärr.

Medan många, lite som du själv gör ovan, ifrågasätter en händelse av liknande slag som inte innefattar unga, invandrade män, för att det kan ju faktiskt vara något tjejen gjort som ledde till det. Jag har själv blivit ifrågasatt på liknande sätt när jag berättat om såna situationer, det ses helt enkelt inte som så extremt illa.

Men när det handlar om en grupp invandrare så är det helt plötsligt jättehemska handlingar och jättesynd om tjejer som tvingas utstå det. Det är väl därför det blir svårt att ta på allvar, det verkar inte handla om övergreppen egentligen utan invandrarna. Det är väl också därför reaktionerna skiljer sig, det är helt enkelt inget nytt för många av oss.

Det bor ca 4 miljoner svenska män i Sverige
Det bor någon miljon invandrare i sverige, en stor del män eftersom dom lämmnar kvinnor och barn istället för att skicka dom till säkerhet först.

Om då inte alla sexuella övergrepp utförs av invandrade män så är allt okej då?

Det är inte så att du ser en trend/överrepresentation?

I norge hymlar man inte: http://m.db.no/2009/04/15/nyheter/voldtekt/innenriks/5759702/?www=1
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Skillnaden ligger i frekvensen och hur merparten i gruppen väljer att förhålla sig till det.

Eller menar du att svenska män inte skulle frysa ut eller slå halvt ihjäl en som roar sig med liknande saker?

Jag vet att det finns en skillnad, i utförandet. Men för den som råkar ut för det är nog skillnaden minimal. Hade det varit "organiserat" och planerat på det sättet så jo, då är det nog utfrysning som gäller (hoppas jag i alla fall), men det är inte så verkligheten ser ut och det mesta som sker på fyllan verkar förlåtas av de flesta.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Visst okunskap, om den du antastar skriker, gråter eller börjar värja sig borde en klocka ringa.

Att behöva utbilda människor i att dessa känsloyttringar är ett tecken på övergrepp, förutom det uppenbart bisarra, visar ganska uppenbart på hur dessa individer fungerar.

Du har rätt, det borde det absolut.

Jag tror det visar på hur dessa samhällen fungerar, vilket sedan resulterar i individens beteende.
Återigen tror jag vi måste visa hur vårt samhälle fungerar för dessa individer.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ursäkta, skrev du att han ejakulerade på din rygg? Känns som det saknas något i den storyn.

Själv var jag på nirvana på sjöhistoriska, min allra första rockkonsert, 1992, 13 år gammal. Minns att ett par låg och gökade mitt bland allt folk. Coolt tyckte jag då, lätt det smutsigaste jag kan tänka mig nu. Ändå fortsätter jag gå på konserter varje år, kanske borde ta upp det med en psykolog.

Chris Cornell Konserthuset, undrar om det händer då. Bara ingen satsar på min rygg.

Det gjorde han. En för mig helt okänd individ. Han gillade väl det han såg på scen kanske, jag har ingen aning.

Vidrigt, men att vissa någon gång har drabbats av dessa individer gör inte saken till ett mindre problem nu. Utgår ifrån att en anmälan gjordes, eller ännu hellre ett kok stryk.

Jag säger inte att det är ett litet problem. Jag tycker det är ett stort problem.

1800-frösihjäl när jag var 15 år gjordes sällan anmälningar om något alls. Svaret är nej på båda frågorna. Jag blev mest chockad och äcklad. Kompisen hjälpte mig att tvätta av kläderna sen åkte vi därifrån.

En gång var det en kille som tog mig mellan benen när vi möttes i en folksamling. Honom sänkte jag med en armbåge i ryggen. Det var efter den första incidenten så jag blev inte lika förvånad.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag vet att det finns en skillnad, i utförandet. Men för den som råkar ut för det är nog skillnaden minimal. Hade det varit "organiserat" och planerat på det sättet så jo, då är det nog utfrysning som gäller (hoppas jag i alla fall), men det är inte så verkligheten ser ut och det mesta som sker på fyllan verkar förlåtas av de flesta.

Vet ingen som förlåtit något liknande, sådana saker tas upp frekvent när individer diskuteras, många många år senare.

Man går går då rakt inte runt och skryter om det som i vissa kulturer.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Du har rätt, det borde det absolut.

Jag tror det visar på hur dessa samhällen fungerar, vilket sedan resulterar i individens beteende.
Återigen tror jag vi måste visa hur vårt samhälle fungerar för dessa individer.

Självklart är det precis som du skriver, men får vi visa på hur dessa samhällen och dess avkommor fungerar?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror du läste fel, jag tyckte bara det lät spektakulärt om någon fick plötslig utlösning i en folkmassa. Det kan sannerligen inte vara vanligt. I de allra flesta fall vore det mycket anmärkningsvärt om en man stimulerade sig i en folkmassa så till den grad att han kan stänka sin säd på Anna. Där av frågan, vad fan hade hänt innan, stod han bara där och slentrianrunkade?
Naturligtvis oacceptabelt alldeles oavsett.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det gjorde han. En för mig helt okänd individ. Han gillade väl det han såg på scen kanske, jag har ingen aning.



Jag säger inte att det är ett litet problem. Jag tycker det är ett stort problem.

1800-frösihjäl när jag var 15 år gjordes sällan anmälningar om något alls. Svaret är nej på båda frågorna. Jag blev mest chockad och äcklad. Kompisen hjälpte mig att tvätta av kläderna sen åkte vi därifrån.

En gång var det en kille som tog mig mellan benen när vi möttes i en folksamling. Honom sänkte jag med en armbåge i ryggen. Det var efter den första incidenten så jag blev inte lika förvånad.

Vafan, hur gammal är du egentligen.:)

Klart att det har förbättrats genom tiderna, vi är/var ju på väg åt rätt håll.
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Det bor ca 4 miljoner svenska män i Sverige
Det bor någon miljon invandrare i sverige, en stor del män eftersom dom lämmnar kvinnor och barn istället för att skicka dom till säkerhet först.

Om då inte alla sexuella övergrepp utförs av invandrade män så är allt okej då?

Det är inte så att du ser en trend/överrepresentation?

I norge hymlar man inte: http://m.db.no/2009/04/15/nyheter/voldtekt/innenriks/5759702/?www=1

Va? Nu tror jag att du läst in nåt jag inte skrivit. Jag ser det absolut inte som okej, jag skrev att det för många kvinnor inte är något nytt och därför reageras det antagligen inte lika starkt på en sån här händelse från deras håll som det gör från folk som ser det som någon "unik och speciell" händelse.

Trender och överrepresentationer går att se, absolut. Kass kvinnosyn är skittrist och det är ju något som finns i större utsträckning i vissa länder och inom vissa religioner. Det är verkligen inte något jag ser som okej, på något sätt.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag blir helt livrädd av många av dina inlägg. Detta är ett av dem.

Att vi ser en del saker olika råder det nog inga tvivel om. :)
Att vi dessutom ser en hel del saker lika är nog lika sant.

Ofta tycker vi nog lika om vad som är rätt eller fel.
Sedan skiljer sig våran syn på hur vi skall rätta till det ena eller andra.

Det är väl min naivitet som får mig att tro att människor kan utbildas.
Du har ju utbildats, här i Sverige(?), till att vara den du är.
Varför skulle de som kommer inte kunna utbildas till våra normer/regler/lagar?
Eller skall det startas vid en viss ålder?
Är man ohjälplig om man utbildats i icke-svenska normer?

Jag kan inte säga att jag har svar på dessa frågor.
Kanske inte går alls. :(
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Vet ingen som förlåtit något liknande, sådana saker tas upp frekvent när individer diskuteras, många många år senare.

Man går går då rakt inte runt och skryter om det som i vissa kulturer.

Det är ju under förutsättning att man vet om vad personen gjort. Men ja, bra om det fungerar så för det mesta.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Så det är accepterat att påstå att araber beter sig som djur?

Nej, eftersom alla "araber" (vad det nu är?) inte beter sig som djur är det rasism.
Jämföra människor med djur är allmänt ganska okonstruktivt enligt mig.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top