Snell oljefilter .

Var exakt därför jag var ute efter k&n, enklare få av.

Får ta köpa hi-flo och http://www.mekonomen.se/bil/verktyg/fordonsverktyg/olja-och-fett/oljefiltertang-pa278144sv

Verktyg typ denna brukar sluta med svordommar och att man kastar den i väggen?(om "fel kille" nypt dit filtret) Får hem nästa torsdag lite av både HiFlo RC och kanske nån KN också. Dom är så pass billiga att.....ta ett par stycken så har du pröjsat fraktkostnaden med råge.

Ja tror gubben menar Mann, fått uppfattningen att skriva inte är den starka sidan (inte min heller). Men skruva verkar inte vara några problem :)[/:bananaQUOTE]

Gubben menar naturligtvis MANN inte MAN.

MAN ingår i den nu mera skandal omsusade wv koncernen. Men i detta fallet talades det om oljefilter o inte tunga lastbilar så skillnaden borde ha varit uppenbar..

Men i text är det lätt att missuppfatta o det gör inte saken bättre att jag lider av en lättare dyslexid. Ordblindhet.

Men det inebär ju inte att folk är dumma på något vis.. Förutom kungen möjligen:rock

Men kör på kvalitets filter med dom rpm som är på sporthojar o med tanke på att växellåds material som slits loss från kuggar o drev konstant så är det mera viktigt med ett bra filter än att byta olja var 2-300 mil som många har en noja över.

Mvh

En liten varning för K&N oljefilter...

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?294161-Oil-Filter-Issues&highlight=K&N+filters

Trist, för de har ju en mutter svetsad på sig för snabb avskruvning som dessutom är borrad för najning.

Najningen på den bilden ser ju inte ut att göra så mycket nytta, den är ju dragen som om man vill att najningen skall skruva loss filtret och dessutom en konstig vinkel, dragen så najtråden skaver på filtret och najningen snurrad åt det "sämre" hållet. Och med sådana mek-kunskaper skyller man på filtret...:glömdet

Smidigt med en mutter på filtret så man har en extra möjlighet att få grepp med något verktyg när det sitter trångt till, men jag skulle nog ändå dra på slangklämman för najningen om det inte fanns någon riktigt bra fästpunkt så man kan dra najtråden i en rätare vinkel.

Bra garanti verkar dom ha iaf :-)
http://www.knfilters.com/oilwarranty.htm

Last edited:
Najningen på den bilden ser ju inte ut att göra så mycket nytta, den är ju dragen som om man vill att najningen skall skruva loss filtret och dessutom en konstig vinkel, dragen så najtråden skaver på filtret och najningen snurrad åt det "sämre" hållet. Och med sådana mek-kunskaper skyller man på filtret...:glömdet

Alltså, jag föredrar att ha gängor i filtret och ha den dragen ordentligt framför att ha världen bästa najning som håller den på plats.

Ja tror gubben menar Mann, fått uppfattningen att skriva inte är den starka sidan (inte min heller). Men skruva verkar inte vara några problem :)[/:bananaQUOTE]

Gubben menar naturligtvis MANN inte MAN.

MAN ingår i den nu mera skandal omsusade wv koncernen. Men i detta fallet talades det om oljefilter o inte tunga lastbilar så skillnaden borde ha varit uppenbar..

Men i text är det lätt att missuppfatta o det gör inte saken bättre att jag lider av en lättare dyslexid. Ordblindhet.

Men det inebär ju inte att folk är dumma på något vis.. Förutom kungen möjligen:rock

Men kör på kvalitets filter med dom rpm som är på sporthojar o med tanke på att växellåds material som slits loss från kuggar o drev konstant så är det mera viktigt med ett bra filter än att byta olja var 2-300 mil som många har en noja över.

Mvh

Japp, då är Mekonomen min single source på oljefilter då dom kränger ett Mann-filter för 69 riksdaler...

Verktyg typ denna brukar sluta med svordommar och att man kastar den i väggen?(om "fel kille" nypt dit filtret) Får hem nästa torsdag lite av både HiFlo RC och kanske nån KN också. Dom är så pass billiga att.....ta ett par stycken så har du pröjsat fraktkostnaden med råge.

Hittar jag inte i närheten så beställer jag av dig :)

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025